مخالفت اکثر آمریکایی‌ها با حضور بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴

  4020204057

نظرسنجی شبکه ان‌بی‌سی نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها نمی‌خواهند که جو بایدن یا دونالد ترامپ(رئیس جمهور فعلی و سابق آمریکا) در کارزار انتخاباتی ۲۰۲۴ شرکت کنند.

به گزارش مهر، در تازه‌ترین نظرسنجی شبکه ان‌بی‌سی نیوز، اکثریت مردم آمریکا مخالف حضور جو بایدن، رئیس جمهور فعلی یا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور هستند.

این نظرسنجی از ۱۴ تا ۱۸ آوریل با حضور یک هزار شرکت‌کننده برگزار شد. ۷۰درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که نمی‌خواهند بایدن چهار سال دیگر در دفتر بیضی کاخ سفید بماند. این رقم برای رای‌دهندگان حزب دموکرات، به ۵۱درصد تنزل یافت.

همچنین براساس نتایج این نظرستجی، ۶۰ درصد از جمله یک‌سوم جمهوری‌خواهان، گفته‌اند که مخالف شرکت ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده هستند.

حدود نیمی از پاسخ‌دهندگانی که مخالف حضور بایدن در انتخابات هستند، سن بالای وی را عمده دلیل خود برای این مخالفت اعلام کرده‌اند. یکی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته است که «رئیس جمهور باید بازتاب گروه سنی غالب در کشور باشد و هم ترامپ و هم بایدن، باید بازنشسته شوند.»

بایدن ۸۰ ساله در حال حاضر مسن‌ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا است. او تا روز انتخابات ریاست جمهور سال آتی، ۸۲ ساله و در صورت پیروزی در انتخابات، در پایان دوره ۸۶ ساله خواهد بود. ترامپ هم که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ رئیس جمهور آمریکا بود، هم‌اکنون ۷۶ سال دارد.

با این حال، ۸۸درصد دموکرات‌های حاضر در نظرسنجی گفته‌اند که در صورت نامزدی بایدن، حتما به او رای خواهند داد. در جبهه جمهوری‌خواهان نیز، دو سوم رای‌دهندگان اصلی به‌رغم اتهامات کیفری که ترامپ با آن روبه‌رو است، او را انتخاب خواهند کرد. ۶۸درصد از جمهوری‌خواهان شرکت‌کننده در نظرسنجی مذکور، بر این باورند که تحقیقات کیفری درباره اتهامات واردشده به چهل‌وپنجمین رئیس جمهور آمریکا، با انگیزه سیاسی مطرح شده است.