انصارالله: دولت جنایتکار سوئد باید در جهان اسلام تحریم شود

  4020430136

جنبش انصارالله یمن از کشورهای اسلامی خواست در پی تکرار اهانت وقیحانه به ساحت مقدس کتاب قرآن کریم با مجوز رسمی حکومت سوئد، گام‌های عملی را برای تحریم دیپلماتیک و اقتصادی «دولت جنایتکار سوئد» بردارند.

به گزارش تسنیم، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در بیانیه‌ای  با محکوم کردن شدید اهانت مجدد به قرآن کریم با مجوز رسمی حکومت سوئد تاکید کرد: از کشورهای جهان اسلام درخواست می کنیم، سوئد را در زمینه دیپلماتیک و اقتصادی تحریم کنند تا بازدارندگی ایجاد کند و این کشور و دیگر کشورهای اهانت کننده به خود اجازه ارتکاب اهانت به مقدسات اسلامی را ندهد.

در بیانیه انصارالله آمده است: از موضع مسئولانه عراق در برابر  دولت جنایتکار سوئد تمجید می‌کنیم.

این بیانیه آورده است در سایه تکرار جنایت سوزاندن و هتک حرمت قرآن کریم در سوئد،  دیگر بیانیه‌های ظاهری محکومیت کافی نیست.

انصارالله تاکید کرد: از ملت‌های اسلامی می‌خواهیم بر دولتهایشان فشار وارد کنند تا گام‌ها و اقدامات عملی تاثیرگذاری علیه سوئد بردارند تا عبرتی برای دیگران(هتاکان به مقدسات) باشد.

مصر نیز اقدام مقامات سوئد در صدور مجوز مجدد برای هتاکی به مقدسات اسلامی را محکوم کرد.

وزارت خارجه مصر تاکید کرد: صدور مجوز از سوی مقامات سوئد برای تکرار اهانت فرد تندرو به قرآن کریم و پاره کردن آن را به شدت محکوم می کنیم.ضرورت دارد که کشورهای اسلامی به مسئولیت خود در مقابله با این جنایات و ممانعت از تکرار و نیز بازخواست عوامل ارتکاب آن عمل کنند.