دولت سیزدهم با تمام توان پیگیر احیای دریاچه ارومیه است

  4020413029 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم با تشکیل کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه و بررسی اقدامات انجام شده و اتخاذ تصمیمات مناسب با تمام توان پیگیر احیای این دریاچه است.

به گزارش مهر، محمد مخبر صبح سه شنبه در بدو ورود به آذربایجان غربی و در جمع خبرنگاران در فرودگاه ارومیه با تبریک اعیاد قربان و غدیر و ابراز خرسندی از حضور در میان مردم غیور و ولایتمدار این استان، افزود: دولت سیزدهم با تشکیل کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه و بررسی اقدامات انجام شده و اتخاذ تصمیمات مناسب با تمام توان پیگیر احیای این دریاچه است.

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: پیگیری نتایج تصمیمات سفر رئیس جمهور به استان و سرعت بخشیدن به اجرای آنها و همچنین افتتاح چندین پروژه عمرانی از جمله اهداف این سفر است.

وی همچنین با اشاره به دیگر برنامه‌های این سفر، خاطرنشان کرد: در جلسات با نخبگان و فعالان اقتصادی و مجمع نمایندگان آذربایجان غربی، ضمن بررسی دقیق مشکلات و مسائل استان، در خصوص رفع موانع توسعه و پیشرفت آذربایجان غربی بحث و تصمیم گیری می‌شود.

در سفر یک روزه محمد مخبر به آذربایجان غربی که با همراهی وزیر نیرو انجام می‌شود، تصفیه خانه و کریدور پساب بهداشتی و همچنین چند مرکز بهداشت جدید در این استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین افتتاح پروژه گازرسانی به ۵۰ روستا و ۲۹ واحد صنعتی، افتتاح ۸۰ کلاس درس جدید در مناطق محروم استان و انعقاد تفاهم نامه ساخت ۲۵۰ کلاس درس جدید و طرح‌های معدنی و صنعتی با همکاری و مشارکت استانداری آذربایجان غربی، دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها، بانک‌های عامل و نهادهای عمومی و انقلابی از جمله برنامه‌های سفر معاون اول رئیس جمهور است.