پیونگ‌یانگ مجددا بر روابط قوی‌تر با مسکو تاکید کرد

  4020323070

وزیر خارجه کره شمالی در پیامی به همتای روس خود «روز روسیه» را تبریک و از همکاری‌های قوی‌تر میان دو ملت سخن گفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «چه سون هی»، وزیر خارجه کره شمالی در پیامی به سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به مناسبت روز روسیه، گفت که پیونگ‌یانگ و مسکو به دوران شکوفایی تازه‌ای در روابط دوستانه خود رسیده‌اند.

وزیر خارجه کره شمالی در این پیام گفت: حمایت‌ها و همکاری‌های مشترک (روسیه و کره شمالی) در امور دوجانبه و بین‌المللی امروز از هر زمانی بیشتر است.

او همچنین ابراز اطمینان کرد که دو ملت «همکاری استراتژیک و تاکتیکی» قوی‌تری در حوزه دیپلماسی ایجاد خواهند کرد تا روابط دوجانبه گسترش یابد.

روز روسیه در واقع سالگرد تصویب «اعلامیه حق حاکمیت جمهوری سوسیالیستی فدراتیو شوروی روسیه» است که هر ساله در ۱۲ ژوئن جشن گرفته می‌شود. روز روسیه یکی از اصلی‌ترین تعطیلات رسمی کشور روسیه است.

بسیاری از کشورهای جهان (عمدتاً غربی) حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرده‌اند؛ اما کره شمالی از این حمله حمایت کرده و شایعه شده که پیونگ‌یانگ به مسکو سلاح داده است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هم در پیام تبریک خود به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به همان مناسبت، بر تمایل خود به ساخت روابط نزدیک‌تر با روسیه و اتحاد تزلزل‌ناپذیر با همتای روس خود تاکید کرد