اعتراض یک کارگردان قدیمی  به بیانیه  حمایت از یک محکوم قضایی

  4020424085 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

متن کامل یادداشت اعتراضی حسین فرحبخش نسبت به بیانیه‌ی اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران بدین شرح است؛

طبق آمار رسمی بیش از ۶۵ درصد تهیه‌کننده‌های سینمای ایران عضو جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران هستند و اینکه بی‌مشورت با جامعه صنفی تهیه‌کنندگان اقدام به ارائه بیانیه کرده‌اند، جای سؤال دارد؟ چرا بی استعلام از جامعه صنفی اقدام به انتشار بیانیه کرده‌اند؟ چرا بدون جلب نظر جامعه صنفی تهیه‌کنندگان چنین بیانیه‌ای داده‌اند؟ چرا برای مسائل مهمتر از این، شورای‌عالی هیچ بیانیه‌ای نداده و حالا در واکنش به مساله‌ای که باید با رایزنی‌های بالادستی حل گردد، بیانیه داده؟

آیا ارائه بیانیه در واکنش به حکم اولیه بی همراهی جامعه صنفی و به‌نام کل تهیه‌کننده‌ها کار غیراخلاقی نیست؟ آیا فکر نمی‌کنند دادن این بیانیه مشکلات پیش روی این بانوی بازیگر محترم سینما را بیشتر کند؟

به نظر می‌رسد این بیانیه‌بازی فقط نتیجه جاه‌طلبی شخصی فردی است که می‌خواهد کل صنف تهیه‌کنندگی را مال خود کند ولی نتوانسته و نمی‌تواند و نخواهد توانست. 
جاه طلبی را تعطیل کنید و از بیانیه‌پراکنی‌های شخصی دست بردارید.

به صورت فراگیر هم که بنگریم این بیانیه‌ها فقط و فقط مشکلات سینمای ایران را بیشتر خواهد کرد.
متاسفانه چنین بیانیه‌هایی را پیشتر از سوی روسای خانه سینما هم دیده بودیم که نه تنها هیچ فایده‌ای به حال بدنه سینما نداشت که فقط مشکلات و هجمه‌ها را علیه سینما و سینماگران نجیب ایران بیش‌تر کرد. چنین بیانیه‌هایی ناشی از تاریخ مصرف گذشتگی بیانیه دهندگان است که به‌روز فکر نمی‌کنند.

سینمای ایران به اندازه کافی از حواشی اتفاقات اجتماعی سال قبل ضربه خورد و این بیانیه‌ها هم فقط و فقط سینمای ایران را بیشتر و بیشتر در تنگنا قرار می‌دهد و عامل آن می‌شود که بدخواهان بیشتر علیه سینما توطئه کنند!

قوه قضائیه در ماه‌های اخیر به شدت سعی در تعامل با اهالی سینما داشته و بیانیه دادن علیه حکم بدوی دستگاه قضا بدون رایزنی قبلی با مقامات، هیچ فایده‌ای ندارد.

امیدواریم رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان هرچه زودتر سعی در اصلاح مسیر کرده و اگر بناست کاری کند با حمایت تمام صنوف تهیه‌کنندگی باشد.
حسین فرحبخش