بیانیه سازمان دیده بان شفافیت و عدالت استان خراسان رضوی و تشکل مردم نهاد شفافیت و مطالبه حقوق شهروندی

  4020328033

چند سالی است پرونده تظلم خواهی اهالی روستاهای ویرانی و فیانی شاندیز در حال پیگیری است و جلساتی با مسوولان ذیربط از جمله با دادگستری استان برگزار گردیده است که متاسفانه به نتیجه نرسیده است .

با توجه به بررسی به عمل آمده و اسناد و مدارک و شواهد موجود ، دادگستری استان خراسان رضوی ، بعنوان شاکی ، دادستان و قاضی و همچنین تحت امر بودن اداره کل ثبت اسناد و املاک ، دارای منافع بوده و قانونا نمی تواند در پرونده دخالت داشته باشد !
بعد از مکاتبه با مسوولین مربوطه و پیگیری های به عمل آمده که به نتیجه نرسیده است ،ده ها تجمع باهدف تظلم خواهی برگزار گردیده است . در آخرین تجمع صورت گرفته که در کمال آرامش و رعایت قانون ، حتی بدون دادن یک شعار در روز جمعه ۲۶ خردادماه برگزار گردید ، متاسفانه به دستور دادستان طرقبه و شاندیز ، با برخورد فیزیکی ، تعدادی از اهالی محل و اصحاب رسانه از جمله آقای هادی ذالکی عضو شورای دیده بان شفافیت و عدالت استان خراسان رضوی بازداشت می گردند.
ما مصرا خواستار آزادی سریع آقای هادی ذالکی و اهالی بازداشت شده محل می باشیم ، ضمن اینکه ادامه دخالت و فشارهای دادگستری استان را به دلیل داشتن منافع مالی در پرونده مذکور ، خلاف قانون و عدالت دانسته و خواستار ادامه رسیدگی به پرونده در سایر مراجع قضایی ذیصلاح خارج از استان هستیم .
جهت روشن شدن برخی حقائق در دادگاه افکار عمومی ،آمادگی خود را جهت شرکت در جلسه عمومی و ارائه اسناد و مدارک و مستندات این پرونده اعلام نموده ، از نماینده دادگستری استان برای شرکت در جلسه گفت و گو و مناظره دعوت به عمل می آوریم .

سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت استان خراسان رضوی

سازمان مردم نهاد شفافیت و مطالبه حقوق شهروندی