به گزارش ایسنا، اینستاگرام گزینه جدیدی را امتحان میکند که به کاربران اجازه میدهد از کلیدواژه و ایموجی برای غیرفعال کردن بعضی موضوعات و جلوگیری از ظاهر شدن آنها در پستهای پیشنهادی، استفاده کنند.
با این تغییر، پستهایی که حاوی کلیدواژههای مورد نظر کاربر هستند که ممکن است شامل ایموجی، حرف و عبارت باشد و در کپشن یا هشتگ پست آمده است، فیلتر خواهند شد. اینستاگرام در یک پست وبلاگ اعلام کرد کاربران میتوانند از این قابلیت برای متوقف کردن مشاهده محتوایی که به آن علاقهای ندارند، استفاده کنند. کاربران میتوانند فیلتر کلمات را از تنظیمات اپلیکیشن، تنظیم کنند. این شرکت خاطرنشان کرد کاربران میتوانند پستهای پیشنهادی را به طور کامل غیرفعال کنند.
هر دو گزینه رضایت خاطر کاربرانی را فراهم خواهند کرد که از کیفیت پستهای پیشنهادی اینستاگرام عصبانی بودند، به خصوص که این اپلیکیشن برای رقابت بیشتر با تیک تاک، تعداد پستهای پیشنهادی که در صفحه خانگی کاربران ظاهر میشوند را افزایش داده است. آدام موسری، مدیر اینستاگرام، ماه گذشته گفته بود این شرکت تعداد پستهای پیشنهادی را کاهش خواهد داد و تست فید تمام صفحه، را متوقف میکند. هر دو تغییر به شدت منفور بودند و انتقادها از تلاشهای این شرکت برای کپی برداری از تیک تاک را به دنبال داشتند.
بر اساس گزارش انگجت، فارغ از انتقادات، مدیران مِتا به وضوح اعلام کرده اند که قصد دارند فیدهای فیس بوک و اینستاگرام را از محتوای دوستان به پستهایی تغییر دهند که با استفاده از هوش مصنوعی، به کاربران توصیه میشوند. گزینههای کنترل جدید به اینستاگرام کمک خواهند کرد کیفیت این پیشنهادها را بهبود داده و آنها را در بلندمدت برای کاربران خوشایندتر کنند.