سردار حسن زاده: با جانفشانی شهدای مدافع حرم نقشه‌های شوم دشمنان برملا شد

گروه فرهنگی الف،   4010525084

نخستین یادواره شهدای مدافع حرم استان تهران با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، پدران و مادران معظم شهدای مدافع حرم برگزار شد.

سردار حسن زاده: با جانفشانی شهدای مدافع حرم نقشه‌های شوم دشمنان برملا شد

به گزارش ایسنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی  رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در یادواره شهدای مدافع حرم ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدا و به ویژه شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: شهدای مدافع حرم که تصاویر آن‌ها در این محفل است در دوران رزم مظلوم بودند و در زمانی که برخی در خواب غفلت بودند مظلومانه به شهادت رسیدند.

معاون رئیس جمهور گفت: زمانی که جریان‌های تکفیری و سلفی در منطقه شکل می‌گرفت برای برخی سیاسیون تحلیل این موضوع کار سختی بود و این موضوع حتی در سطح مقامات بالا و رئیس جمهور وقت نیز وجود داشت که چه جهت‌گیری در این زمینه داشته باشند، اما شهدای حرم این جان برکفان، از حریم آل الله دفاع کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: دفاع از حرم آل الله تنها به معنی دفاع از گنبد و بارگاه نبود و گنبد و بارگاه حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) نماد زینبی بودن و حسینی بودن است. دشمنان تکفیری به دنبال ریشه‌کنی مکتب آل الله بودند کاری که در تاریخ دشمنان به دنبال آن بودند و متوکل عباسی هم نتوانست انجام دهد. این بصیرت و اقدام به موقع شهدای مدافع حرم بود که اهداف دشمنان خدا را آشکار کرد و در زمانی که قدرت‌های جهان به عنوان بهار عربی از این جریان حمایت می‌کردند و کشورهای منطقه پایگاه نظامی علیه سوریه تشکیل دادند و در ترکیه و اردن آموزش می‌دیدند مدافعان حرم حماسه‌آفرینی کردند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه هدف حمایت از سوریه، حمایت از شخص خاصی نبود، گفت: با توجه به حمایت از سوریه در زمان جنگ تحمیلی با سوریه هم پیمان بودیم و شهدای مدافع حرم و نیروهای بسیج و پاسداران برای مبارزه در جنگ تمدنی که در حال شکل‌گیری بود به میدان نبرد رفتند و این نبرد شروع یک جنگ آخر زمانی و به تعبیر آن‌ها جنگ‌های سی ساله بود که قبلاً در اروپا شکل گرفت و مسیحی‌ها همدیگر را کشتند تا در نهایت تصمیم گرفتند که دین را کنار بگذارند. جنگ برای دین زدایی و خدازدایی بود و شهدای مدافع حرم برای مبارزه با این موضوع به میدان رفتند.

