رهبر سابق حزب کارگر بریتانیا پاسخ می دهد: علت اعتصاب نیم میلیون بریتانیایی چیست؟!

گروه جهان الف،   4011115028 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

"جرمی کوربین"، عضو پارلمان بریتانیا در مقاله ای می نویسد: «اینکه دولت بریتانیا به جای مذاکره برای حل مشکلات مردم این کشور و خاتمه دادن به اعتصابات در بریتانیا، به تصویب قوانین استبدادی و توام با اِعمال زور علیه مردم خود رو آورده است، دامنه بحران و مشکلات در این کشور را گسترده تر خواهد کرد.»

علت اعتصاب نیم میلیون بریتانیایی چیست؟!

به گزارش الف؛ "جرمی کوربین"، رهبر سابق حزب کارگر بریتانیا و عضو کنونی پارلمان این کشور، در مقاله ای برای خبرگزاری الجزیره، سعی کرده به این سوال اساسی و محوری پاسخ دهد که محرک ها و دلایل اصلی اعتصاب کاریِ چیزی قریب به نیم میلیون بریتانیایی در این کشور چیست؟ 

کوربین تاکید دارد که اکنون معادلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بریتانیا در وضعیتی آشفته به سر می برد و مشخص است که دولت مستقر بریتانیا نیز هیچ برنامه موثری جهت مقابله با بحران های جاریِ این کشور ندارد و صرفا برخوردهای قهری و بی منطق را در دستورکار خود قرار داده است. 

جرمی کوربین در مقاله‌اش می نویسد:

«دلایل و محرک های زیادی وجود دارند که توضیح می دهند چرا اکنون چیزی در حدود نیم میلیون بریتانیایی در این کشور در اعتصاب به سر می برند. از جمله این دلایل می توان به: دستمزدهای پایین، شرایط نامناسب کاری، فقر، و استرس فراوانِ افراد اشاره کرد. در بحبوحه پاندمی کرونا، کارمندان بخش دولتی به ویژه آن هایی که در حوزه بهداشت و درمان و چهارچوب های حکمرانی محلی بریتانیا فعالیت داشتند، مجبور بودند به سختی و با فشار فراوان کار کنند. موضوعی که همگان ناظر آن بودند و از افراد مذکور تشویق و تقدیرهای فراوانی نیز نجام می دادند.

با این حال، اکنون به این قشر گفته می شود که: "ما نمی توانیم به اندازه کافی به شما دستمزد دهیم و از عهده آن بر نمی آییم. ما قصد داریم تا بودجه های فعلی مرتبط با دستمزدهای شما را نیز کاهش دهیم. از این منظر، شما اکنون دشمنان دستورکارهای جاری دولت بریتانیا و آنچه این دولت مایل به دستیابی به آن است، هستید". 

طبیعی است که مردم بریتانیا این مساله را دوست ندارند و بسیار از این مساله خشمگین هستند. بریتانیای کنونی با چالش های فراوانی رو به رو است که ترمیم این کشور به مثابه یک کل منسجم و یک جامعه را اجتناب ناپذیر کرده است. با این حال این کشور حداقل در شرایط کنونی شاهد یکچنین مساله ای نیست. 

اگر به خانه های مردم بریتانیا بروید سختی های زندگی آن ها از منظر اقتصادی را به خوبی درک می کنید. آن‌ها نمی توانند به اندازه کافی مصرف برق داشته باشند و در عین حال در تامین هزنیه های گرمای منازل خود نیز با مشکل رو به رو هستند. مشکل گرسنگی کودکان در بریتانیا نیز جدی تر شده است. 

در این فضا، مسائلی نظیر بی عدالتی و نابرابری در جامعه بریتانیا ماهیت جدی تری را به خود گرفته اند. بریتانیا با کمبود مواد غذایی رو به رو نیست. با این حال، دولت برتیانیا در حمایت از مردم خود و اینکه آن ها بتوانند حدی از بقا را برای خودشان تصمین کنند، با ضعف رو به رو است. نمود عینی این مساله را نیز در عدم تقویت دستمزدهای مردم بریتانیا و کاهش سطح رفاه زندگی آن ها مشاهده می کنیم. 

ما به ویژه با توجه به رویه کنونی دولت بریتانیا مبنی بر توسعه و تقویت خصوصی سازی خدمات دولتی و عمومی، و همچنین ضعیف سازیِ جوامع کارگری و پیشرفت و رونق وضعیت افراد خاص به بهای کلیت جامعه، عملا به جامعه ای در حال غرق شدن تبدیل شده ایم. دولت کنونی بریتانیا، این کشور را به یک جامعه فردگرا تا یک جامعه واقعیِ منسجم تبدیل کرده است. 

اخیرا پارلمان بریتانیا لایحه ای را تصویب کرده که به دولت این کشور این اختیار و قدرت را می دهد تا مردم را وادار کند که به سر کار بروند. حتی اگر آن ها نسبت به حقوق ساده و ابتداییشان که خودِ قانون نیز آن ها را تضمین کرده، اعتراض داشته باشند. به نظر من این یک تجاوز و تعدی جدی به حقوق و آزادی های مردم بریتانیا است. 

دولت بریتانیا وضعیت کنونی مردم این کشور را سوقضاوت کرده و بسیاری از افراد که خواه بیکار هستند و یا در اتحادیه های کاری عضویت ندارند این احساس را می کنند که این اتحادیه ها بهتر از دولت می توانند از حقوق آن ها دفاع کنند. از این رو، به جای اینکه روی دولت کشورشان حساب کنند، معطوف به اتحادیه های کاری در بریتانیا شده اند و از آن ها و رویه ها و سیاست هایشان پیروی می کنند. در این فضا، اینکه دولت بریتانیا به جای مذاکره برای حل مشکلات مردم بریتانیا، رو به تصویب قوانین استبدادی و توام با اعمال زور علیه مردم خود آورده است، دامنه بحران و مشکلات در این کشور را گسترده تر خواهد کرد.»

