دلیل مصونیت قضایی هیات هفت‌نفره مولدسازی از زبان خاندوزی

  4011110102 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر امور اقتصاد و دارایی توضیحاتی را در مورد مصوبه مولدسازی دارایی‌های مازاد دولتی ارائه کرد.

دلیل مصونیت قضایی هیات هفت‌نفره مولدسازی از زبان خاندوزی

به گزارش ایسنا، سیداحسان خاندوزی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا در مورد علت مصونیت قضایی هیات ه‌ نفره مولدسازی اظهار کرد: طبق تجارب گذشته زمانی که دولت با بخش غیر دولتی وارد تعامل می‌شود باید کار کارشناسی و شفافیت صورت بگیرد که فساد شکل نگیرد. باید پیمانکار از این مطمئن باشد که پروژه‌ای که روی آن کار می‌کند به‌راحتی قابل برگشت نیست و قرار نیست از او گرفته شود. این فرایند به فعالان اقتصادی اطمینان خاطر می‌دهد. بر این اساس ۸۵ میلیون نفر ناظر همه مصوبات هستند.

او از رونمایی یک سامانه قبل از ۲۲بهمن‌ خبر داد و افزود: این سامانه قبل از ۲۲ بهمن‌ماه رونمایی می‌شود و همه مردم می‌توانند در مورد تک‌تک مصوبات مولدسازی اظهار نظر کنند.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه سال‌های سال است که پروژه‌های عمرانی در کشور عقب افتاده است، عنوان کرد: در مقابل تعداد زیادی دارایی وجود دارد که بی‌استفاده مانده است. این مصوبه کمک می‌کند که پروژه‌های عمرانی دستگاه‌ها اجرایی شود حتی اگر یک نفر یک تکه طلای بی‌استفاده در خانه خود داشته باشد سعی می‌کند آن را تبدیل به چیزی کند که سودآور باشد.

به بی‌اعتمادی بین دولت و بخش خصوصی دامن نزنید

خاندوزی در ادامه با اشاره به کسری بودجه عنوان کرد: در کشوری که دولت با کسری بودجه مواجه است همه توقع دارند حقوق‌ها افزایش یابد اما نرخ مالیات کاهشی باشد اما تا زمانی که سود به جیب تولیدکننده و صادرکننده نرود چرخ اقتصاد نمی‌چرخد.

وی با تاکید بر اینکه نباید به بی‌اعتمادی دولت و بخش خصوصی دامن زد، اظهار کرد: دولت به این نتیجه رسیده است که با تاکید بر شفافیت باید جلوی فساد گرفته شود.

وزیر اقتصاد همچنین با اشاره به اصرار برخی از دستگاه‌ها بر مصوبات خودشان عنوان کرد: اگر مانند ماجرای خودرو نهادی روی مصوبات خود اصرار کند دچار مشکل می‌شویم اگر هم قرار است مصوبه‌ای اجرا یا اجرای آن متوقف شود باید زمان آن به صورت شفاف اعلام شود.

اخذ تعهد ارزی سیاست درستی است

خاندوزی در ادامه با تاکید بر اینکه اخذ تعهد ارزی در شرایط تحریم سیاست درستی است، اظهار کرد: توقع می‌رود صادرکننده ارز خود را برگرداند و این موضوع باید از صادرکنندگان دولتی آغاز شود. حتی تعهد صادرکنندگان نفتی که اطلاعات آنها به دلیل تحریم محرمانه است باید نزد بانک مرکزی مشخص باشد. تولیدکنندگان و صادرکنندگان نباید به انتظارات تورمی دامن بزنند زیرا همین موضوع باعث گران شدن مواد اولیه حوزه خودشان می‌شود.

او ادامه داد: مصلحت همه ما در ثبات اقتصاد کلان است و توقع ما از تولیدکنندگان و صادرکنندگان این است که از ارز رسمی کشور حمایت کنند و فقط منفعت صنف خودشان را نبینند.

