مخالفت لیلاز با احیای برجام/ وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت افزایش یافته است/ شرط میرکاظمی برای افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان

گروه سیاسی الف،   4010526069 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

مخالفت لیلاز با احیای برجام/ وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت افزایش یافته است/ شرط میرکاظمی برای افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۶ مردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۸۲۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۹۹۵ نفر از آنها بستری شدند.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۳ هزار و ۱۶۰ نفر رسید.

در حال حاضر ۷۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۶۴ میلیون و ۸۶۴ هزار و ۳۲۷ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۴۹۸ نفر دُز دوم و ۳۰ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۱۱۲ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند.

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۹۳۷ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۵۳ هزار و ۴۶۱ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

مخالفت لیلاز با احیای برجام

سعید لیلاز، کارشناس اقتصاد اصلاح طلب درباره مخالفت با احیای برجام به اعتماد گفت: «من از ابتدا مخالف برجام نبودم، برجامي كه سال ۱۳۹۴ ما امضا كرديم، همان موقع هم گفتم كه يك توافق شرافتمندانه است. اما مثل هر قرارداد ديگري وقتي موازنه قوا به‌هم مي‌خورد، هيچ قيد و بند حقوقي و قانوني در زير اين آسمان كبود نمي‌تواند نگهش دارد؛ يعني تنها قيد و ‌بندي كه مي‌تواند توافق‌ها و موازنه قوا را نگه دارد خود قوا است.

فكر كنم اين جمله مال انگليس است كه مي‌گويد قانون روبناي حقوقي قدرت است؛ بيشتر از اين اندازه عطسه يك پشه هم ارزشي ندارد. دولت ايالات متحده امريكا اين را در عمل نشان داد؛ يعني در سال ۲۰۱۸ ميلادي كه آقاي دونالد ترامپ، كاخ سفيد را در اختيار گرفت... ديديد كه به راحتي برجام را زير پا گذاشت و نقض كرد.

جهان بعد از پاره شدن برجام با جهان پيش از پاره شدن برجام نبايد براي ما يكي باشد... اين تجربه نمي‌تواند به گونه‌اي در ما اثر گذاشته‌ باشد گو اينكه هيچ اتفاقي نيفتاده، برگرديم دوباره برجام را امضا كنيم و خيلي نايس و مامان دوباره روز از نو روزي از نو.

به شما اطمينان مي‌دهم به محض اينكه موازنه قوا عوض شود، به محض اينكه هيات حاكمه ايالات متحده امريكا احساس كند كه نياز دارد شرايط را تغيير دهد، دوباره پاره خواهد شد، اصلا دموكرات و جمهوري‌خواه هم ندارد. من پيش‌بيني‌ام اين است كه اين كار را خواهند كرد، نه كه من، خود دولت فعلي امريكا هم پيش‌بيني‌اش اين است به همين دليل هم خيلي صاف و پوست كنده به جمهوري اسلامي ايران مي‌گويد كه من نمي‌توانم به شما تضمين بدهم...

ما در تجربه قبلي هم دو سال وقت داشتيم. در آن تجربه قبلي هيچ شركت اروپايي و غربي قابل اعتنايي حاضر نشد به ايران بيايد. من در بخش خودروسازي سنگين كار مي‌كردم و هنوز هم كار مي‌كنم، نه شركت ولوو نه شركت دايملر بنز، هيچ كدام از اينها حاضر نشدند به ايران بيايند و در ايران سرمايه‌گذاري كنند و كارهايي كه در گذشته انجام مي‌دادند را تكرار كنند. آنها مي‌دانستند كه چه اتفاقي قرار است بيفتد، ما نمي‌دانستيم، به شما اطمينان مي‌دهم كه در آينده همين اتفاق تكرار مي‌شود...

اگر الان شما برجام را امضا كنيد، بلافاصله قيمت جهاني نفت خام پايين مي‌آيد، ايران ممكن است بشكه‌هاي بيشتري بفروشد، اما درآمد ارزي‌اش الزاما بيشتر از اين نمي‌شود...

در حوزه اقتصاد، تمام دستاوردهاي احتمالي اين برجام موقتي است، هم از جهت غرب كه دو سال بيشتر طول نخواهد كشيد، همان دو سال هم كامل اجرا نخواهد شد...

ما به برجام ديگر نبايد تن بدهيم، آن برجامي كه امضا شده ‌بود كه خيلي هم خوب بود، ولي ديگر عمرش تمام شده است.»

***

وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت افزایش یافته است

به گزارش مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در رابطه با تامین ترافیک و تامین باند پلتفرم‌های خارجی چند روز گذشته، در تامین اینترنت داخلی چند ساعت تاخیر ایجاد شد و برطرف شد. با توجه به اینکه خطوط جایگزین را لحاظ کردیم چند ساعت زمان برد تا اختلال ایجاد شده برطرف شود.

وی عنوان کرد: سرعت اینترنت افزایش یافته است. میزان دقیق آن را نمی‌دانم، اما افزایش یافته و به طور متوسط به حدود ۲۷ مگابیت بر ثانیه رسیده است. البته در حوزه ارتباطات ثابت وضعمان خوب نیست و این را بارها گفته‌ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: یک پروژه زیربنایی را دنبال می‌کنیم و آن فیبر نوری منازل و کسب و کارهاست که خوب پیش می‌رود و در هفته دولت هم شاهد افتتاح پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در چند شهر خواهیم بود. اگر این روند شتاب بگیرد هم وضعیت اینترنت ثابت بهتر خواهد شد و مردم سرعت‌های چند ده برابری و حتی چند صد برابری را تجربه خواهند کرد و سرعت‌های اینترت ثابت و همراه بهتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: ما برنامه‌های مفصلی پیش‌بینی کردیم و در لایه‌های توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی بی شهری و زیرساخت‌های دسترسی به اینترنت برنامه‌هایی را در حوزه اینترنت ثابت و اینترنت همراه طراحی کردیم که مسیر برنامه‌ای میان مدت و بلند مدت را شامل می‌شود. حق مردم است و آن را به عنوان یک حق بررسی می‌کنیم ان شاءالله در آینده نزدیک سرعت اینترنت بیشتر خواهد شد.

***

تا پایان سال برخی وزرا تغییر می‌کنند

علیرضا پاک‌فطرت، نماینده شیراز به شرق گفت: «به جرئت به شما می‌گویم تا پایان سال در بحث وزرا اتفاقاتی خواهد افتاد و برخی وزرا که عملکرد خوبی نداشته‌اند و ضعیف عمل کرده‌اند یا باید خودشان استعفا دهند یا رئیس‌جمهور باید آنها را عوض کند یا در نهایت از طرف مجلس استیضاح می‌شوند.

وزیر کار و تعاون به دلیل مشکلی که ایجاد کرد و نتوانست مسائل بازنشستگان و حقوق کارگران را جمع کند، خودش مجبور به استعفا شد چراکه مجلس تصمیم جدی خود را برای استیضاح او گرفته بود. اگر جلسات هفتگی مجلس را دنبال کنید، هر هفته سه‌شنبه‌ها طرح سؤال از وزرا را در دستور کار داریم و هفته قبل از تعطیلی مجلس هم یک وزیر اولین کارت زرد را گرفت.

بنابراین مطمئن باشید بعد از این هم این اتفاق می‌افتد و تا پایان سال دو یا سه وزیر یا باید خودشان تکلیفشان را روشن کنند یا روند کاری را اصلاح کنند یا مجلس با آنها برخورد خواهد کرد.»

***

فرصت محدود دولت برای معرفی جایگزین عبدالملکی

به گزارش ایسنا، حجت عبدالملکی وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جوان ترین وزیر کابینه دولت سید ابراهیم رئیسی روز ۲۴ خرداد سال جاری استعفای خود را به رئیس جمهور اعلام کرد. عبدالملکی دلیل استعفای خود را «افزایش هماهنگی در دولت» عنوان کرده بود. کم تجربگی در مدیریت وزارتخانه مهم تعاون، نارضایتی کارگران و بازنشستگان از شرایط معیشتی و حقوق خود، احتمالا ناهماهنگی‌ها تیم اقتصادی دولت و حتی نارضایتی کارکنان وزارت تعاون مهمترین چالش های پیش روی عبدالملکی بود.

طبق قانون اساسی پس از استعفای هر وزیر، رئیس جمهور باید گزینه جدیدی به مجلس پیشنهاد دهد و از مجلس برای آن وزیر پیشنهادی، رای اعتماد بگیرد. قانون اساسی سقف زمانی برای معرفی وزیر پیشنهادی تعیین کرده است. اصل یکصد و سی و پنجم قانون اساسی تصریح دارد که  رئیس‏ جمهور می‏‌تواند برای وزارتخانه‏‌هایی که وزیر ندارند، حداکثر برای مدت سه ماه سرپرست تعیین نماید.

مهلت دولت  ۲۴ شهریور به پایان می رسد و این زمان هم قابل تمدید نیست. در حال حاضر دولت دو سوم از زمان قانونی خود برای معرفی گزینه پیشنهادی اش برای وزارتخانه مهم  تعاون، کار و رفاه اجتماعی را استفاده کرده و هنوز در حال بررسی گزینه مناسبی است که بتواند رای کافی از مجلس بدست آورد. با توجه به مطالبات بازنشستگان در زمینه حقوق خود و تذکرهای متعدد نمایندگان مجلس در این زمینه، روشن شدن تکلیف وزیر تعاون می تواند یک مانع مهم  برای حل مشکلات این اقشار را رفع کند، البته طبیعی است که وزیری هم باید انتخاب شود که توانایی کافی برای رفع مشکلات در این حوزه را داشته باشد.

***

اسامی بدهکاران بانکی زیر ۱۰۰میلیارد تومان محرمانه شد

به گزارش تسنیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بند (د) تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 بانک مرکزی را مکلف کرده بودند با استفاده از سامانه اطلاعاتی خود و اطلاعات دریافتی از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، تسهیلات و تعهدات کلان پرداختی به اشخاص مرتبط با بانک‌ها یا ذی‌نفعان واحد را منتشر کند و در دسترس عموم قرار بدهد، طبق این بند از قانون بودجه بانک مرکزی باید هر فصل این اطلاعات را به‌روزرسانی کند.

در همین راستا بانک مرکزی اولین بار در تاریخ 31 فروردین‌ماه سال جاری اقدام به انتشار اسامی دریافت‌کنندگان تسهیلات کلان 14 بانک کرد. به‌تدریج در بازه‌های زمانی متعدد اطلاعات تسهیلات کلان سایر بانک‌ها نیز منتشر شد و تعداد آن‌ها به 27 بانک رسید.

در این بین شورای پول و اعتبار در تاریخ 1401.3.31 مصوبه‌ای را گذراند که به‌موجب آن بانک مرکزی باید فقط اطلاعات تسهیلاتی را منتشر کند که بالای 100 میلیارد تومان باشند.

مشکلی که این مصوبه شورای پول و اعتبار ایجاد کرده این است که بخش زیادی از تسهیلاتی که بانک‌ها به ذی‌نفع واحد یا اشخاص مرتبط پرداخت کرده‌اند در معرض دید عموم و کارشناسان قرار نمی‌گیرد و اطلاعات آن‌ها شفاف نخواهد شد، درحالی که فلسفه گنجاندن این بند در قانون بودجه این بود که اطلاعات به‌صورت عمومی منتشر شود تا با ایجاد شفافیت و نظارت افکار عمومی فساد و تبعیض از بین برود.

***

پیش بینی نماینده مجلس درباره توافق احتمالی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاکره کننده در تمام طول مذاکرات منافع ملی را مدنظر قرار داده است و خطوط قرمز جمهوری اسلامی در توافق نهایی رعایت خواهد شد.

شهریار حیدری در گفتگو با ایرنا با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت مجلس با شورای عالی امنیت ملی گفت: تیم مذاکره کننده در تمام طول مذاکرات منافع ملی را مدنظر قرار داده است و خطوط قرمز جمهوری اسلامی در توافق نهایی رعایت خواهد شد. مصلحت نظام در توافق نهایی مدنظر است. 

وی ادامه داد : متن توافق در حال رد و بدل شدن برای دست‌یابی به نتیجه نهایی است.لذا جلسه آینده وزاری امور خارجه ۱+۴ منتج به توافق هسته‌ای خواهد شد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ایران هیچ گونه مذاکره مستقیمی با آمریکا در جریان توافق نهایی نخواهد داشت.

ند پرایس: بیشتر موانع بزرگ بر سر راه احیای برجام رفع شده‌اند

به گزارش ایسنا،‌ ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری در رابطه با مذاکرات وین گفت: بر سر هر آنچه که می‌شد مذاکره شود، مذاکره انجام گرفته است.

وی ادامه داد: ما پاسخ ایران در رابطه با متن نهایی پیشنهادی اتحادیه اروپا (در رابطه با احیای برجام) را دریافت کرده‌ایم و درحال بررسی آن هستیم. ما در عین حال به رایزنی با اتحادیه اروپا و متحدان اروپایی در مسیر پیش رو ادامه خواهیم داد.

ند پرایس افزود: ما از مسائل بزرگ بر سر ازسرگیری پایبندی‌ها به برجام توسط ایران و رفع تحریم‌ها توسط آمریکا عبور کرده‌ایم. ما باور داریم که مشکلات بزرگ عمدتا حل‌وفصل شده‌اند.

اکنون زمان مناسبی برای توافق است

رحمان قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که در تحولات اخیر مذاکرات احیای برجام، ایران پاسخ خود را به طرف مقابل ارائه کرد ارزیابی شما درباره روند فعلی مذاکرات چیست گفت: «واقعیتی که وجود دارد و حتی آقای امیرعبدالهیان هم به آن اشاره کرده است این است که بعد از انجام این همه مذاکرات، امروز مشخص شده  که دو طرف چقدر می‌توانند از خواسته‌های خود کوتاه بیایند و قرار است چه امتیازاتی بدهند.

بنابراین به نظر می‌رسد امروز زمان مناسبی است تا توافق انجام شود چون در ادامه دادن مذاکرات چیز جدیدی به دست نخواهد آمد. شاید اگر مذاکرات ادامه داشته باشد، بتوانید امتیازات بیشتری از طرف مقابل بگیرید اما در عوض زمان را از دست می‌دهید. زیرا شرایط به گونه‌ای است که بعد از حمله روسیه به اوکراین عدم قطعیت در سیاست بین‌الملل بیشتر شده است.

بنابراین  معنای حرف‌های آقای امیرعبدالهیان این است، ما تاجایی که امکان داشتیم مذاکره کردیم و مردم از ما انتظار دارند در عمل اتفاقاتی بیافتد و توافقی صورت بگیرد.»

***

دور دوم سفرهای استانی با رویکرد نظارت بر اجرای مصوبات

به گزارش ایرنا، سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: در یک بازه زمانی کمتر از یکسال رییس جمهور ٣١ سفر استانی و ٧ سفر موضوعی به داخل کشور داشت و در مجموع بیش از ٩٠٠ مصوبه در برداشته است که حدود پنج هزار و دو طرح عمرانی که عمدتا نیمه تمام هستند در بر می‌گیرد.

معاون اجرایی رییس جمهور افزود: در حوزه تامین منابع عمومی در ١٧ سفر اول، تقریبا تمام تعهدات محقق شده است.

مرتضوی درباره دور دوم سفرها بیان کرد: تیمی مشخص شده و میزان اجرای مصوبات سفرهای استانی را ارزیابی خواهد کرد، در دور جدید سفرهای استانی علاوه بر نظارت، مصوبات جدید هم خواهیم داشت.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: با رویکرد اجرای مصوبات، نظارت میدانی و رفع مشکلات، پس از یک تنفس، دور دوم سفرها برنامه‌ریزی خواهد شد.

***

اعلام آمادگی ایران برای اجرای فوری توافق با آمریکا درباره زندانیان

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص نظرات مطرح شده از سوی وزیر امور خارجه آمریکا و همچنین نماینده ویژه این کشور در امور ایران در ارتباط با مسئله زندانیان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به صورت مستقل از برجام، بارها از کانال های مختلف آمادگی خود را برای پرداختن به مسأله زندانیان، به طرف آمریکایی اعلام کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ضمن اعلام آمادگی کشورمان برای اجرای فوری توافق موجود، اعلام کرد: آماده ایم با اجرای این توافق ایرانیان بیگناه زندانی شده در آمریکا که به اتهام واهی نقض تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا، قربانی بی عدالتی نظام قضایی آن کشور شده اند، امکان رهایی و بازگشت سریع بِه آغوش خانواده های خود را داشته باشند.

کنعانی افزود:جای تعجب است که طرف آمریکائی به جای عمل و رفع موانع در این زمینه، صرفا به اجرای نمایش های تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی ایران می پردازد.

***

شرط میرکاظمی برای افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان

مسعود میرکاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد تصمیم دولت برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری، اظهار کرد: رئیس جمهوری دستوری برای ترمیم حقوق شاغلان و بازنشستگان دادند. البته با این فرض که خلق پول یا استقراضی انجام نشود.

وی ادامه داد: ما هم جلساتی گذاشته‌ایم تا این موضوع را دنبال کنیم که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم. امیدوارم در روزهای آینده به جمع‌بندی نهایی برسیم.

او در پاسخ به این پرسش که این کار به مصوبه مجلس هم نیازمند است، تصریح کرد: بله، البته باید ببینیم توان پرداخت بیشتر داریم یا نه؟ چون نمی‌شود پرداختی انجام شود ولی از آن طرف خلق پول کرده و تورم بیشتری به مردم تحمیل کنیم. بنابراین افزایش حقوق منوط به تامین منابع یا مدیریت مصارف است.

میرکاظمی در پایان گفت: به محض اینکه کار کارشناسی در این زمینه انجام شد و دولت آن را تصویب کرد، مراحل قانونی طی خواهد شد.

***

واردات خودرو نهایی شده است

به گزارش فارس، سید رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست امروز چهارشنبه 26 مرداد هیات دولت گفت: طرحی در مورد تفکیک وزارت صمت در مجلس بررسی شده و دولت نیز با آن طرح موافقت کرده است. 

وی افزود: البته مسیر انجام این کار باید در مجلس شورای اسلامی طی شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: بهتر است من درباره این موضوع صحبت نکنم، اما در مجموع باید گفت که تصمیم لازم را باید مجلس بگیرد.

فاطمی امین در رابطه با آخرین وضعیت آیین نامه واردات خودرو  بیان داشت: واردات خودرو نهایی شده است و شنبه هفته آینده خبر قطعی واردات آن اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح واردات خودرو، خودروی دست دوم وارد نمی‌شود، گفت: مدل واردات خودرو به بازرگانان بستگی دارد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۶۲۳۸۰۱۲۱:۲۰:۳۳ ۱۴۰۱/۵/۲۶
حقوق های کلان مدیران و مسئولان پایه پولی را افزایش نمی دهد ؟!!! فقط افزایش حقوق بازنشستگان پایه پولی را افزایش می دهد
ناشناس۲۶۲۳۸۲۱۲۱:۵۷:۴۵ ۱۴۰۱/۵/۲۶
يكي به مير كاظمي بگه ديگه « نه » تو كار نيار ! خدا رحمت كنه امواتت !
ناشناس۲۶۲۴۰۱۴۰۲:۳۶:۳۹ ۱۴۰۱/۵/۲۷
پیشنهاد مشترک سازمان امور استخدامی و برنانه و بودجه و دبه میرکاظمی رئیس سازمان برنانه و بودجه!
ناشناس۲۶۲۴۰۵۲۰۶:۱۹:۰۰ ۱۴۰۱/۵/۲۷
حالا لیلاز کی هست برای مردم تعیین تکلیف میکنه
ناشناس۲۶۲۴۱۰۴۰۸:۱۲:۲۲ ۱۴۰۱/۵/۲۷
واقعا لیلاز درست می گوید و با ایشان والله هم نظر بودم که ایشان خیلی صریح بیان کردند.
ناشناس۲۶۲۴۱۰۷۰۸:۱۷:۰۸ ۱۴۰۱/۵/۲۷
درود به شرف وزیر قبلی
ناشناس۲۶۲۴۲۵۵۱۰:۰۸:۲۸ ۱۴۰۱/۵/۲۷
رفتار امروز لیلاز کاملا نشان میدهد که چه کسی پوست خربزه را زیر پای ظریف انداخت
ناشناس۲۶۲۴۳۳۴۱۱:۰۷:۲۳ ۱۴۰۱/۵/۲۷
وزیر ارتباطاط ایران تشریف دارن؟؟؟؟مطمئنا که درمورداینترنت ایران اظهارنظرکردن؟؟؟؟
ناشناس۲۶۲۵۰۹۷۱۳:۴۹:۲۶ ۱۴۰۱/۵/۲۸
سرعت اینترنت را خیلی زیاد کردید مواظب باشد تصادف نکنه
کارگر۲۶۲۵۱۲۶۱۴:۵۸:۵۲ ۱۴۰۱/۵/۲۸
سلام....تشکر میکنم از مقام عالی ارتباطات کشور.الحمدالله اینترنت در عسلویه آن قدر سرعتش بالاست که هنگ می‌کند.دست مریزاد..
جلالی۲۶۲۵۱۸۹۱۶:۴۸:۵۱ ۱۴۰۱/۵/۲۸
بقیه مردم چی
ناشناس۲۶۲۵۳۰۴۲۱:۲۶:۵۸ ۱۴۰۱/۵/۲۸
آقای میرکاظمی بازنشستگان را دریاب
ناشناس۲۶۲۵۵۲۶۰۹:۲۸:۴۱ ۱۴۰۱/۵/۲۹
جهت اطلاع وزیر سرعت اینترنت در کانادا ۱۰۰۰ مگا بایت در ثانیه است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    2. وحدت ملی با وعده صادق

    3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    8. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    11. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    12. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    13. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    14. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    15. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    16. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

    20. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

    21. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

    22. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

    23. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

    24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

    25. یک سیلی برای تنبیه

    آخرین عناوین