توئیتر لینک‌های تردز را مسدود می‌کند

  4020422006

نگرانی توئیتر در مورد تهدید بالقوه تردز باعث شد در اقدامی جدید، لینک‌های این پلتفرم را مسدود کند.

به گزارش فارس به نقل از تک‌کرانچ، کاربران گزارش دادند که به نظر می‌رسد توئیتر به‌طور انتخابی لینک‌های وب‌سایت Threads.net را در جستجوهای توئیتر مسدود می‌کند.

اندی بایو، تکنسین نرم افزار، از جمله افرادی بود که پس از انجام جستجوی با استفاده از عملگر «url:threads.net» هیچ نتیجه‌ای نیافت و متوجه این تغییر در توئیتر شد.

زمان شروع مسدودسازی هنوز مشخص نیست زیرا توئیتر دیگر پس از خرید این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک در سال گذشته به سوالات مطبوعاتی پاسخ نمی دهد.

این اولین باری نیست که توئیتر لینک‌های وب‌سایت یک رقیب را مسدود می‌کند. اندکی پس از اینکه پلتفرم خبری سابستک ویژگی جدید خود به نام«Substack Notes»راه‌اندازی کرد، توئیتر شروع به سانسور این پیوندها کرد تا پاسخ دادن، لایک کردن یا بازتوییت کردن پست ها را غیرممکن کند. سابستک یک پلتفرم خبرنامه ایمیل است. رابط کاربری ساده و توانایی آن برای انتشار (و کسب درآمد) از پست ها در وب، آن را تبدیل به یک تغییر بازی برای نویسندگان با هر سطح مهارت کرده است.

با این حال، خصومت بین مدیران رسانه‌های اجتماعی، ایلان ماسک و مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در روزهای اخیر شدت گرفته است و ماسک در اوایل این ماه، زاکربرگ را با دعوت به یک «مسابقه درون قفس» به چالش کشید.

لیندا یاکارینو، مدیر عامل توئیتر، موضع متضادانه ای در مورد مشکلات این پلتفرم اتخاذ کرده است. وی در توئیتی نوشت که چگونه ترافیک توئیتر اخیراً رونق گرفته که احتمالاً برای اطمینان دادن به تبلیغ کنندگان این حرف را زده است.

اظهارات او در حالی است که گزارش‌های متعددی نشان می‌دهد در روزهای پس از راه اندازی تردز، ترافیک توئیتر کاهش یافته است. سی ان بی سی با استناد به داده های شرکت تجزیه و تحلیل وب سیمیلاروب گزارش داد که ترافیک توئیتر در دو روز اول که تردز عموماً در دسترس بود در مقایسه با هفته قبل آن، 5 درصد کاهش یافته است. علاوه بر این، ترافیک وب توئیتر در مقایسه با روزهای مشابه در سال 2022، 11 درصد کاهش یافته است.

به نظر می‌رسد داده‌های دیگری از این یافته‌ها پشتیبانی می‌کنند، از جمله توئیتی از سوی متیو پرنس، مدیر عامل کلودفلر، شرکت آمریکایی خدمات شبکه تحویل محتوا و کاهش حملات DDoS که نموداری در آن نشان می داد  که ترافیک توئیتر کاهش شدیدی پیدا کرده است.

در مواجهه با این گزارش ها، نظرات یاکارینو درباره استفاده از توئیتر مشکوک به نظر می رسد. قابل ذکر است که مدیر عامل هیچ معیار خاصی را برای مقایسه یا حتی روزی که ترافیک افزایش یافته به اشتراک نمی گذارد.

کاربران توئیتر از زمان روی کار آمدن ماسک با چالش‌های مختلفی رو به رو بوده‌اند و اکنون وضع محدودیت‌های جدید آن‌ها را به فکر کوچ از این پلتفرم انداخته؛ در این میان زاکربرگ هوشمندانه از این دست و پا زدن توئیتر برای انتشار تردز استفاده کرد. در نتیجه، این پلتفرم سریعتر از چت‌جی‌پی‌تی رشد کرد و تنها در پنج روز به ۱۰۰ میلیون کاربر رسید، در حالی که 2 ماه طول کشید تا چت‌جی‌پی‌تی به این مقیاس برسد.  واضح است که تردز هنوز در حال پیشرفت است و روش‌های مختلفی وجود دارد که از طریق آن ویژگی‌های توئیتر را برای کاربران اینستاگرام تطبیق می‌دهد. حتی در برخی موارد از توئیتر هم بهتر عمل کرده است.

اگرچه تردز شروع سریعی دارد، اما آینده بلندمدت این برنامه نامشخص است. به هر حال، معمولاً تقاضا برای یک برنامه جدید افزایش می یابد که پس از پایان مرحله آزمایش اولیه، کم می شود. این موضوع در مورد رماستودون قیب توئیتر نیز مشاهده شد که در سال گذشته با 2.5 میلیون کاربر ماهانه به اوج خود رسید اما امروز به 1.9 میلیون نفر کاهش یافته است.