لغو روادید با ۶٠ کشور با هدف توسعه صنعت گردشگری ایران

  4020420136 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با توجه به تاکیدات رییس جمهور، قراردادی که شامل لغو یک طرفه روادید با ۶۰ کشور است جهت شناسایی و بررسی های دقیق و کارشناسانه به دستگاه های متولی امر همچون وزارت امور خارجه و... ارسال شده است.

به گزارش فارس، علی اصغر شالبافیان در حاشیه سفر امروز وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منطقه الموت استان قزوین در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به آمار چهار میلیون و دویست و سی هزار نفری گردشگران خارجی در سال گذشته، اظهار کرد: روند افزایشی آمار گردشگران پس از استقرار دولت سیزدهم و فراهم سازی زیر ساخت های لازم مشهود بوده است.

وی گفت: با توجه به تاکیدات رییس جمهور، قراردادی که شامل لغو یک طرفه روادید با ۶۰ کشور است جهت شناسایی و بررسی های دقیق و کارشناسانه به دستگاه های متولی امر همچون وزارت امور خارجه و... ارسال شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: اجرای این طرح قطعا در توسعه صنعت گردشگری کشور نقش موثری خواهد داشت.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: جهت سرعت بخشیدن به جذب گردشگران خارجی، طرح ورود گردشگران خارجی با خودرو های شخصی و پلاک های بین المللی نیز در دستور کار معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار دارد.

وی تصریح کرد: توافقات با دستگاه های اجرایی همچون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان گمرک و پلیس راهور انجام شده و در آینده ای نزدیک امکان سفر گردشگران خارجی با خودرو های شخصی پلاک بین المللی فراهم خواهد شد.

شالبافیان در ادامه از تسریع روند صدور مجوزهای ساخت هتل و مراکز بوم گردی خبر داد و افزود: با اهتمام جدی دولت سیزدهم و راه انداری سامانه دولتی طبقه بندی شده، به روند صدور مجوز های ساخت هتل و مراکز اقامتی سرعت بخشیده شده و امکان دخیل شدن هرگونه سلایق توسط بعضی اشخاص گرفته شده است.

این مقام مسوول گفت: پس از استقرار دولت سیزدهم بالغ بر ۹۰۰ پروژه در حوزه گردشگری افتتاح و به بهره برداری رسیده که اهتمام جدی دولت در این حوزه را نشان می دهد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در پایان اظهار کرد: باتوجه به اینکه ایران از کشورهای با قدمت بالا محسوب شده و دارای اماکن تاریخی فراوانی است، با جدیت زیرساخت های گردشگری را افزایش و توسعه خواهیم داد.