برای فتح اورست خانه‌ام را فروختم

  4020403012 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

امیر دانایی گفت: برای تامین هزینه‌های صعود به اورست مجبور به فروش خانه‌ام شدم.

امیر دانایی روز جمعه در  حاشیه آیین تجلیل از وی و سایر کوهنوردان شاخص خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه پس از هفت سال تمرین و تلاش موفق شدم به عنوان جوان ترین فاتح به قله اورست صعود کنم.  

وی افزود: برنامه صعود برای ۱۰۰ پی‌ریزی شده بود اما من ۳۰ روز زودتر راهی شدم چون از شرایط بیماری‌های نپال اطلاع داشتم و اینکه باید به آب و هوا عادت می‌کردم. صعود قله اورست طی ۷۰ روز به اتمام رسید.

این کوهنورد خراسانی ادامه داد: تیم ما متشکل از کوهنوردانی از آلمان، لهستان و برزیل بود که در قالب یک تیم چهار نفره موفق به صعود شدیم. زمانی که به اورست رسیدم و عظمت خلقت خداوند را دیدم، اولین کاری که کردم بر فراز بام جهان دو رکعت نماز عشق اقامه کردم.

دانایی با بیان اینکه صعود به قله اورست ماندگارترین تصویر ذهنم است، عنوان کرد: از سال‌های گذشته در فکر صعود قله اورست بودم اما به علت نبود حمایت‌ها و مشکلات مالی میسر نمی‌شد؛ در نتیجه تصمیم به فروش یک منزل مسکونی گرفتم که ۶میلیارد تومان قیمت داشت؛ متاسفانه حتی یک ریال اسپانسر نداشتم.

وی در خصوص انتظاراتش از متولیان ورزشی بیان کرد: انتظارم از هیات و فدراسیون کوهنوردی این است که برای صدور مجوزهای شورا برون‌مرزی همکاری و مدال و حکم قهرمانی جهان را به کوهنوردان اعطا کنند. انتظار حمایت‌های مالی ندارم. هزینه صعود بعدی من به سخت‌ترین قله جهان ۶۰ هزار دلار است که با هزینه شخصی انجام خواهد شد. تنها انتظار من هماهنگی‌های مربوطه است به ویژه برای خروج ارز.

این کوهنورد خراسانی بیان کرد: حداقل حمایت‌ها یک برگ کاغذ است تا جوانانی که انگیزه گرفته‌اند را دلسرد نکنند.