حمایت رئیس جمهوری ونزوئلا و کوبا از پوتین

  4020404099

چند ساعت پس از آنکه پریگوژین از شورش دست کشید، مادورو اعلام کرد که پوتین توانسته وقوع یک جنگ داخلی در روسیه را خنثی کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا تاکید کرد که کاراکاس در کنار ولادیمیر پوتین، همتای روس خود می‌ماند و افزود: پوتین با خیانت و جنگ داخلی روبرو بود و این بار او با روسیه در صلح پیروز شد.

وی افزود: همگی ما در ونزوئلا از ولادیمیر پوتین حمایت می‌کنیم.

اظهارات مادورو پس از آن مطرح شد که وزارت خارجه ونزوئلا از جانب وی قویا گروه واگنر و یوگنی پریگوژین، رئیس آن را بابت شورش محکوم کرد.

ونزوئلا سال‌هاست از روابط نزدیک با مسکو برخوردار بوده و از سرمایه‌گذاری در صنعت نفت گرفته تا فروش تسلیحات با روسیه همکاری می‌کند. کاراکاس همچنین تحریم‌های غرب علیه روسیه را به دلیل درگیری اوکراین به شدت مورد انتقاد قرار داد و مادورو آنها را جنایت و جنگ اقتصادی علیه مسکو توصیف کرده است.

در این میان، کوبا نیز که روابط دوستانه و دیرینه‌ای با مسکو دارد از پوتین حمایت کره و میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهوری کوبا اعلام کرده که هاوانا با پوتین در مواجهه با تلاش‌های شورشیان واگنر همراه است.

وی افزود: ما کاملا متقاعد هستیم که وحدت و نظم قانون اساسی حاکم خواهد شد.

جمعه شب پریگوژین، وزارت دفاع روسیه را به حمله موشکی مرگبار به اردوگاه واگنر متهم کرد و وعده انتقام داد. این وزارتخانه این ادعا را رد و آن را "تحریک اطلاعاتی" توصیف کرد.