لینک: 

https://www.aljazeera.com/opinions/2023/2/3/britain-is-angry-and-divided-and-the-tories-dont-get-it

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۸۹۰۵۱۹۰۰:۲۶:۵۹ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
به تورم وحشتناک ۱۰ درصدی معترضند و از افزایش حقوق کمتر از درصد تورم اعتراض دارند .
ناشناس۲۸۹۱۰۳۸۱۱:۱۳:۵۸ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
به‌دلیل گرانی و بالا رفتن هزینه زندگی در انگلیس دزدی مواد غذایی در این کشور به حدی زیاد شده که فروشگاه‌های لندن یخچال‌‌هایشان را قفل می‌کنند و از مشتریان می‌خواهند اگر چیزی لازم دارند با مسئول فروشگاه صحبت کنند.
ناشناس۲۸۹۱۰۴۱۱۱:۱۶:۲۶ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
انگلیس خبیث که از اتحادیه اروپا هم خارج شده طی 200سال اخیر جز تحمیل قراردادهای سراسرضرر به ملت ایران‌، کشتار این ملت در قحطی ساختگی در دوجنگ جهانی‌، خباثت و شیطنت در مقاطع مختلف تاریخ و پس از انقلاب، سردمداری در ضربه زدن به مردم ایران و نظام منتخب آنان هیچ کارکرد دیگری نداشته است.
ناشناس۲۸۹۱۰۴۶۱۱:۱۸:۱۰ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
یک موسسه تخصصی مسکن در انگلیس اعلام کرد در پی افزایش سرسام آور مبلغ اجاره مسکن در این کشور، اکنون هزینه اجاره مسکن به بالاترین میزان در دهه‌های اخیر رسیده است. براساس بررسی موسسه مسکن «رایت موو»، اکنون متوسط هزینه اجاره مسکن در انگلیس، ماهانه به یکهزار و ۱۷۲ پوند رسیده است که نصاب جدیدی محسوب می‌شود.
ناشناس۲۸۹۱۱۹۳۱۳:۱۱:۰۱ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
هزینه برق در انگلیس حدود 20 برابر شده مردم باید بین خوردن غذا یا گرم کردن خانه هایشان یکی را انتخاب کنند.
ناشناس۲۸۹۰۸۲۷۰۹:۰۲:۲۲ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
علت وجود سنديكاها وآزادي اعتصاب واجتماعات ودرخواست مطالبات
ناشناس۲۸۹۱۰۴۷۱۱:۱۸:۴۵ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
مرکز ملی آمار به تازگی اعلام کرد تورم در این کشور به بالاترین میزان در بیش از چهار دهه اخیر رسیده است و در برخی کالا‌ها از جمله مواد غذایی تازه، با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند تورم مواد غذایی تازه در این کشور به سرعت به ۱۹ درصد برسد.
علی کریمی۲۸۹۰۸۳۴۰۹:۰۶:۳۳ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
نیمه پر این لیوان برای ما که باید از آن یاد بگیریم این است که نیم میلیون شهروند یک کشور به صورت مدنی می توانند اعتراض خودشان را به گوش دولتمردان برسانند.
ناشناس۲۸۹۱۱۹۵۱۳:۱۲:۳۱ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
بدنبال اعتصاب اجباری در ایران بودند حالا خودشان دچار اعتصابات سراسری شدند.
ناشناس۲۸۹۱۲۱۴۱۳:۲۵:۳۱ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
بعله فقط نمی‌دانیم چرا انگلیس تحریم نیست تبلیغ رسانه ای علیه خود ندارد و حتی داشته باشد سریعا ممنوع می شود دیگران دنبال عوض کردن نظام آن نیستند تجزیه طلب خارجی ندارند ولی همه اینها به کنار تحمل اعتراض مدنی ندارند و هر کس از خط قرمز آنها عبور کنند مانند ما دل رحم نیستند چه برسد به این که پلیس را....!!!
ناشناس۲۸۹۰۸۸۵۰۹:۳۲:۵۹ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
احتمالا علتش تورم بالا ، عدم افزایش حقوق متناسب با تورم سالانه .
ناشناس۲۸۹۰۹۴۷۱۰:۱۷:۳۱ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
شبکه های لندنی یک درصد برنامه خود را به اطراف خودشان اختصاص دهند!
ناشناس۲۸۹۱۰۱۶۱۱:۰۳:۱۸ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
اونها تحمل اعتراض نیم میلیونی رو دارند ، ولی شما تحمل نشر کامل کامنت انتقادی که کمی چاشنی طنز دارد رو ندارید .
ناشناس۲۸۹۱۲۰۴۱۳:۱۶:۰۶ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
دولت فرانسه معترضان را با فلش بال کور می کند دولت های غربی تحمل اعتراض را ندارند.
ناشناس۲۸۹۱۱۹۸۱۳:۱۴:۱۷ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
احیانا نگارنده در جریان هست که انتشاراین خبر، نشاندهنده آزادی بیان و احزاب هست؟؟!!
ناشناس۲۸۹۱۲۸۵۱۴:۱۱:۵۱ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
غربی ها اتش زدن کتاب سلمان رشدی مرتد را مخالف ازادی بیان می دانند !!! اما اتش زدن قران کریم را در جهت ازادی بیان تعریف می کنند!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین