برای ثبت قرارداد اجاره مسکن نیازی به حضور در بنگاه املاک نیست

  4020503057 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: برای ثبت قرارداد اجاره مسکن نیازی به حضور در بنگاه املاک نیست.

قاسم قاسمی در گفت‌وگو با  تسنیم در بجنورد، اظهار داشت: قاطعیت در ساماندهی مشاوران املاک و مقابله قاطع و سریع با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات صنف بنگاه‌های مشاور املاک و همچنین تسریع در اجرای ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، مالیات بر خانه‌های خالی از اولویت‌های جدی راه و شهرسازی است.

وی افزود: هم‌چنان تسریع در پلمب بنگاه‌های بدون مجوز کسب توسط اماکن، ثبت قراردادهای اجاره نامه در سامانه معاملات املاک و مستغلات،  گشت مشترک سامان‌دهی بنگاه‌ها و مشاورین املاک و برگزاری جلسات کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در شهرستان های استان در دستور کار است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: شناسایی خانه‌های خالی یکی از وظایف این کارگروه ساماندهی بازار مسکن است که شهرداری‌ها می‌بایست اطلاعات ممیزی املاک و مستغلات را به اداره کل راه و شهرسازی استان ارائه دهند تا در سامانه مربوطه ثبت شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد: طبق مصوبات شورای عالی مسکن کشور و دستورالعمل ابلاغی وزارت راه و شهرسازی این کارگروه می‌بایست با محوریت شهرداری‌ها و همکاری راه و شهرسازی و شرکت‌های آب و فاضلاب، برق و گاز نسبت به شناسایی خانه‌های خالی و عرضه به بازار اقدام نماید و  همچنین عمده مالکین را نیز شناسایی نموده  تا املاک و مستغلات آنان به بازار مسکن عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه دیگر نیازی به حضور ور بنگاه‌های املاک برای ثبت قرارداد اجاره مسکن نیست، افزود: عموم مردم با مراجعه به سامانه معاملات املاک و مستغلات و بدون مراجعه به بنگاه‌های املاک و کاملاً رایگان و بدون پرداخت حق کمیسیون بنگاه، نسبت به تنظیم اجاره نامه و اخذ کد رهگیری اقدام کنند.