اظهار نظر جدید طغیانی: بدون ارائه کالابرگ الکترونیکی، حذف ارز ترجیحی غیرقانونی بود

  4020309099 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس، حذف ارز ترجیحی منوط به اجرای کالابرگ الکترونیک با قیمت شهریور ۱۴۰۰ بود گفت: با توجه به عدم اجرای کالابرگ ارز ترجیحی نباید حذف می‌شد و این اقدام غیر قانونی بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در جمع خبرنگاران، در پاسخ به اظهارات وزیر رفاه و سخنگوی دولت درباره حذف ارز ترجیحی، گفت: براساس مصوبه مجلس در قانون بودجه 1401، حذف ارز ترجیحی منوط به اجرای کالابرگ الکترونیک با قیمت شهریور 1400 بود و با توجه به عدم اجرای کالابرگ ارز ترجیحی نباید حذف می‌شد و این اقدام غیر قانونی بود. 

وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات وزیر رفاه و سخنگوی دولت مبنی بر اینکه زیرساخت لازم برای ارائه کالابرگ الکترونیکی فراهم نبوده است تاکید کرد:  انتقاد مجلس این است که طبق مصوبه مجلس  اگر زیرساخت اجرای کالابرگ الکترونیک آماده نبود، نباید ارز ترجیحی حذف می‌شد. 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:  براساس مصوبه مجلس در قانون بودجه 1401، حذف ارز ترجیحی منوط به اجرای کالابرگ الکترونیک با قیمت شهریور 1400 بود و در با توجه به عدم اجرای کالابرگ ارز ترجیحی نباید حذف می‌شد و این اقدام غیر قانونی بود. 

طغیانی تاکید کرد: این نکته را هم باید مدنظر قرار داد که دولت در لایحه بودجه 1401 ارز ترجیحی را حذف  کرده بود اما مجلس با آن اعلام موافقت نکرد.