وزیر بهداشت به تاجیکستان سفر کرد

  4020425048

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور انجام سفری دو روزه وارد تاجیکستان شد.

به گزارش فارس، «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور انجام سفر دو روزه وارد «دوشنبه» شد و مورد استقبال گرم مقامات وزارت تندرستی و حفاظت اجتماعی تاجیکستان قرار گرفت.

وی در بدو ورود گفت که از فراهم شدن فرصت سفر به تاجیکستان خوشحال بوده و اطمینان دارد که نزدیکی فرهنگی و زبانی به رشد و گسترش همکاری‌های میان دو کشور در حوزه سلامت کمک خواهد کرد.

عین‌اللهی همچنین گفت که امیدوار است طی دیدار و مذاکرات با مقامات تاجیکستان در خصوص تعمیق تعاملات در بخش‌های مختلف حوزه سلامت از جمله صادرات تجهیزات پزشکی و دارویی و انجام همکاری‌های مشترک به توافقات خوبی برسند.

«غفور محسن‌زاده» معاون اول وزارت تندرستی و حفاظت اجتماعی تاجیکستان نیز اظهار اطمینان کرد که با سفر هیات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران در رأس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زمینه‌های بیشتری برای تقویت همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف از جمله تولید و عرضه تجهیزات پزشکی و دارویی، گسترش گردشگری سلامت، تبادل تجربیات در زمینه‌های مختلف مورد علاقه و آموزش پزشکی فراهم خواهد شد.

وزیر بهداشت ایران طی این سفر با نخست وزیر و زیر تندرستی و حفظ اجتماعی تاجیکستان ملاقات و همچنین از مراکز بهداشتی- درمانی و آموزشی  این کشور بازدید خواهد کرد.

پایان پیام/ح