حسینی: برای مقابله با جنگ شناختی باید جریان‌سازی فرهنگی کرد

  4011120033

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: دشمنان بر روی جنگ شناختی و از بین بردن ارزش‌های اسلامی سرمایه‌گذاری زیادی کرده اند و جریان‌سازی فرهنگی راه مقابله با این تهدید است.

به گزارش ایرنا، سید محمد حسینی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: فرهنگ از اولویت های نظام جمهوری اسلامی است و باید در راستای حفظ این ارزش کار کرد و برنامه های فرهنگی را به صورت هدفمند اجرایی کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری تاکیدات زیادی در طراحی نقشه مهندسی فرهنگی کشور داشته اند و این نقشه ایجاد شده و استان ها نیز باید این مهم را مدنظر قرار دهند و بر روی برش استانی آن کار کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور عنوان کرد: برخی از افراد بر این باورند که فرهنگ جامعه ما مهندسی نخواهد شد ولی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب پاسخ این موضوع را به خوبی بیان کردند و ایشان معتقدند که ما باید در این زمینه نقش‌آفرینی کنیم و همگان به ویژه افراد دلسوز، استاد، معلم و سایر گروه ها برای ارتقای فرهنگ جامعه تلاش کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه رژیم طاغوت فرهنگ غرب را در کشور ترویج داده بود و به اجبار فرهنگ برهنگی در جامعه اسلامی ایجاد کرد و این شرایط را برای ما سخت و اکنون فعالیت بر روی مسایل فرهنگی به یک ضرورت تبدیل شده است.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مسوولان آمریکا به صراحت اعلام کرده اند که در تلاشند تا ارزش های کشور خود را در جهان گسترش دهند که در این خصوص کتاب های زیادی را ترجمه کردند و به صورت هدفمند در کشورها توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان فرهنگ خود را در سینما، تئاتر، موسیقی و در همه حوزه ها وارد کرده اند تا فرهنگ خود را به سایر جوامع غالب کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور افزود: دشمنان همواره تلاش می کنند تا با تغییر سبک زندگی، رفتار و منش جوامع و کشورهای اسلامی را تغییر دهند و در این خصوص سرمایه گذاری زیادی کرده اند.

حسینی در ادامه به سند آمایش فرهنگی اشاره کرد و افزود: این سند در یک دهه بایگانی شده بود و اینک زمان آن فرا رسیده تا به زوایای این سند بیشتر پرداخته شود و در اختیار مسوولان فرهنگی قرار گیرد.

وی گفت: این سند ۱۳ راهبرد کلان دارد که برای هر راهبرد اقداماتی تعریف شده است و دستگاه ها باید نیازهای خود را در این رابطه اعلام کنند و به صورت اولویت دار به این سند افزوده شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور، تحول گرایی را از ویژگی های دولت دانست و گفت: باید در این جامعه جریان سازی فرهنگی شود و ارزش ها و فرهنگ ناب اسلامی صادر شود چرا که این روایت ها مورد استقبال خیلی از جوامع است.

وی افزود: برای گفتن حرف داریم و صاحب ایده و روش هستیم.

حسینی عنوان کرد: بسیاری از کشورها نسبت به موضوعات فرهنگی ما عطش دارند و بایستی در این زمینه آگاهانه فعالیت کرد.

اختصاص ۲ درصد بودجه به فرهنگ

معاون پارلمانی رییس جمهور در ادامه گفت: اختصاص ۲ درصد بودجه دستگاه‌ها به امور فرهنگی، فضای تحولی جدیدی در حوزه فرهنگ و هنر ایجاد می‌کند و این مهم در ارتقای فرهنگ جامعه تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: معتقدیم با اختصاص این ۲ درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی علاوه بر مدیریت و سیاست‌گذاری واحد در هزینه کرد دستگاه‌های اجرایی، این اقدام همچنین جهشی در اعتبارات فرهنگی ایجاد کرده که کمک می‌کند بخشی از عقب ماندگی‌های حوزه فرهنگ و هنر در سال‌های اخیر از این طریق جبران شوند

حسینی به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و افزود: دشمنان سعی داشتند تا در اغتشاشات تفاوت ها را تبدیل به گسل کنند و بحث قومیتی را مطرح کردند در حالی که وحدت اقوام تابلوی زیبای کشور ما است.

وی اضافه کرد: مردم همانند گذشته در مواجهه با توطئه های دشمنان پیروز شدند و دشمنان بار دیگر شکست را در مقابل نظام جمهوری تجربه کردند.

معاون پارلمانی رییس جمهور در سفر یکروزه به خراسان شمالی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان حضور یافت.