مطمئن‌ترین راه اخذ ویزای شینگن؛ به هرکسی اعتماد نکنید، حتی خودتان!

گزارش بازرگانی،   4010525017

به عنوان یک متقاضی ویزای شینگن کدام راه را انتخاب می‌کنید؟ با پرداخت هزینه زیاد، وقت و اعصاب خود را بخرید و شاخ غول اخذ ویزا را با کمک دیگران بشکنید یا خودتان دست به کار شوید، وقت سفارت بگیرید، فرم پر کنید، مدرک جمع‌ کنید و ...، به نظر شما کدام راه منطقی‌تر به نظر می‌رسد؟

هزینه کمتر و استرس بیشتر! خودتان می‌توانید ویزا بگیرید اگر

هزینه کمتر شاید تنها دلیلی باشد که قانع شویم خودمان کارهای درخواست اخذ ویزا را انجام دهیم. شاید به این‌ خاطر که نمی‌توانیم فرد یا شرکت مطمئنی را بیابیم تا اطلاعات شخصی و سرنوشتمان را به آن بسپاریم. در این صورت خود را وارد چالشی به نام فرآیند اخذ ویزا خواهیم کرد که در عین سادگی، بی‌شباهت به هفت خوان رستم نیست. از جمع آوری و ترجمه مدارک، تا پر کردن فرم ویزای شینگن و گرفتن وقت سفارت و مراجعه به کارگزاری ویزا و پرداخت هزینه‌ها و انگشت نگاری و پیکاپ پاسپورت و الی آخر؛ و اگر اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشیم، این فرآیند بسیار زمان‌بر، پرهزینه و پر استرس خواهد بود. نکاتی در این مسیر وجود دارد که خوب است بدانید.

چه مدارکی را ارائه دهیم و چه مدارکی را ارائه ندهیم؟

مدارک مورد نیاز ویزا بسته به شرایط پروند شما می‌تواند متفاوت باشد. گاهی یک مدرک اضافه شانس ویزا شدن شما را افزایش می‌دهد، اما ارائه همان مدرک توسط شخصی دیگر منجر به ریجکتی او می‌شود.

سوراخ‌های ویزای شینگن را پیدا کنید!

سیاست پذیرش توریست در کشورهای شینگن بسته به شرایط اقتصادی آن‌‌ها متفاوت و متغیر است. به همین دلیل همواره برخی کشورهای شینگن بیشتر از سایرین توریست می‌پذیرند و در نتیجه راحت‌تر ویزا می‌دهند. اما شناسایی این کشورها کار هرکسی نبوده و ربطی به آمار سال‌های گذشه نیز ندارد. فقط باید تجربه انجام چندین پرونده ویزا از کشورهای مختلف را در همان سال داشته باشید.

یک غلط املایی مساوی است با ریجکت ویزا

پر کردن فرم ویزای شینگن کار سختی نیست. اما فوت و فن خاص خود را نیز دارد. اگر محتوای یکی از فرم‌ها با دیگری مطابقت نداشته باشد یا املای مشخصات خود را در این فرم اشتباه وارد کرده و به اصطلاح غلط املایی داشته باشید، باید انتظار ریجکت شدن درخواست خود را نیز داشته باشید.

با سفر به هر کشوری توریست نخواهید شد!

سابقه سفر مهم است، اما مواظب باشید به جای سابقه سفر، سابقه‌دار نشوید. سفر به بعضی کشورها حتی یک بار هم می‌تواند برای شما یک سابقه سفری خوب ایجاد کند اما سفر به برخی کشورها هیچ تأثیری بر روی تراول هیستوری شما ندارند. حتی گاهی دلیل اصلی رد شدن درخواست شما سابقه سفر به یک کشور خاص باشد.

برای ویزای شدن باید با پول خود بازی کنید!

داشتن پول زیاد در حساب به معنای خوب بودن تمکن مالی شما نیست. کلا اوضاع مالی شما نباید به گون باشد که حساسیت افسر سفارت را برانگیزد. گاهی بهتر است از چند ماه قبل با پول خود بازی کرده و مبالغی را به حساب واریز یا از آن برداشت و حتی منبع پول را نیز برای سفارت شرح دهید.

