انتقاد روزنامه اصلاح‌طلب از ظریف/ پاسخ سخنگوی دولت به انتقادات از لایحه جدید حجاب/ پیش‌بینی فرزین از کاهش شدید تورم

  4020322079 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

انتقاد روزنامه اصلاح‌طلب از ظریف/ پاسخ سخنگوی دولت به انتقادات از لایحه جدید حجاب/ پیش‌بینی فرزین از کاهش شدید تورم

انتقاد روزنامه اصلاح‌طلب از ظریف

دوگانه آروزها و امکانات که محمدجواد ظریف در یادداشت اخیر خود به آن پرداخته بود همچنان با واکنش های متفاوتی روبرو می شود. روزنامه اصلاح طلب اعتماد در یادداشتی به نقد این دوگانه و برداشت انتقادی ظریف پرداخته است. در ابتدای این یادداشت نویسنده اذعان کرده است که در سال 92 و 96 به دلیل تداوم وزارت ظریف به روحانی رای داده است و در ادامه آورده است: 

«سرنوشت برجام هر چه بود مقصرش نه دكتر ظريف و نه تيم منصوب ايشان بود و حتي تلاش ناكامِ ايشان براي احياي برنامه جامع اقدام مشترك در تتمه دوران وزارت‌شان نيز مشكور است.

اما عدم تقصير ايشان در سرنوشت برجام و طعن زدن‌هاي غيرمنصفانه برخي جريان‌هاي رقيب دولتي كه ايشان به آن منسوب بودند جواز آن نمي‌شود به گونه‌اي اظهارنظر كنند كه انگار مقصر خروج امريكا از برجامي كه توسط ايشان و مذاكره‌كنندگان پنج به اضافه يك سامان يافته بود هم با تصميم‌گيرندگان عاليرتبه در تهران است! چراكه بر اساس «آرزوها و نه واقع‌نگري» تصميم‌گيري مي‌كنند! 

از قضا عكس اين قضيه صادق است و هر انتقادي به نظام جمهوري اسلامي و حاكمان آن وارد باشد - كه به‌زعم نگارنده انتقاداتِ وارد كم هم نيست- اما آرمان‌گرايي غيرواقع‌بينانه و آرزوپروري‌هاي خام‌انديشانه وصله‌اي نيست كه به رهبران اين نظام - در طول همه چهار دهه‌واندي گذشته - بچسبد كه اگر چنين بود آن روزي كه مرحوم محتشمي‌پور نسخه حمايت از صدام در برابر امريكا براي ملت ايران را پيچيده بود تن به رويارويي مستقيم با امريكا مي‌داد. 

چنانكه اگر هيات حاكمه جمهوري اسلامي و مقامات ارشد آن، فاقد نگاهي واقع‌بينانه بودند بعد از شهادت سردار سليماني، انتقامي سخت‌تر از دستور شليك به عين‌الاسد را رقم مي‌زدند.

توجه به اين مورد از آن جهت اهميت دارد كه از قضا هم امكانات چنين اقدامي در كشور مهيا بود و هم مطالبه اجتماعي آن شايد در وسيع‌ترين ابعادش وجود داشت، اما قوه عاقله و تصميم‌گير در نظام با در نظر گرفتن مصالح فراتر از امكانات و مطالبه اجتماعي آن، اجراي آن را فعلا به تعويق انداخته است. 

از اينها گذشته مي‌توان خدمت دكتر ظريف عرض كرد كه اساسا خود تصويب برجام، مهم‌ترين سندِ واقع‌بيني نظام جمهوري اسلامي و مقامات ارشد آن است. سندي كه جنابعالي در اظهارات اخيرتان هم تصريح و تاكيد كرده‌ايد كه محتواي آن و مذاكرات منجر به آن همه و همه به رويت رهبري و في‌الجمله به تاييد ايشان رسيده بود.

آري برجام سند واقع‌نگري جمهوري اسلامي است؛ سندي كه حتما با مطالبه تضمين براي دوره‌هاي بعدي مذاكرات – در صورت رسيدن به توافق – هم مخدوش نمي‌شود. اما اگر طرف مقابلِ شما نقض عهد كرد و شما - به استناد اينكه قدرت برتر، از آنِ او است - معتقد باشيد باز هم بايد تن به توافقي ديگر داد كه احتمالا امتيازات بيشتري را براي طرف مقابل تامين كند بدون اينكه تضميني وجود داشته باشد - تا مجددا يك طرفه از آن خارج نشود - اين ديگر نامش واقع‌بيني نيست، بلكه نهايت بي‌ارادگي و بلكه بي‌تدبيري است و اگر نقض عهد قبلي قابل پيش‌بيني نبود و جاي سرزنش نداشت، اصرار بر تن دادن به توافقي مشابه حتما مذموم است و مستوجب ملامت!»

