توصیه‌ها و هشدارهای ترافیکی پلیس برای عزاداری‌های محرم  

  4020430107

رئیس پلیس راهور استان خوزستان توصیه‌ها و هشدارهایی را برای ارتقای ایمنی ترافیکی عزاداران در ایام محرم ارائه کرد.

سرهنگ فرید کریمی‌زاده با تسلیت ماه محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش، اظهار کرد: به منظور پیشگیری از حوادث ترافیکی برای هیات‌ها و دسته‌های عزاداری و تسهیل در امر عبور و مرور پیرامون محل برگزاری مراسمات عزاداری، پلیس راهور استان خوزستان با اجرای طرح های ویژه به منظور کنترل ترافیک اقدامات لازم را پیش‌بینی کرده است و از شهروندان می‌خواهد که این نکات را رعایت کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، وی افزود: رانندگان با عنایت به افزایش میزان تردد عابران در سطح معابر و عمدتا با لباس مشکی برای شرکت در مراسمات، با داشتن سرعت مطمئنه همواره به جلو توجه کافی داشته باشند.

رئیس پلیس راهور استان خوزستان گفت: برابر مفاد آیین‌نامه راهور عبور و تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها از بین دسته‌ها و جمعیت ممنوع است؛ بنابراین رانندگان به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه با فاصله مناسب از دسته‌های عزاداری حرکت کنند.

وی بیان کرد: برابر ماده ۲۰۷ آئین نامه راهور، نصب پرده و نوشته، گل مالی خودروها و هر عملی که موجب کاهش دید پیرامونی رانندگان شود تخلف است و توسط کارکنان پلیس راهور اعمال قانون می‌شود.

کریمی‌زاده افزود: مسدود کردن معابر و یک طرفه کردن خیابان‌ها بدون مجوز پلیس راهور ممنوع است و برای مسئولان هیات‌ها مسئولیت و پیگرد قانونی در پی خواهد داشت.

وی گفت: در صورت احداث هر گونه ابنیه برای برپایی مراسمات در معابر مانند داربست و چادر و...، ضمن رعایت ملاحظات ترافیکی و تامین روشنایی اطراف الزاما از علائم هشداردهنده کافی مانند چراغ چشمک‌زن، مخروطی، مثلث شب رنگ و… استفاده شود.

رئیس پلیس راهور استان خوزستان افزود: از توقف دوبله و هر گونه سد معبر در تقاطع‌ها ورودی و خروجی معابر، میادین و اماکن خصوصی و دولتی پیرامون محل‌های عزاداری جدا خودداری شود.

وی بیان کرد: مسئولان هیات‌ها در صورت ضرورت عبور هیات در معابر با به کارگیری عوامل انتظامات هیات‌ها و هماهنگی و همکاری با عوامل پلیس راهور، از بروز تصادف و ترافیک جلوگیری به عمل آورند و مراقب افراد خردسال و کودکان باشند.

کریمی‌زاده افزود: در حرکت کاروان‌های عزاداری پیش‌بینی سهم مسیر تردد برای خودروها انجام شود و به ویژه همکاری لازم برای تردد سریع و بدون توقف وسایل نقلیه امدادی انتظامی به عمل آید. هنگام پخش نذورات نیز به نحوی اقدام شود که از ایجاد گره‌های ترافیکی جلوگیری و به ماموریت خودروهای امدادی نیز خللی وارد نشود.

وی گفت: با رعایت به توصیه‌های پلیس و همکاری مردم در این ایام، انشاءالله عزاداری محرم به صورت باشکوه برگزار شود و شاهد حوادث ناگوار رانندگی برای عزاداران نباشیم و از شهروندان می‌خواهیم با خدمتگزاران خود در مجموعه پلیس راهور همکاری لازم را برای انضباط بخشی و ایمن‌سازی مسیرها داشته باشند.