هزار و هفتصد طرح در هفته دولت افتتاح می‌شود

گروه سیاسی الف،   4010525046

سخنگوی دولت از افتتاح هزار و ۷۰۰ طرح با ارزش ریالی بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد و گفت: این طرح‌ها موجب اشتغال ۴۳ هزار نفر خواهد شد.

هزار و هفتصد طرح در هفته دولت افتتاح می‌شود

به گزارش فارس، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز سه‌شنبه ۲۵ مرداد در نشست خبری اظهار داشت: در آستانه یک سالگی دولت قرار داریم و گزارشاتی برای ارائه به شما آماده کرده‌ام.

سخنگوی دولت گفت: مردم و رسانه‌ها شاهد گزارشات وزرای دولت در نشست‌های خبری بودند و گزارشات مکتوب هم برای ارسال برای مسؤلان و رسانه های آماده شده است. وزرای دولت به نمایندگی از دولت به استان‌ها سفر خواهند کرد تا هم خدمت به مردم را ارائه کنند و هم طرح‌های استان‌ها را عملیاتی کنند و پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

وی با بیان اینکه شعار هفته دولت «هفته مردم» است ادامه داد: هفته دولت برای هر‌روز نام گذاری شده است؛ روز چهارشنبه دوم شهریور عنوان میثاق‌با ولایت است، روز‌پنجشنیه عنوان فساد ستیزی و جمعه تحول و خلاقیت و شنیه عنوان خانواده و سلامت و یکشنبه اخلاق و معنویت و دوشنبه دانش‌و پیشرفت و سه شنبه  شجاعت عقلانیت معرفی شده است.

بهادری جهرمی گفت: در هفته دولت طرح‌هایی در سطح وزرا و معاون و رئیس‌جمهور عملیاتی خواهد شد؛ یک هزار و ۷۰۰ طرح که ارزش ریالی آن بیش ۹۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود که فعال شدن این طرح‌ها موجب اشتغال به کار ۴۳ هزار نفر خواهد شد.

وی در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان تصریح کرد: سازمان امور اداری و استخدامی کشور پیشنهادی داده بود که این پیشنهاد برای افزایش حقوق کارمندان دولت نهایی شده است تا بتواند جبران حقوقی را برای کارمندان داشته باشد تا ان‌شاءالله امکان اجرایی شدن هم فراهم شود.

وی افزود: بسته پیشنهادی افزایش حقوق کارمندان دولت و لشگری خصوصا کسانی که مبلغ کمی دریافت می‌کنند آماده شده است؛ موضوع طی ماه‌های آتی نهایی می‌شود.

سخنگوی دولت درباره وام نهضت ملی مسکن گفت: منابع تامین کننده اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن متفاوت است؛  در سال ۱۴۰۱حدود سه هزار میلیارد تومان به صندوق واریز شده و حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان وام مسکن به مردم واگذار شده است.

بهادری جهرمی درباره مواضع امریکایی ها در مورد ماهواره خیام گفت: کاریردهای ماهواره خیام کاملا مشخص است که قبلا هم بیان شده است و داده های ان برای مصارف علمی و بهره برداری شرکت های دانش بنیان ازین داده هاست.

وی در مورد طرح های مشوق برای طرح افزایش جمعیت توضیح داد: پس از تصویب قانون و راه اندازی تخصیص خوردو مطابق قانون نیمی از تولیدات خودرو به طرح جوانی جمعیت تعلق گرفته است.

سخنگوی دولت ادامه داد: وام هایی که برای فرزند اوری ۸ هزار میلیارد ریال بوده است. مردم میتوانند تخلفات بانک ها در اعطای وام های خورد را در سامانه اعلامی ثبت کند و بانک مرکزی هم حتما پیگیری میکند؛ دولت مصمم به تغییر نظام بانکی است.

بهادری در باره مسکن گفت: مسکن به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده است؛ ترک فعل هایی که در حوزه تامین نیازهای اساسی مردم رخ داده که مردم باید مطالبه کنند تا با افرادی که  ترک فعل داشتند برخورد شود.

وی در مورد سفر اربعین گفت: همکاری هایی که باید صورت بگیرد، تقسیم کار شده است؛ از جمله تدابیر دولت حذف ویزا بوده که به نوعی تسهیلگر بوده است و بازگشایی مرزهای جدید هم از تدابیر دولت در این زمینه بوده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: سقف هزینه پروازها هم مشخص شده است و همه دستگاه ها در صدد تسهیل سفر زوار اربعین هستند.

بهادری درباره کرونا نیز گفت: علیرغم اینکه تلفات کرونا در دولت قبل به ۷۰۰ نفر در روز رسید، ما تلفات صفر نفر را هم در این دولت تجربه کردیم. امروز دولت توانسته با اقدامات مثبت و همکاری مردم پس از یک سال از مرگ ۶۳۰ نفر در روز  جلوگیری کند.

وی همچنین از اجرایی شدن طرح نسخه نویسی الکترونیکی که سال ها مغفول مانده بود نیز خبر داد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه امروز باید جشن همگانی شدن بیمه را بگیریم گفت: این ها مرهون تلاش همکاران ما در وزارت بهداشت بود.

بهادری در مورد طرح واردات خودرو گفت: طرح وزیر صمت از سوی وزارت صمت به دولت ارائه شد که دولت ایراداتی را داشت؛ دولت با کلیات واردات خودرو موافق است. این طرح به کمیسیون اقتصادی دولت رفته است و در انتظار نهایی شدن است.

وی درمورد طرح آبرسانی غدیر گفت: ۹۶ درصد از این طرح انجام شده است و دولت با سرعت چهاربرابری این طرح را پیش می‌برد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین