افزایش پایگاه‌های مدیریت بحران پایتخت به ۱۰۷ پایگاه

  4020401065

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران آخرین تعداد سوله‌ها و پایگاه‌های مدیریت بحران در تهران را اعلام کرد و از برنامه‌ریزی برای ساخت پنج پایگاه جدید خبرداد.

علی نصیری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تعداد پایگاه‌ها و سوله‌های مدیریت بحران در شهر تهران گفت: در حال حاضر تقریبا می‌توان گفت که در هر محله تهران یک پایگاه مدیریت بحران ایجاد شده است. تعدادی از محلات نیز باقی مانده که برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای ساخت آنها در دستورکار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۴ پایگاه و سوله مدیریت بحران در شهر تهران فعال است، گفت: روز شنبه و در مراسمی با حضور شهردار تهران سه پایگاه جدید پشتیبانی مدیریت بحران نیز افتتاح شده و به بهره‌برداری خواهد رسید که با احتساب این سه پایگاه، باید گفت که در حال حاضر مجموع پایگاه‌های مدیریت بحران در شهر تهران ۱۰۷ پایگاه است.

به گفته رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران این سه پایگاه جدید در  ناحیه ۹ منطقه ۱ در محله اراج،   ناحیه ۶ منطقه ۱۵ در محله مسعودیه و ناحیه ۱ منطقه ۲۲ در شهرک چشمه واقع شده است.  

وی درباره امکانات سه پایگاه جدید مدیریت بحران در شهر تهران نیزاظهارکرد: هر پایگاه با سطح اشغال ۹۰۰ متر مربع و با زیربنایی حدود ۱۲۵۰ متر مربع فضای مسقف احداث شده است که اجزای تشکیل دهنده پایگاه ها شامل قسمت اداری، اتاق کنترل و بی‌سیم، سالن فرماندهی منطقه یا ناحیه، قسمت پشتیبانی شامل انبارهای تخصصی و انبار اصلی تجهیزات و اقلام اضطراری است.

نصیری افزود: همچنین در فضاهای پیرامونی این پایگاه‌ها مخزن ۱۵ هزار لیتری سوخت اضطراری و مخزن ۱۷ هزار لیتری آب اضطراری نیز پیش‌بینی شده است.  

برنامه‌ریزی و جانمایی ساخت پنج پایگاه جدید مدیریت بحران
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرتهران از برنامه‌ریزی برای ساخت پنج پایگاه مدیریت بحران جدید نیز خبر داد و گفت: اقدامات برای ساخت این پایگاه‌ها در سال جاری با جانمایی و پیش‌بینی زمین انجام شده و  مراحل عملیات احداث آنها آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به لرزه خیزی بالای شهر تهران و همچنین تراکم زیاد جمعیت و بافت نامطلوب شهری در بسیاری از مناطق پایتخت، گفت: در صورت وقوع بحران‌های طبیعی بزرگ نظیر زلزله، کارهای امدادرسانی و کمک به بازماندگان حادثه بسیار دشوار خواهد بود. بر این اساس ایجاد پایگاه های پشتیبانی و مدیریت بحران با هدف مهیا کردن  بستر عملیاتی و تاکتیکی مناسب در سطح مناطق برای تحقق اقدامات پیشگیری، آمادگی و مقابله امری لازم و ضروری است.