باید نرخ سود بانکی شفاف باشد

وزیر اقتصاد در ادامه با بیان اینکه موضوع نرخ سود بانکی جدی است، عنوان کرد: تنگنای اعتباری به جهت سیاست کنترل تورم بانک مرکزی طبیعی است. در عین حال نباید در شبکه بانکی بی‌قاعدگی وجود داشته باشد. اگر نرخ سود بانکی ۱۸ درصد است بانک‌ها نباید نرخ‌شکنی کرده و از این میزان بالاتر بروند.

خاندوزی ادامه داد: این گلایه از سوی بانک‌های دولتی مطرح شده است که از آنجا که ضابطه را رعایت می‌کنند سرمایه از این بانک‌ها بیرون می‌رود. زیرا بانک‌های دیگر بیشتر از بانک‌های دولتی سود پرداخت می‌کنند. بانک‌های بدحساب نباید به خط‌شکن بد تبدیل شوند. اگر بانک مرکزی در نظارت خود چاره نکند شاهد افزایش هزینه‌های تولیدکننده خواهیم بود و این موضوع به ناترازی بانک‌ها اضافه می‌کند. نباید بانک‌ها و موسسات هر جور که می‌خواهند با تولیدکنندگان و مردم رفتار کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۸۸۳۷۲۴۲۱:۵۹:۳۲ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
《 ۸۵ میلیون نفر ناظر همه مصوبات هستند و همه مردم می توانند در مورد تک تک مصوبات مولد سازی اظهار نظر کنند 》 البته حتی اگر واقعا چنین سامانه ای راه اندازی شود ملت ایران خیلی خوب می دانند که این آقایان همان گونه که تا به حال هرکاری که خواسته اند انجام داده اند منبعد هم انجام خواهند داد و تمام نظرات درج شده در این سامانه با فشار یک کلید حذف خواهد شد .
ناشناس۲۸۸۳۷۲۵۲۱:۵۹:۴۰ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
الهى باسوادها و دانايان و مخلصان و پاكدستان و صالحان اقتصادى را نصيب ملت مظلوم ايران بگردان تا از شر گرانى ها و تورم ها و قيمت مسكن وحشتناك بالا رفته نجات يابند و الهى مفسدان بيت المال خوار را رسواى جهانيان بگردان … و الهى مسئلت ميكنيم مديران كشور نمايندگان كشور و مدير كل ها و ارتشيان و نظاميان و سپاهيان همه و همه مانند رهبر كشور ساده زيست و مردمى باشند ……
ناشناس۲۸۸۳۷۲۷۲۲:۰۱:۲۰ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
شما جز خرج کردن اموال مردم چیزی به ان اضافه نکردید .و این اموال هم با این مدیریت شما چند سال دیگر تمام میشود.
ناشناس۲۸۸۳۷۳۴۲۲:۰۷:۱۲ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
کجا در مورد دلیل مصونیت توضیح داده؟
ناشناس۲۸۸۳۷۶۳۲۲:۳۲:۰۱ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
اینهائی که گفته اند استدلال موجهی بنظر نمیرسند.
نادر۲۸۸۳۷۸۸۲۲:۵۰:۲۱ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
دلیل اصلی مصونیت افرادچیه.مگه قراره چکار کنن که احتیاج به این موضوع هست.باید بامردم صادق باشیم.
مهدی۲۸۸۳۸۰۵۲۲:۵۹:۰۸ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
چرا بانک‌های دولتی تسهیلات خارجی پرداخت می کنند در حالی که تمام تولیدکنندگان ما برای چندرغاز تسهیلات له له می زنند وچه بسا پول نزول می گیرند تا کارگاه را سرپا نگه دارند و نتیجه شده بیکاری ۳۰ درصدی نیروی جوان و تحصیل کرده ! چرا ؟
ناشناس۲۸۸۳۸۱۶۲۳:۰۵:۵۱ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
خدا بخیر کنه: مصونیت یعنی راه در رو
ناشناس۲۸۸۳۸۲۷۲۳:۱۴:۵۲ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