معاون رئیس جمهور گفت: پس از قطعنامه ۵۹۸ و روزهای آخر جنگ تحمیلی، رزمندگان خوشحال نبودند و با اینکه هر کدام از صنفی دانشجو، دانش آموز و تاجر بودند و با پایان جنگ نزد خانواده‌هایشان باز می‌گشتند، اما راضی نبودند به زندگی عادی باز گردند و یکی از دلایل ناراحتی آن‌ها این بود که فرصت شهادت از آن‌ها گرفته شده است، زیرا این فرصت یک توفیق است، اما اگر خدا بخواهد این توفیق نصیب شهدا می‌شود همان‌طور که شهید حججی برای رسیدن به شهادت برنامه‌ریزی کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی در پایان سال‌های شهادت نیز از همه التماس دعا برای شهادت داشت، گفت: این آرزوی شهادت برای این است که شهدا خودشان را برای رسیدن به خدا آماده کردند همانند دانش‌آموز درس خوانی که برای امتحان دادن لحظه شماری می‌کند. به فرمایش رهبر معظم انقلاب شهادت مرگ تاجرانه است و شهدا یک عمر سرمایه و اندوخته جمع کردند تا مقام شهادت به آن‌ها اعطا شود.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: شخصی که نامه اهانت‌آمیز نوشت از ابتدای انقلاب همراه حضرت امام (ره) بود و پست و مسئولیت و حکم از امام (ره) دریافت کرد و مورد حمایت قرار گرفت و فرصت‌ها و مسئولیت‌های زیادی در دولت‌های دوران مختلف به دست آورد که به برکت انقلاب بود، اما انحراف فکری در او ایجاد شد و مقابل احکام الهی و، ولی امر مسلمین ایستاد و کارش به جایی رسید که با دشمنان خدا هم پیمان شد همانند آنچه در قوم بنی‌اسرائیل اتفاق افتاد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اخلاص شهید همدانی گفت: فیلمی از شهید همدانی در فضای مجازی منتشر شد که در حال خواندن زیارت عاشورا در پیاده‌روی اربعین بود و زمانی که این شهید دوربین را مشاهده کرد زیارت‌نامه را داخل جیبش گذاشت و این شهید حتی نمی‌خواست در حد زیارت عاشورا خواندن هم دیده شود و ابهتی در درون این شهید می‌جوشید و تنها به دنبال انجام وظیفه در کارهایش بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: خداوند اگر توفیق بدهد شهادت را حتی به حبیب ابن مظاهر و مسلم بن عوسجه ۹۰ ساله اعطا می‌کند. امیدواریم خداوند توفیق دهد که اعمال و رفتار شهدا را درک کنیم و در مسیر آن‌ها قدم برداریم. صحبت‌ها و اهانت‌هایی که می‌شود هیچ وقت از منزلت و مقام شهدا کم نمی‌کند و آرزو می‌کنیم که خداوند عاقبت ما را ختم به خیر و شهادت کند.

در بخش دیگر این یادواره  اصحاب کریمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ خاطرنشان کرد: ۱۱۶ شهید مدافع حرم از تهران هستند که ۱۰ شهید مدافع حرم از تهران مهاجرت کردند و ۱۰۶ خانواده شهید مدافع حرم در تهران حضور دارند و در این یادواره ۱۰۰ پدر و مادر شهید مدافع حرم حضور دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با اشاره به برگزاری چهار یادواره مربوط به شهدا در تهران، توضیح داد: امروز اولین یادواره شهدای مدافع حرم با حضور پدران و مادران معظم شهدای مدافع حرم برگزار شد. پیش از این یادواره شهدای بهزیستی و شهدای سادات برگزار شد و همچنین در ۱۰ روز ایام محرم تکیه ایثار در بهشت زهرا (س) برگزار شد و این چهارمین یادواره است که با حضور پدران و مادران شهدا برگزار خواهد شد.

همچنی سردار حسن حسن‌زاده  فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ نیز در این نشست با محکوم کردن هتاکی به شهدای مدافع حرم و شهید همدانی گفت: بعد از اینکه استکبار نتوانست در سال ۸۸ به اهداف خود برسد از ملت ما کینه به دل دارد. آن‌ها در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اعلام کردند که جمهوری اسلامی چهلمین سالگرد خودش را جشن نخواهد گرفت و از گذشته برنامه‌ریزی کردند که فرهنگ جهاد و مقاومت ادامه پیدا نکند، اما به اهدافشان دست پیدا نکردند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) با اشاره به ایثار شهدای مدافع حرم در دهه‌های اخیر و مبارزه با داعش گفت: با جانفشانی شهدای مدافع حرم نقشه‌های شوم دشمنان برملا شد، باید با جهاد تبیین رشادت‌های شهدای مدافع حرم را بازگو کرد. به خاطر بصیرت شهدای مدافع حرم و سرداران مدافع حرم شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حسین همدانی دشمنان شکست خوردند و مورد غضب مردم قرار گرفتند.

این مراسم در سالن شهدای خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با اجرای سرود توسط گروه خیبر و قرائت بیانیه توسط پدر شهید میر دوستی برگزار شد.

در پایان این یادواره جانباز ۷۰ درصد بصیر عباس طائفه رئیس انجمن خادمین شهدا شال خادم الشهدایی را به دلیل داشتن سه ویژگی ارادت ویژه به خانواده شهدا، خدمات شایسته به خانواده‌های معظم شهدا و حفظ و نشر فرهنگ ایثار و شهادت به سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اهدا کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین