رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان وزارت خارجه و سفیران جمهوری اسلامی ایران: عزت در سیاست خارجی یعنی نفی دیپلماسی التماسی/ در همه مسائل جهانی، عزتمندانه و متکی بر اصول حرکت می‌کنیم

  4020230024 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار مسئولان وزارت امور خارجه و سفیران جمهوری اسلامی ایران، با تبیین ضوابط و شاخص‌های سیاست خارجی موفق، «عزت» به معنای نفی و پرهیز از دیپلماسی التماسی، «حکمت» به مفهوم تعاملات و فعالیت‌های خردمندانه و محاسبه شده و «مصلحت» به معنای انعطاف برای دور زدن موانع سخت و ادامه دادن مسیر را سه کلیدواژه اساسی در دیپلماسی کشور خواندند.

عزت در سیاست خارجی یعنی نفی دیپلماسی التماسی/ در همه مسائل جهانی، عزتمندانه و متکی بر اصول حرکت می‌کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب سیاست خارجی خوب و دستگاه دیپلماسی کارآمد را رکنی اساسی برای اداره موفق کشور برشمردند و با بیان ۶ ضابطه الزامی در سیاست خارجی گفتند: رعایت این شاخص‌ها، نشانه سیاست خارجی موفق است و اگر این ضابطه‌ها مشاهده نشد، یا در نظریه سیاست خارجی و یا در کارکرد و عملیات دیپلماسی دچار مشکل هستیم.

توانایی تبیین اقناع‌کننده منطق رویکردهای کشور در مسائل مختلف، اولین ضابطه یک سیاست خارجی موفق بود که رهبر انقلاب اسلامی بیان کردند.

«حضور اثرگذار و جهت‌بخش در پدیده‌ها، حوادث و جریان‌های مختلف سیاسی-اقتصادی جهان»، «رفع و کاهش سیاست‌ها و تصمیمات تهدیدآمیز علیه ایران»، «تضعیف کانون‌های خطرآفرین»، «تقویت دولت‌ها و مجموعه‌های متحد و همراه با ایران و توسعه عمق راهبردی کشور» و «قدرت تشخیص لایه‌های پنهان در تصمیمات و اقدامات منطقه‌ای و جهانی»، پنج ضابطه دیگری بود که ایشان در تشریح یک سیاست خارجی موفق و افتخارآمیز، بیان کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین در پردازش معنای سه کلیدواژه «عزت، حکمت و مصلحت» در مقوله سیاست خارجی، گفتند: «عزت»، نفی «دیپلماسی التماسی چه در کلام و چه در محتوا» و پرهیز از چشم دوختن به حرف و تصمیم مقامات کشورهای دیگر است.

ایشان تکیه نکردن بر اصول در سیاست خارجی را خلاف عزت و باعث تذبذب دانستند و افزودند: در همه مسائل جهانی در «حرف و اقدام و مواجهه با اقدام دیگران»، عزتمندانه و متکی بر اصول حرکت میکنیم.

رهبر انقلاب معنای حقیقی «حکمت» را رفتار و گفتار «خردمندانه، اندیشیده‌شده و محاسبه‌شده» برشمردند و گفتند: هر حرکتی در سیاست خارجی باید عقلانی و فکر‌شده باشد و تصمیمات و اقدامات دفعی و بدون حساب در مقاطعی به کشور ضربه زده است.

ایشان نداشتن اعتماد بی‌جا به طرف‌های مقابل را روی دیگر مفهوم «حکمت» برشمردند و گفتند: البته نباید هر حرفی را در عالم سیاست دروغ دانست؛ چرا که حرف‌های صادقانه و قابل قبول وجود دارد اما نباید به همه حرف‌ها اعتماد کرد.

«مصلحت» به مفهوم داشتن انعطاف در موارد لازم برای دور زدن موانع سخت و صخره‌ای و ادامه دادن مسیر، کلیدواژه مهم دیگری بود که رهبری به تبیین آن پرداختند.

ایشان گفتند: حفظ اصول منافاتی با مصلحت به معنای یاد شده ندارد. البته چند سال قبل که مفهوم «نرمش قهرمانانه» مطرح شد، در خارج و برخی در داخل برداشت غلط کردند؛ چرا که مصلحت یعنی یافتن راهی برای گذشتن از کنار موانع دشوار وادامه دادن راه برای رسیدن به هدف.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه سخنانشان در جمع مسئولان وزارت امور خارجه و سفیران کشورمان، ابتکارات شخصی «خوب، به‌موقع و فکرشده» بخصوص در تعاملات سفیران را مهم و ضروری خواندند.

مسئله «کیفیت و کمیّت نیروی انسانی در وزارت امور خارجه و جذب عناصر کارآمد و قابل اعتماد»، نکته دیگری بود که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند و گفتند: وزارت امور خارجه باید نیروهایی جذب کند که عمیقاً و از بُن دندان به مبانی فکری و سیاسی انقلاب و جمهوری اسلامی باور داشته باشند، و با انگیزه کافی و اراده‌ای قوی و تحرک و فعالیت در مقابل طوفان‌های فکری و تبلیغاتی بیگانگان بایستند و خم نشوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندی از برنامه وزارت امور خارجه برای جذب نیروهای جوان، تأکید کردند: مراقبت از انگیزه، ایمان و اراده نیروها، وظیفه مهم دستگاه وزارت امور خارجه است.

رهبر انقلاب در جمع‌بندی این بخش از سخنانشان، نمایندگان ایران در خارج از کشور را نماینده مردم و نوع رفتار آنها را نشان‌دهنده هویت و ماهیت ملت ایران خواندند و گفتند: دیپلمات ایرانی باید نماد ایمان، عشق به ایران عزیز، غیرت، عزم و اراده و تحرک و پر کاری باشد و گفتار و رفتارشان برای ملت ایران هم احترام‌برانگیز باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان، با اشاره به مرزهای طولانی ایران با کشورهای متعدد و بعضاً مهم و اثرگذار، سیاست دولت کنونی برای ارتباط با همسایگان را بسیار مهم و درست خواندند و افزودند: دست‌های بیگانه برای ایجاد مشکل بین ایران و همسایگان آن، فعال است که نباید اجازه بدهید این سیاست آنها محقق شود.

ایشان، سیاست ارتباط با کشورهای اسلامی ولو در دوردست و همچنین سیاست ارتباط با کشورهای هم‌جهت و همراه را نیز مهم برشمردند و افزودند: امروز همراهی و هم‌جهتی برخی کشورهای بزرگ و مهم دنیا با جمهوری اسلامی ایران در برخی جریانها و خطوط اساسی سیاست بین‌الملل پدیده‌ای بی‌سابقه است که باید با قدردانستن این فرصت، ارتباطات با آن کشورها را تقویت کنیم.

رهبر انقلاب با اشاره به موضوع اجلاس سفرا مبنی بر تحول در نظم کنونی جهان و پُر تکرار شدن این موضوع در ادبیات جهانی، گفتند: تحول در نظم جهانی یک فرآیند پر فراز و نشیب و بلندمدت و متأثر از حوادث احتمالی پیش‌بینی نشده است و کشورهای مختلف نظرات و رویکردهای متعارض و گوناگونی به آن دارند.

ایشان لازمه جانمایی مناسب ایران در نظم جدید را رصد و ارزیابی تحولات جهانی و شناخت دقیق سمت و سو و پشت پرده حوادث دانستند و گفتند: بر اساس این رصد و ارزیابی باید پیشنهادهای عملی استخراج شود که در این زمینه هم سفرا و رؤسای نمایندگی‌ها بخصوص در کشورهای اثرگذار نقش مهمی دارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان بار دیگر با تأکید بر اهمیت سیاست خارجی و نقش مهم آن در اداره و بهبود کشور، افزودند: با وجود توجه به عوامل اقتصادی و فرهنگی در تحلیل وضع کنونی کشور، غالباً در مباحث از عامل سیاست خارجی غفلت می‌شود در حالی که سیاست خارجی خوب و موفق حتماً موجب بهبود وضع کشور می‌شود و در مقابل، اختلال و اشکال در سیاست خارجی باعث بروز مشکل در وضع عمومی کشور می‌شود که نمونه‌های آن نیز کم نبوده است.

در ابتدای این دیدار وزیر امورخارجه به بیان گزارشی از اقدامات، برنامه‌ها و اولویت های  دستگاه سیاست خارجی در دولت سیزدهم برای ایجاد تحول، پرداخت.

آقای امیرعبداللهیان، خروج از سیاست تک ساحتی برجامی با هدف ایجاد توازن در سیاست خارجی، اولویت دادن به دیپلماسی اقتصادی، تمرکز بر توسعه صادرات غیر نفتی و ظرفیت منحصربه‌فرد ترانزیتی در کشور، نگاه ویژه به آسیا با اولویت همسایگان و کشورهای اسلامی، حمایت از محور مقاومت، کنش‌گری فعال با مشارکت در ائتلاف‌های سودمند منطقه‌ای همچون اتحادیه اقتصادی اوراسیا، شانگهای و بریکس و پیشبرد همزمان استراتژی «بی‌اثرکردن تحریم‌ها» و مذاکره برای «رفع‌ تحریم‌ها» را از مهمترین راهبردهای وزارت امورخارجه در دولت سیزدهم عنوان کرد.

وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به ۱۱ سفر خارجی رئیس جمهور و ۱۴ سفر سران دیگر کشورها به ایران طی ۲۰ ماه گذشته، امضای تفاهم‌نامه‌های جامع و بلندمدت با کشورهایی نظیر چین، روسیه و ترکیه را از جمله اقدامات صورت گرفته در جهت افزایش تعاملات جمهوری اسلامی ایران و افزایش تبادلات تجاری کشور برشمرد.

آقای امیرعبداللهیان با اشاره به حضور بیش از ۵ میلیون ایرانی در خارج از کشور، توجه ویژه دولت سیزدهم به ارائه خدمات به این دسته از هموطنان را از دیگر اقدامات وزارت امور خارجه دانست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۵۲۱۳۱۱۲:۵۶:۲۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
یک طالبان افغانی با یک دبه آب دیپلماسی ایران را به سخره گرفته است دولت باید برای دفاع از حقوق ملت ایران قاطعانه تر عمل کند .
ناشناس۳۰۵۲۲۸۶۱۳:۴۵:۱۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
تنها راه نجات کشور و انقلاب و اقتصاد دیپلماسی برگشت ثروت های به یغما رفته توسط مفسدین اقتصادی که به خارج فراری داده شده است به همراه مفسدین برای محاکمه و مجازات
ناشناس۳۰۵۲۵۹۸۱۵:۳۱:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
چرا طالبان هشدار رئیسی را جدی نگرفت؟
ناشناس۳۰۵۲۶۲۰۱۵:۳۸:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
با اخراج 8 میلیون افغانی ساکن ایران، بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی کشور حل می شود.
ناشناس۳۰۵۳۰۰۹۱۸:۱۲:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
10% ساکنان ایران افغانی هستند! با اخراج این افراد: مصرف آب شرب کشور 10% کم می شود. مصرف برق کشور معادل چند نیروگاه سیکل ترکیبی کم می شود. چند میلیون شغل فراهم شده که مشکل بی کاری را تا حد زیادی حل می کند. مصرف گندم کشور حداقل 10% کم می شود.
ناشناس۳۰۵۳۹۷۸۰۰:۲۷:۱۶ ۱۴۰۲/۲/۳۱
دستمزد کارگر هم زیاد میشود و هزینه ساخت و ساز میره بالا
ناشناس۳۰۵۲۳۲۴۱۳:۵۵:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
رابطه ایران با جمهوری آذربایجان در پی حادثه تروریستی در سفارتخانه این کشور در تهران و نیز تصمیم باکو برای احداث بزرگراه زنگزور به تشنج کشیده شده است.
ناشناس۳۰۵۲۱۶۸۱۳:۰۹:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
جای شکر دارد که مشاهده می‌کنیم جبهه مقاومت امروز از یک هسته و نهال نوپا تبدیل به یک درخت تناور و محور گسترده تبدیل شده و نقاط مختلف مقاومت را در دنیا به هم متصل کرده است. در این جبهه انسان‌های فداکار باسواد و ارزشمندی دیده می‌شوند که در بسیاری از مسائل نقاط ‌اشتراک دارند، اما نقطه ‌اشتراک اصلی آنها دفاع از اسلام و عزت مسلمانان است.
ناشناس۳۰۵۲۲۹۸۱۳:۴۹:۴۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
عضویت مجدد سوریه در اتحادیه عرب و سفر دیروز بشار اسد به عربستان و روبوسی او با ملک سلمان چه معنایی دارد؟
ناشناس۳۰۵۲۷۵۱۱۶:۳۶:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
معنیش اینه که ایران در پشت صحنه تعیین می‌کنه و تا ایران موافق نباشه کسی حق نزدیک شدن به دوستان ایران رو نداره!
ناشناس۳۰۵۲۱۷۰۱۳:۱۰:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
انتخاب ایران به ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل یک دستاورد بزرگ دیپلماتیک برای کشورمان می‌باشد. این اتفاق بدون شک شکست راهبرد اسرائیل برای انزوای ایران است فراموش نمی‌کنیم که آمریکا دو سال کمپین اخراج ایران از کمیسیون مقام زن را دنبال می‌کرد و در پاییز سال گذشته همزمان با ناآرامی‌ها این اتفاق افتاد اما به فاصله چند ماه ایران، به عضویت کمیسیون پیشگیری از جرم سازمان ملل و حالا هم به ریاست یکی از مجامع شورای حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شد.
ناشناس۳۰۵۲۱۷۱۱۳:۱۱:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
آقای روحانی در طول 8 سال صدارت و با برجامش ۲ تا هواپیما وارد کشور کرد و با این دو هواپیما گوش عالم را کر کرد. این دولت در این مدت ۵۰ فروند هواپیما واردکرده، حدود ۶۰ جنگنده سوخو 35 خریداری کرده و خط تولید هواپیمای داخلی نیز استارت خورده اما هیچ رپورتاژ خبری نمی‌شود. به نظر می‌رسد تیم رسانه‌ای دولت و جریان انقلابی از نظر رسانه‌ای خیلی عقب است.
ناشناس۳۰۵۲۲۸۸۱۳:۴۶:۰۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اون 50 تا هواپیمایی که دولت رییس وارد کرده، دست دوم و کهنه هستند. روحانی 3 فروند Airbus نو، 13 فروند ATR نو و نزدیک به 300 هواپیمای دست دوم وارد ایران کرد.
ناشناس۳۰۵۲۱۷۴۱۳:۱۲:۱۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
فکرش را بکنید اپوزیسیون تمام توانش را خرج کرده از این پارلمان به آن پارلمان به هر گدایی و دریوزگی تن داده که در مجامع جهانی ایران را محکوم کند ولی بعد ناگهان می‌شنود ایران به ریاست مجمع اجتماعی حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شده است. آخ که ضد انقلاب‌های داخل و خارج کشور از شنیدن این خبر چقدر می‌سوزند!!
ناشناس۳۰۵۲۱۷۵۱۳:۱۲:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
جنایات اخیر اسرائیل بار دیگر چهره واقعی این رژیم کودک‌کش را به رخ جهانیان کشید. می‌خواهم بگویم غرب در برابر این جنایت خواب نیست، بلکه خود را به خواب زده است. الحمدلله مقاومت برگ زرین دیگری را رقم زد و انتقام سختی از جنایتکاران گرفت.
ناشناس۳۰۵۲۱۷۸۱۳:۱۳:۰۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
الگوی غرب برای ورود زن به جامعه یا الگوی فمنیستی است که در باطن خود مردسالار است و به تعبیر شهید مطهری زنانگی زن را نادیده می‌گیرد و او را همچون انسان بی‌بها وارد جامعه می‌کند یا الگوی سرمایه‌داری است که جدی گرفتن زنانگی زن را در این می‌داند که زن را به مثابه کالای جنسی وارد جامعه کند. در قبال این دو، اسلام با تجویز و واجب کردن حجاب می‌خواهد نشان دهد که هم زنانگی زن در مقام حضور اجتماعی وی را جدی می‌گیرد و هم حضور او در جامعه را نمی‌خواهد در افق جنسی قرار دهد.
ناشناس۳۰۵۲۱۸۸۱۳:۱۴:۵۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
آقای رئیس جمهور، در دیپلماسی خارجی، یک گروه سخیف مثل طالبان را در خصوص حق آب ایران تهدید کرد، الان 48 ساعت هست با انواع کلیپ ها و گفته های رسمی اعضا همین گروه که برایشان در تهران سفارت مهیا شده، دارند این گفته را مسخره می کنند، برای ایشان دبه آب کردند! الان در ادامه روند عزتمندانه و با بصیرت، قرار است چه کنیم، صبر کنیم تا جوک هایشان تمام شود؟!
ناشناس۳۰۵۲۲۸۳۱۳:۴۳:۲۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
درود بر رهبری عزیز ما در برابر تحریمها ایستاده ایم .
ناشناس۳۰۵۲۳۹۲۱۴:۲۵:۰۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
جان ها فدای رهبر فرزانه
ناشناس۳۰۵۲۴۳۶۱۴:۳۶:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
التماس امریکا به بازگشت به برجام نشانه چیست؟
معلم۳۰۵۲۶۹۱۱۶:۰۹:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
چون نمی خواهد توسط اسراییل وارد جنگ با ایران شود،
ناشناس۳۰۵۲۷۰۳۱۶:۱۴:۵۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
حضرت رسول (ص) هم در فتح مكه ديپلماسى انعطاف پذيرى داشتند. مساله اصلى حركت رو به جلوى اسلام و نظام هست.
ناشناس۳۰۵۲۸۷۲۱۷:۲۱:۴۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
راه رفع فشار اقتصادی مزاکره مستقیم با امریکا بر اساس منافع ملی و احترام متقابل است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  22. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  23. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  25. یک سیلی برای تنبیه

آخرین عناوین