کسی فهمید دلیل مصونیت قضایی هیات هفت‌نفره مولدسازی چیست ؟
ناشناس۲۸۸۳۸۵۳۲۳:۴۷:۲۳ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
آقای خاندوزی دلیلی بر مصونیت قضایی ارائه نکرده است. تجربه نشان داده که مسئولیت بدون پاسخگویی منجر به فساد میشود
ناشناس۲۸۸۳۸۸۷۰۰:۰۶:۵۶ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
این که کسی بخاطر خطا مقصر شناخته بشه و مجازات بشه با برگشت پذیری معامله متفاوته
ناشناس۲۸۸۳۹۵۱۰۱:۰۹:۲۴ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
هر نوع مصونیت در برابر قانون قطعا فساد ساز و فساد زا است . لطفا آسمان را به ریسمان نبندید
ناشناس۲۸۸۳۹۵۹۰۱:۲۴:۵۰ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
مصونيت قضايى براى هيچ كارى خوب نيست و ضررش بمراتب بيشتر از منافع اش است
rahimahmadi13571357@gmail.com۲۸۸۳۹۶۷۰۱:۳۴:۳۳ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
بحث اعتماد بخش خصوصی با مصونیت قضایی به وجود نمی‌آید اعتماد به گروه تا مصونیت قضایی متفاوت است در هر صورت باید گروه نظارتی بر اعمال هیئت باشه و در صورت کوچک ترین سوءتفاهم پاسخ گو باشند پاسخ گو بودن خود نشان از شفافیت است در ضمن هیت ۷ نفر اگر عملکرد شفاف داشته باشند مطمئن باشید جهت به رخ کشیدن عملکرد درست خود حتماً دوست دارند مقابل مردم پاسخ گو باشند تا سلامت کاری خود را بگن مصونیت قضایی یعنی اینکه آنها برتری دارند به بقیه مردم ایران اگر هم کسی اشتباه و خطا بکند باز درست است کسی حق نظارت و پرسش ندارد چرا این پنهان کاری بجای شفافیت می خواهد مایه اعتماد مردم و بخش خصوصی بشه برعکس است اعتماد به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باید شفاف سازی بشه از همان ابتدا در زمان دولت شهید رجایی خصوصی سازی پیشنهاد شد ایشان گفتند تا نظارت کامل بر واگذاری بیت المال و اموال دولتی به بخش خصوصی نباشد صدمه زدن است قبلاً هم تجربه کردیم در جای که بعلت رانت به بخش خصوصی داده شده و تخلفات صورت گرفته دیر یا زود بالاخر یا دیدبان شفافیت یا بازرسی کل یا دیوان محاسبات یا بازرسی کل کشور یا ...یکی متوجه تخلفات شده و اون قضیه شکست بوده پس شفافیت از ابتدای واگذاری به بخش خصوصی باید باشد تا باعث رونق اقتصادی کشور بشود نه برعکس
ناشناس۲۸۸۳۹۸۹۰۲:۲۱:۱۲ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
این مورد باید به رای مردم گذاشته بشه چون تمام این اموال متعلق به مردمه و اونا باید در مورد شیوه رسیدگی بهش نظر بدن ولادغیر !!
بهلول۲۸۸۴۰۰۰۰۳:۳۳:۰۴ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
منشأ همه فساد ها تاکنون مصونیت آهنین بوده است.بیشتر جاسوس ها و مختلصین هم کرواتی نبوده اند و منافقین انقلابی بوده اند.
ناشناس۲۸۸۴۰۸۷۰۹:۴۳:۱۱ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
من به سلامت دولت و بخصوص رییس دولت اطمینان دارم .....اما جناب خاندوزی بحث امنیت قضایی خودبخود سوال برانگیز است .... اگر همه چیز شفاف و طبق قانون پیش برود چرا باید نگران ورود قوه قضاییه باشید بخصوص که نماینده عالی قوه قضاییه در این هیئت حضور دارد....بنابراین با این مصوبه فقط زبان بدخواهان و مخالفان خود را علیه خود باز کرده اید...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین