مشاور وزیر اقتصاد؛ دولت به دنبال عادلانه‌سازی قیمت نان در همه استان‌های کشور است

  4020218129

مشاور وزیر اقتصاد با بیان اینکه رویکرد دولت حل مسئله اقتصاد نانوا است، گفت: دولت به دنبال عادلانه‌سازی قیمت نان در همه کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد جلال در جلسه آرد و نان که با حضور نمایندگان خبازی‌‌های سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، گفت: آنچه در دولت مورد توجه جدی قرار گرفته اقتصاد نانوا است و رویکرد دولت حل مسائل اقتصادی نانواییان است.

مشاور وزیر اقتصاد با طرح این سوال که اقتصاد نانوایی‌ها و خلاء اقتصادی آنها در کنار افزایش قیمت‌ها چگونه حل می‌شود، گفت: اصلاح نرخ اولین موضوعی است که برای رفع اقتصاد نانوائیان مدنظر است که این دغدغه را به مدیران استانی در میان گذاشته و به مرکز کشور هم منتقل می‌دهم.

وی با اشاره به موضوع عادلانه‌سازی نرخ نان با استان‌های همجوار یک گام رو به جلو برای رفع مشکل اقتصاد نانواداران است، گفت: دولت به دنبال عادلانه‌سازی قیمت نان در همه استان‌ها است.

جلال با اشاره به اینکه رویکرد دوم دولت در حمایت از اقتصاد نانوا کمک‌ هزینه‌ها بود، گفت: دولت مدافع اقتصاد نانوا است.

مشاور وزیر اقتصاد با بیان اینکه مسیر صحیح برای اصلاح قیمت نان طراحی شود، گفت: کیفیت آرد مسئله مهمی است که شورای آرد و نان بر کیفیت آرد نظارت داشته باشد تا مبادا آرد دچار مشکل باشد.

جلال در خصوص درخواست مناطق عشایری و روستایی و آرد برای پخت نان محلی مردم کهگیلویه و بویراحمد گفت: کد ملی اعضا و سرپرست خانوار در سامانه ثبت شود تا سهمیه آرد برای آنها در نظر گرفته شود و مصرف کننده‌ آرد محلی با سامانه روستایی و عشایری احراز می‌شود.

وی در خصوص نحوه خرید نان برای اتباع سایر کشورها که در ایران مستقر هستند،  گفت: فرآیند خرید نقدی نان برای اتباع کشورهایی که فاقد کارت بانکی هستند ‌پیش‌بینی شده است.

جلال با بیان اینکه مرحله چهارم طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان اجرا می‌شود، گفت: خرابی کارتخوان‌ها توجیه‌پذیر نیست و واحدهای خبازی که کارتخوان‌ آنها از دسترس خارج شده از طریق تماس با مرکز خرابی کارتخوان‌ها را اعلام کنند و نباید به دلیل خرابی کارتخوان ارائه خدمت به مردم متوقف شود.