***

استعفای محسن رضایی از معاونت رئیس‌جمهور

استعفای محسن رضایی از سمت معاونت اقتصادی ریاست جمهوری مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، شب گذشته استعفای محسن رضایی مورد پذیرش قرار گرفت. بر اساس اطلاعاتی که به دست ایسنا رسیده است، رئیس جمهوری حکم وی برای مسئولیت رئیس دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا را صادر کرده است.

در متن حکم سیدابراهیم رییسی برای محسن رضایی - که صبح امروز خبر موافقت با استعفایش از سمت معاونت اقتصادی ریاست جمهوری منتشر شد - به عنوان دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا آمده است:

«با عنایت به مراتب تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی و با توجه به اهمیت اجرای منویات مقام معظم رهبری در رابطه با موقعیت جدید شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، به موجب این ابلاغ به عنوان دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا منصوب می شوید.

فعال نمودن دبیرخانه شورا با بهره گیری از کارشناسان دستگاه های ذیربط، بررسی دقیق و کارشناسانه موضوعات ارجاعی و دستور جلسات، انطباق آن با ماموریت محول و لحاظ ضرورت تصمیم گیری در هر مورد، پیگیری اجرای مصوبات و ارائه گزارش نوبه ای مبتنی بر نظام نامه داخلی از اهم مسئولیت های جنابعالی می‌باشد.»

خوش‌چهره انتصاب به معاونت اقتصادی رئیس جمهور را تکذیب کرد

محمد خوش‌چهره استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به سؤالی درباره احتمال انتصابش به سمت معاونت اقتصادی دولت، گفت: دوستان لطف دارند اما چنین موضوعی صحت ندارد.

وی گفت: بنده معتقدم اگر کسی احساس تکلیف می‌کند و می‌خواهد کمکی به دولت و کشور بکند، لزوماً نباید در دولت باشد؛ بیرون از مجموعه دولت نیز می‌توان منشأ اثر شد.

قالیباف: مصوبات جلسات سران قوا برای یکسال است

به گزارش ایسنا، محسن زنگنه، نماینده تربیت حیدریه در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری گفت: دولت لایحه دوفوریتی به مجلس برای کاهش ۸ درصدی مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی ارائه کرده که هنوز در مجلس تصویب نشده است. منتها دولت در حال اجرایی کردن این موضوع بوده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این هفته گذشته وزارت صمت  اعلام کرد که آیین نامه واردات خودرو را ابلاغ شده است؛ چرا مجلس را سرکار می گذارید؟

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: آقای زنگنه تذکری مطرح کردند درباره ارزش افزوده و کاهش آن از 9 درصد به یک درصد و بیان کردند که مجلس تصویب نکرد اما دولت ابلاغ کرد؛ در این باره لازم است توضیح دهم مصوباتی که در جلسه سران قوا از گذشته تصویب شده و یا الان تصویب می شود، اگر پس از یک سال به تمدید مجدد نیاز داشته باشد دولت مکلف بوده آن موضوع را در قالب لایحه به مجلس تقدیم کند تا به قانون تبدیل شود.

وی ادامه داد: تصمیمات جلسات سران قوا برای یکسال است و اگر موضوع برای بیش از یک سال تداوم داشته باشد باید مصوبه مجلس داشته باشد بنابراین هم آن کار درست است و هم لایحه دوفوریتی که به مجلس تقدیم شده است.

***

پاسخ سخنگوی دولت به انتقادات از لایحه جدید حجاب

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در گفت‌وگو با ایسنا درباره تدوین قانون حجاب با ارائه ارزیابی خود از این لایحه و تاثیر آن در کاستن از دودستگی ناشی از رفتارهای فراقانونی، تصریح کرد:عفت و حیا به­‌عنوان یک مفهوم کلی دیرینه و ارزشمند در جامعه ایرانی امری پذیرفته شده است. تعبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در این زمینه که گفتند «افرادی که به تعبیری حجاب نیمه­‌کاره دارند، توی دهن بانیان فراخوان­‌های ایام اغتشاشات سال گذشته زدند»، نشان می­‌دهد جامعه ایرانی حول یک موضوع اجماع و وفاق دارد و آن هم عفت و حیا است. وقتی بنا باشد حیای ایرانی از سوی دشمنان ما به­‌عنوان دستاویزی برای دودستگی در جامعه عمل کند، زن و مرد بصیر ما همین عفت و حیا را به عاملی برای وحدت و همبستگی تبدیل می­‌کنند.

وی یادآور شد: مصادیق فراوانی از وحدت و همبستگی را شاهد بوده­‌ایم. از دوران دفاع مقدس گرفته تا دوران مبارزه با کرونا و نهضت کمک­‌های مومنانه، ایرانیان نشان داده­‌اند اجازه نخواهند داد برخی اختلاف سلیقه­‌ها، به عاملی جهت دودستگی و شکاف جدی در جامعه تبدیل شود و در بزنگاه­‌ها با تدبیر و تفاهم نسبی، مسائل را حل­‌و­فصل می­‌کنند. امر حجاب نیز جزئی از مفهوم کلی حیا و عفت است که جامعه ایرانی نسبت به اصل آن اتفاق نظر و اشتراک دیدگاه دارد. اساساً حیا و عفت عاملی برای وحدت ملی و امور هویت­‌ساز در جامعه ایرانی است.

سخنگوی دولت با بیان این‌که «تصویب قانون به روشن‌شدن حدود و معیارها کمک می­‌کند»، اظهار کرد: تصویب قانون خوب توأم با اجرای خوب قانون، از تلاش­‌ها برای دوقطبی­‌سازی‌های کاذب در جامعه پیشگیری می­‌کند یا باعث می­‌شود اقدامات اختلاف­‌افکنانه و دودستگی­‌ساز نتواند نتایج مطلوب بانیان تفرقه و دودستگی را رقم بزند.

***

محمد علی نیکبخت برای وزارت جهاد کشاورزی به مجلس معرفی شد

به گزارش ایسنا، محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور خبر داد: رییس‌جمهور در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، مهندس محمد علی نیکبخت را برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

وی با بیان این‌که «سوابق آموزشی، علمی، پژوهشی، مدیریتی و برنامه‌های فوری و اولویت‌دار  مهندس نیکبخت به پیوست نامه رئیس جمهور به رئیس مجلس ارسال شده است» خاطرنشان کرد: گزینه دولت برای وزارت جهاد کشاورزی تجربیات ارزنده‌ای در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی دارد و در رده های بالای این وزارتخانه از جمله معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی ، ریاست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و بعنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مشغول فعالیت بوده است.

***

موضوع تجدیدنظر در حکم آقای بیگی در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی می‌شود

به گزارش فارس، غلامرضا نوری قزلجه، نماینده بستان آباد در نشست علنی امروز مجلس با اشاره به ممنوعیت نطق احمد علیرضابیگی نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: به نظر می رسد هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان از صلاحیت خود در این حوزه خارج شده و فراتر رفته است و تصمیمش خلاف بین اصول قانون اساسی به ویژه اصول 84 و 86 قانون اساسی است.

وی تأکید کرد: این ممنوعیت اجحاف در حق ملت و به ویژه مردم تبریز است، انتظار داریم هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در رسیدگی‌های خودشان قانون را دقیقاً ملاک عمل قرار دهند و از وضع بدعت‌های خطرناک در مجلس و لطمه به حریت و شجاعت نمایندگان و جایگاه مجلس خودداری کند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به صحبت های نماینده بستان آباد گفت: در ابتدا خواهش می کنم خارج از دستور صحبت نکنید، تذکری که شما به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان داده اید درباره خود شما هم صدق می‌کند.

وی توضیح داد: طبق آیین نامه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان اگر اشکالی بر تصمیمی در این هیأت وجود داشته باشد، هیأت تجدیدنظری تشکیل می شود. در اجلاسیه چهارم مجتبی ذوالنوری ریاست هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان را برعهده دارد و اگر موردی برای تجدیدنظر باشد، ایشان حتماً این کار را انجام می‌دهد. در ضمن در دستور اولین جلسه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان همین موضوع قرار دارد.

***

کلیات لایحه مربوط به واردات خودروهای کارکرده تصویب شد

 به گزارش فارس، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه دوفوریتی الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو مورد بررسی قرار گرفت.

نمایندگان بعد از استماع نظرات موافقان و مخالفان، با ۲۱۲ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر با کلیات لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو موافقت کردند.

***

پیش‌بینی فرزین از کاهش شدید تورم

به گزارش ایرنا، محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی در سی‌امین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی در بخشی از سخنان خود یادآور شد که منابع ارزی ما بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است که البته بخشی از آن در سایر کشورها است. او گفت ما برای استفاده از این منابع با همکاری دستگاه دیپلماسی کارهایی را شروع کرده‌ایم و در هر کجای دنیا منابع ارزی داشته باشیم برای دسترسی به آن تلاش خواهیم کرد.

رئیس کل بانک مرکزی در این زمینه یادآور شد: ما همچنین با فعال کردن دیپلماسی اقتصادی پیام رسان داخلی در اتحادیه پایاپای آسیایی را فعال کرده‌ایم تا با کشورهایی مانند هند و پاکستان بلاروس و سایر کشورها همکاری پولی داشته باشیم.

وی گفت: ما از ریاست کنونی ایران بر این اتحادیه برای استفاده از سایر ارزهای غیر از دلار و یورو در مبادلات بین کشورها استفاده خواهیم کرد.

فرزین درباره میزان فروش اسکناس در بازار متشکل گفت: از بهمن‌ماه ۱۴۰۱ تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ در مجموع ۹۲۴ میلیون دلار و ۱۰۱ میلیون یورو معامله شده است.

فرزین با بیان اینکه در بخش تورم اقدامات موثر خوبی انجام داده‌ایم اظهار کرد: تورم نقطه به نقطه در شاخص تورم مصرف کننده (CPI) از ۶۲.۴ درصد فروردین به کانال ۵۰ درصد در اردیبهشت رسید که در خرداد ماه ریزش شدیدی در این شاخص خواهیم داشت به نحوی که هدفگذاری ما ورود به کانال ۳۰ درصد خواهد بود.

همچنین شاخص تورم تولیدکننده (PPI) از فرودین تا اردیبهشت ۸.۲ درصد کاهش داشته که رقم بسیار خوبی است. این نرخ نیز در خرداد ماه کاهشی خواهد بود و وارد کانال ۲۰ درصد می‌شود.

فرزین تاکید کرد که قطعا شرایط اقتصادی امسال بهبود خواهد داشت و پیگیر سیاست‌های تثبیتی و کنترل نرخ رشد نقدینگی و تورم هستیم.

***

کنعانی: توافق موقت را تایید نمی‌کنیم

به گزارش ایسنا ، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با مذاکرات احیای برجام و اخبار منتشر شده در ارتباط با آن تصریح کرد: تبادل پیام‌ها از طریق واسطه‌ها از جمله عمان انجام شده و ادامه دارد. ایران از همه امکانات برای تامین منافع مردم خود استفاده می‌کند از ابتکارات عمان در این ارتباط استقبال کرده‌ایم و از ظرفیت کشور عمان به عنوان یک کشور دوست نیز استفاده کرده‌ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: مبنای مذاکرات رفع تحریم‌ها همان توافقات برجام است و در این ارتباط چارچوب جدیدی نداریم و خبرهای مطرح شده از جمله بحث توافق موقت و ... را تایید نمی‌کنیم اینها را گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای می‌دانیم.

کنعانی اظهار کرد: مذاکره برای توافق موقت و یا ترتیبات جدیدی که جایگزین برجام باشد را تایید نمی‌کنیم.

مرندی: هیچ گفت‌و‌گوی محرمانه‌ای با آمریکا صورت نگرفته است

به گزارش فارس، محمد مرندی تحلیلگر ارشد مسائل بین‌الملل در یک مصاحبه‌ هرگونه مذاکره مستقیم ایران با آمریکا را رد کرد.

او به شبکه تلویزیونی العربی گفت که هیچ گفت‌و‌گوی محرمانه‌ای میان ایران و آمریکا وجود ندارد و مذاکرات میان دو کشور به شکل غیر مستقیم و از طریق طرف سوم مانند عمان یا سازمان ملل صورت می‌گیرد.

سید محمد مرندی همچنین تأکید کرد: «تمامی ارتباطات میان ایران و آمریکا به موضوع تبادل زندانیان و آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده از سوی آمریکا مربوط می‌شود».

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۹۱۷۷۵۲۱:۲۳:۱۷ ۱۴۰۲/۳/۲۲
رییس کل بانک مرکزی لطفا به وام های قرض الحسنه یک میلیارد تومانی با سود یک درصد برخی مدیران سابق بانکی ورود کنید
ناشناس۳۰۹۱۸۰۲۲۱:۳۶:۳۷ ۱۴۰۲/۳/۲۲
مجلسی ها نتیجه تفحص از بورس را پس از دو سال از شروع آن به مردم گزارش دهید
ناشناس۳۰۹۱۸۱۶۲۱:۴۱:۵۳ ۱۴۰۲/۳/۲۲
هر وقت مواد خوراکی و میوه و لوازم خانگی ارزان شد ادعا کنید تورم پایین آمده است
ناشناس۳۰۹۱۹۴۱۲۲:۵۱:۵۴ ۱۴۰۲/۳/۲۲
پایین اومده وداره بیشترم پایین میاد کافیه اخباربازار رو ببینی
ناشناس۳۰۹۲۳۷۴۰۸:۱۴:۲۷ ۱۴۰۲/۳/۲۳
اخبار رو ولش کن.اگه به اخبار باشه که الان تورم مون منفی هم بوده.
ناشناس۳۰۹۲۴۵۳۰۹:۰۰:۲۶ ۱۴۰۲/۳/۲۳
اخبار را ببینیم یا خود بازار را ؟
ناشناس۳۰۹۲۱۴۰۰۰:۴۶:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۲۳
تورم کم شدن ربطی به ارزان شدن ندارد، هرچند ممکن هست ارزان بشود و در اصل ربطی ندارد
ناشناس۳۰۹۱۸۸۷۲۲:۱۸:۴۵ ۱۴۰۲/۳/۲۲
قیمت دلار به خاطر اخبار مثبت سیاسی کاهشی شد
امیر حسین سلطان/تهران۳۰۹۲۰۱۳۲۳:۲۷:۵۸ ۱۴۰۲/۳/۲۲
و البته خدا کند این اخبار مثبت سیاسی همچنان تداوم داشته باشد و در واقع ارزش پول ملی مان التیام یابد ان شاء الله.
ناشناس۳۰۹۲۴۷۹۰۹:۱۰:۴۸ ۱۴۰۲/۳/۲۳
تورم بالا یعنی افزایش قیمت ازجمله ارز و دلار تثبیت و پایین نگه داشتن عمدی آن کمکی به شما نمی کند و در ظاهر خوب هست ولی بعد باید چند برابر آن را ببینی
ناشناس۳۰۹۲۱۴۱۰۰:۴۷:۳۵ ۱۴۰۲/۳/۲۳
اخبار نمی توانند دلار را از 52 هزارتومان به 47 هزار تومان برساند.
امیر حسین سلطان/تهران۳۰۹۲۳۹۱۰۸:۲۳:۲۴ ۱۴۰۲/۳/۲۳
اتفاقا و دقیقا همین اخبار است که می تواند فضای روانی بازار را شدیدا تحت تاثیر خودش قرار دهد. 47 هزار تومان که جای خود دارد! بسته به نوع و محتوای اخبار همین دلار 47 هزار تومان می تواند در ادامه روند کاهشی اش حتی به زیر 40 هزار تومان هم برود. فرضا اگر اخبار یک توافق کامل انتشار یابد چه بسا حتی روزهایی همانند مقطع زمانی پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت در بازار ارز و طلا و سکه و بعبارتی کل بازارها را شاهد باشیم. اهمیت اخبار قابل انکار نیست.
ناشناس۳۰۹۲۴۶۴۰۹:۰۴:۱۵ ۱۴۰۲/۳/۲۳
دیدید که تونست
ناشناس۳۰۹۲۰۹۷۰۰:۱۲:۰۸ ۱۴۰۲/۳/۲۳
چه جالب... اعتماد از ظریف انتقاد کرده... حرف نویسنده مجموعا درسته
ناشناس۳۰۹۲۰۹۸۰۰:۱۳:۰۵ ۱۴۰۲/۳/۲۳
کار ظریف به کجا رسیده اعتماد ازش انتقاد میکنه...از بس چرت میگه اعتماد هم دیگه پشتش نیست
ناشناس۳۰۹۲۵۴۶۰۹:۵۴:۳۳ ۱۴۰۲/۳/۲۳
دیگه جوری شده از ترکمن چای دفاع میکنه
ناشناس۳۰۹۲۷۱۵۱۱:۳۸:۰۵ ۱۴۰۲/۳/۲۳
رسانه های رژیم صهیونیستی از سخنان ظریف استقبال کردند.
ناشناس۳۰۹۲۱۴۲۰۰:۴۹:۰۴ ۱۴۰۲/۳/۲۳
لایحه شما بیشتر کشور را به دو قطبی سازی می کشاند جون بی حیا گشتن اسان شده در لایحه
ناشناس۳۰۹۲۵۴۳۰۹:۵۳:۱۱ ۱۴۰۲/۳/۲۳
موضع گیری های ظریف رو در برجام و حرفای ایشون بر علیه سردار سلیمانی رو فراموش نخواهیم کرد - محاکمه باید بشه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  22. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  23. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  25. یک سیلی برای تنبیه

آخرین عناوین