خواهشا شما برای من دعوتنامه نفرستید!

تأثیر دعوتنامه به موقعیت اجتماعی و اقتصادی میزبان بستگی دارد. گاهی یک دعوت‌نامه نه تنها شانس اخذ ویزا را بیشتر نمی‌کند که شاید منجر به ریجکت شدن پرونده شما هم بشود! به طور مثال اگر اطلاعات موجود در دعوت‌نامه با فرم درخواست ویزای توریستی شینگن یکی نباشد یا دعوت کننده در مورد خود اطلاعات خلاف واقعی نوشته باشد، دعوت‌نامه فاقد اعتبار خواهد بود و شانس ویزا شدن شما به‌شدت کاهش پیدا می‌کند!

اگر شانس اخذ ویزای شنگن ندارید، تور اروپا بگیرید!

اگر فکر می‌کنید که تقریبا هیچ شانسی برای اخذ ویزای شنگن ندارید، به تور اروپا بروید. در تور گروهی اروپا شما به اعتبار کارگزار برگزار کننده تور ویزای گروهی خواهید گرفت. البته در این صورت باید مبلغ قابل توجهی را به عنوان ضمانت بازگشت در نزد کارگزار به امانت بگذارید. در بعضی موارد نیز شانس اخذ ویزای انفرادی شنیگن بیشتر از ویزای گروهی است. برای مثال درصورتی‌که از طرف خانواده درجه یک خود دعوت‌نامه داشته باشید قطعاً شانس بیشتری برای دریافت ویزای انفرادی شینگن خواهید داشت.

هزینه صرفه‌جویی در زمان و کاهش استرس

اگر حوصله و زمان کافی برای انجام کارهای اخذ ویزا را ندارید یا از پیچ و خم این مسیر چیز زیادی نمی‌دانید، بهترین راه سپردن کار به یک کاردان است. افراد و شرکت‌های بسیاری خدمات اخذ ویزای کشورهای مختلف را انجام می‌دهند. یکی از مزیت‌های برون‌سپاری اخذ ویزا، تکیه بر تجربه و دانش افراد و شرکت‌های متخصص ست تا با بررسی دقیق و توصیه‌های مناسب، شانس ویزا شدن شما را افزایش دهند. هرچند که استفاده از چنین خدماتی گاها پر هزینه است اما در عوض صرفه‌جویی در زمان و کاهش اضطراب و استرس را به همراه دارد.

به هرکسی اعتماد نکنید تا پول و ویزای خود را از دست ندهید.

اما از معایب برون‌سپاری فرآیند اخذ ویزا می‌توان به دریافت هزینه‌های غیرمتعارف توسط بعضی از افراد سودجو اشاره کرد. برخی از این شرکت‌ها با وجود دریافت مبالغ سنگین، تجربه و تخصص کافی در خصوص اخذ ویزای شنگن را هم ندارند. پس فریب هر تبلیغی که در شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های مختلف وجود دارد را نخورید. اعتماد کردن به شرکت‌ها یا اشخاص بی‌اعتباری که حتی آدرس مشخصی ندارند، اغلب نتیجه‌ای جز کلاهبرداری، ریجکت شدن ویزا در پی نخواهد داشت.

پس به چه کسی می‌توان اعتماد کرد؟

اول اینکه هرگز سراغ افراد حقیقی نروید و حتما کارهای اخذ ویزا را به یک شرکت معتبر بسپارید. شرکتی که مشاورین توانمند، وکلای با نفوذ و کارشناسانی متخصص داشته باشد. از زمان اولین مراجعه به چنین شرکتی، باید مشاوره دقیقی در مورد شرایط پرونده خود دریافت کنید. تمامی مراحل درخواست ویزا باید با اطلاع شما و با وسواس فراوان انجام شود. همچنین در زمان باز بودن پرونده ویزا و نیز بعد از آن، شرکت باید به صورت تلفنی و حضوری پاسخگوی شما باشد. پیشنهاد می‌کنیم به سراغ معتبرترین مرجع تخصصی اطلاعات ویزا بروید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    12. کمی دیر نیست؟

    13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

    24. اسراییل چه باید بکند؟ 

    25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

    آخرین عناوین