واکنش وزیر صهیونیست به اظهارات بایدن علیه خود

  4020420004

وزیر امور مالی رژیم صهیونیستی به اظهارات روز یکشنبه بایدن علیه خود که وی را وزیری افراطی توصیف کرده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش فارس،  "بتسلئیل سموتریچ" وزیر امور مالی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به اظهارات اخیر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا که وی را فردی افراطی توصیف کرده که به دنبال شهرک‌سازی در تمام مناطق کرانه باختری است، واکنش نشان داد.

رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «وزیران اسرائیلی که به دنبال شهرک‌سازی در تمام مناطق کرانه باختری بوده، بخشی از مشکلات هستند».

بایدن اضافه کرد: «برخی از وزیران کابینه اسرائیل مانند سموتریچ  و ایتمار بن غفیر (وزیر امنیت داخلی) بیشترین افراطی گری را دارند».

سموتریچ در واکنش به این اظهارات در سخنانی که روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نقل کرده، گفت: «وی (بایدن) حق انتقاد دارد و وظیفه ما نیز ادامه کار برای تحقق خواسته شهروندان اسرائیلی و دفاع از خود و ساخت وطنمان است».

این مقام صهیونیستی در ادامه سخنانش تلاش کرد تا فضای متشنج ایجاد شده میان رژیم صهیونیستی و آمریکا را آرام کند. وی اضافه کرد: «من به رئیس جمهور آمریکا احترام می‌گذارم و همکاری و روابط میان آمریکا و اسرائیل قدرتمندتر از گذشته است و اختلاف دیدگاه‌ها نیز وجود دارد».

اما واکنش ایتمار بن غفیر به سخنان بایدن بسیار تندتر از سموتریچ بوده است. وی در پیامی در صفحه خود در توییتر نوشت: «رئیس جمهور بایدن باید درک کند که ما ستاره دیگری بر روی پرچم آمریکا نیستیم». اشاره وی به ستاره‌های موجود بر روی پرچم آمریکاست که نماد ایالت‌های این کشور است.

بن غفیر اضافه کرد: «دقیقا من چگونه افراطی هستم؟ با توزیع سلاح میان شهروندان برای دفاع از خودشان؟با حمایت کامل از نظامیان و پلیس؟از بایدن دعوت می‌کنم که در شهر قدس و الخلیل حضور یابد تا ببیند که افراطی گری ما، زیاده‌روی بزرگ برای دولت اسرائیل است».