جذب استعدادهای برتر برای ورود به صنعت هسته‌ای

  4020426103 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

  معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: به دنبال برگزاری نخستین المپیاد ملی هسته‌ای در سال آینده هستیم تا با الحاق آن به برنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این زمینه، استعدادهای برتر کشور را شناسایی کنیم و مورد حمایت ویژه قرار دهیم.

به گزارش ایسنا، سید امیرحسین فقهی، معاون سازمان انرژی اتمی و رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای در حاشیه اختتامیه دومین جشنواره ملی «من فناوری هسته‌ای هستم» درباره حمایت از دانش‌آموزان فناور در توسعه صنعت هسته‌ای، اظهار کرد: در سازمان انرژی اتمی ایران بر این باور هستیم که اگر کسی در کشور به دنبال خدمت است، با حداکثر توان برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم و با رویکردی هدفمند به دنبال  رشد نیروی انسانی و متخصص مورد نیاز صنعت هسته‌ای با کمک آموزش و پرورش هستیم. 

وی افزود: حرکت در مسیر شناخت دستاوردها و تاثیرات فناوری هسته‌ای در زندگی مردم، از ترویج و تشریح مباحث به دانش‌آموزان شروع شده و به تدریج این موضوع که فناوری هسته‌ای تا چه میزان در پیشبرد و موفقیت کشور مهم است، در کشور نهادینه می‌شود.

معاون سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در ادامه این حمایت‌ها، به دنبال برگزاری نخستین المپیاد ملی هسته‌ای هستیم. 

فقهی افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز چنین برنامه‌ای دارد و به دنبال الحاق این المپیاد به این برنامه آژانس هستیم. از هم اکنون استعدادهای برتر کشور که توانایی ورود به صنعت هسته‌ای دارند را شناسایی و آماده می‌کنیم. همچنین در این مسیر آن‌ها مورد حمایت‌های ویژه قرار خواهند گرفت. 

رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای با بیان اینکه در تمام دنیا برترین استعدادهای کشورها جذب صنعت هسته‌ای می‌شوند و در سازمان انرژی اتمی ایران نیز اکنون چنین برنامه‌ای وجود دارد، گفت: امکان فعالیت و کار کردن برای متخصصانی که در صنعت هسته‌ای تربیت می‌شوند، در هر صنعت دیگری فراهم است و این به معنا نیست که تنها به علوم و فنون هسته‌ای آشنا می‌شوند. امکان استفاده از این متخصصان در صنایع گوناگون به دلیل اینکه با استانداردها و دقت‌های بالا آشنا شده و آموزش می‌بینند، وجود دارد.