تهدید به ترور نخاله مصداق تروریسم دولتی تل آویو

گروه جهان الف،   4010524100

بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یک هفته پس از قبول آتش بس ملتمسانه با جنبش جهاد اسلامی فلسطین و نفس راحت کشیدن از ترس موشک های مقاومت، زیاد نخاله دبیر کل این جنبش را به ترور در داخل و خارج از فلسطین اشغالی تهدید کرد.

تهدید به ترور نخاله مصداق تروریسم دولتی تل آویو

ایران: وی درمصاحبه با شبکه «کان ۱۱» این رژیم که به تازگی در برخی پایگاه های خبری نیز بازتاب یافته، با تهدید مستقیم نخاله افزود که هیچ تضمینی برای وی وجود ندارد و هیچ جایی برای نخاله امن نیست.

بازداشت شیخ بسام السعدی در جنین از اعضای ارشد جهاد اسلامی توسط رژیم صهیونیستی و عدم آزادی وی به دنبال درخواست این جنبش منجر به درگیری سه روزه بین دو طرف طی روزهای ۱۴ تا ۱۶ مرداد ماه شد و با توجه به عدم شناخت دقیقی که این رژیم از قدرت جهاد اسلامی داشت به دنبال شلیک بیش از یک هزار فروند موشک به سمت اهداف مختلف در فلسطین اشغالی از جمله فرودگاه تل آویو مجبور به التماس برای برقراری آتش بس با وساطت مصر و قطر شد.

اکنون مقام های رژیم صهیونیستی به خاطر آرامشی که در مناطق صهیونیست نشین و خروج آنان از پناهگاه ها فراهم شده است، بار دیگر از درگیری اخیر مانند درگیری های شکست خورده گذشته درس عبرت نگرفته و مقام ها و مسئولان گروه های مقاومت را تهدید به ترور می کنند.

این تهدید در حالی صورت می گیرد که مقام های رژیم صهیونیستی با استفاده از ابزار رسانه ای خود در غرب و اندیشکده های آمریکایی و اروپایی تلاش دارند تا وانمود کنند که قدرت جهاد اسلامی را با حملات سنگین در جریان درگیری های سه روزه از بین برده و پیروز این درگیری ها بوده اند. در حالی که تهدید مزبور را می توان بیانگر شکست در نظر گرفت و اگر تل آویو در این درگیری از پیروزی صحبت می کند باید به این باور رسید که این موضوع بیشتر تداعی کننده فرار به جلو و بهره برداری های داخلی و خارجی برای حل مشکلات خود است.  

در جریان این درگیری‌ها به خاطر بمباران هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی دست کم ۴۵ نفر از جمله ۱۵ کودک و ۲ زن فلسطینی شهید و بیش از ۳۶۰ نفر دیگر از جمله ۹۶ کودک، ۳۰ زن و ۱۲ نفر سالخورده زخمی شدند.

اکنون این سوال مطرح است که چرا یک هفته پس از برقراری آتش بس بین رژیم صهیونیستی و جهاد اسلامی یک مقام نظامی این رژیم اقدام به تهدید دبیر کل آن جنبش می کند؟

چنین به نظر می رسد که مقام های این رژیم از ضربات وارده از سوی این جنبش که برای آنان دور از انتظار بوده، شوکه شده و به خاطر خشم ناشی از این شکست با وجود انواع حمایت های غربی و برخورداری از وسایل و تجهیزات جاسوسی و استراق سمع  تلاش دارند تا به هر طریقی حیثیت نظامی و سیاسی از دست رفته خود را در برابر مقاومت بی مثال یک گروه مقاومت در داخل فلسطین احیا کنند ولی به برخی زوایای چنین اقدامی توجه ندارند.

باید گفت که چنین تهدیداتی که مسبوق به سابقه در بین مقام های رژیم صهیونیستی از بدو تشکیل آن دارد، به خاطر بی اطلاعی و یا تظاهر به جهل این مقام ها صورت می گیرد، چرا که مسئولان و فرماندهان گروه ها و جنبش های مقاومت از روز اول ورود به چنین تشکل هایی راه خود را که همان شهادت است، انتخاب کرده و این انتخاب بر اساس ایمان و عقیده برای آزادی سرزمین خود از دست اشغالگران و مبارزه با ظلم و ستم صورت می گیرد و تهدید این چنین افراد خنده دار است.

در دیگر سو در خصوص این تهدید که از آن به عنوان تروریسم دولتی تحت حمایت غرب می توان یاد کرد، باید تبعات آن را برای مقام های این رژیم با وجود علم و اطلاع از آن یادآورشد.

واضح است که وقتی بازداشت یک عضو ارشد جهاد اسلامی و یا هر یک از گروه های فعال در جریان مقاومت اسلامی در فلسطین منجر به چنین درگیری هایی می شود، بدون شک ترور یکی از رهبران آنها و آن هم نخاله به عنوان یکی از گروه های مطرح در صحنه فلسطین به مراتب تبعات و زیان های زیاد و غیرقابل پیش بینی برای تل آویو به دنبال خواهد داشت.

باید در نظر داشت که چنین تروری اگر از زاویه تنگ نگاه تل آویو برای نابودی گروه های مقاومت صورت می گیرد، از زوایه نگاه مقاومت منجر به خروج جهاد اسلامی از مسیر مبارزه با رژیم صهیونیستی نخواهد شد چرا که پیش از این نیز بسیاری از رهبران گروه های مبارز در فلسطین، لبنان، سوریه و دیگر کشورها از سوی سازمان های جاسوسی این رژیم به صورت های مستقیم و غیرمستقیم و حتی بیولوژیکی ترور شده اند ولی روند مقاومت هر روز گسترده تر از قبل به مسیر خود ادامه داده و اکنون این رژیم را در وضعیت دشواری قرار داده است.

بدون شک انتقام این تهدید در صورت عملی شدن از سوی جهاد اسلامی از مقام های رژیم صهیونیستی گرفته خواهد شد و بررسی روند ترورهای قبلی رهبران مقاومت و عملیات شهادت طلبانه در قلب فلسطین اشغالی چنین موضوعی را برای مقام های مزبور روشن کرده و این مورد نیز خارج از روند گذشته نیست و امروز گروه های مقاومت به مراتب قوی تر از گذشته هستند و ممکن است انتقام آنان نیز به مراتب سنگین تر و سخت تر از قبل باشد.

از سوی دیگر اقدام به عملی کردن چنین تهدیدی اگر در خارج از فلسطین و برای مثال در لبنان و یا کشور دیگری صورت گیرد، می تواند تبعاتی را از نظر اقدام متقابل و حقوق بین الملل برای رژیم صهیونیستی به دنبال داشته باشد.

سید حسن نصرالله در جریان سخنرانی خود به مناسبت عاشورا در خصوص اقدام به ترور هر یک از رهبران و مقام های مقاومت فلسطین در لبنان به مقام های این رژیم هشدار داده است.

سخنان و مواضع وی که به خاطر عملگرا بودن به دقت از سوی مقام های صهیونیستی پیگیری و رعایت می شود، تاکید دارد، «به دشمن می‌گوییم که هرگونه حمله به انسان‌ها در لبنان بدون مجازات و بی‌پاسخ نخواهد ماند.»

اگر چنین اقدامی در کشور دیگری غیر از لبنان نیز صورت گیرد با توجه به میهمان بودن مقام های فلسطینی می تواند با برخوردها و تبعات متفاوت از نظر حقوقی، سیاسی و حتی نظامی برای رژیم صهیونیستی همراه باشد و علاوه بر این همه بافته های مدعیان غربی را در باره مقابله با اقدامات تروریستی در مناطق مختلف جهان زیر سوال ببرد.

عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رأی الیوم در این خصوص با انتشار گزارشی تاکید کرد، تهدید گانتس مبنی بر انتقال نبرد ترور مبارزان فلسطینی به خارج از سرزمین‌های اشغالی، نقض تمامی خطوط قرمز و تهدیدی برای بی ثبات کردن امنیت و ثبات بسیاری از پایتخت‌ها و شهرهای جهان است که می تواند صحنه این عملیات‌ها در آینده قابل پیش‌ بینی باشد. ما که مراحل مختلف این جنگ‌ها را در سال های دهه هفتاد و هشتاد قرن گذشته در اروپا تجربه کرده‌ایم، می‌دانیم که چه می‌گوییم و جزئیات آن در کتب تاریخی ثبت شده است.

وی افزود: به اختصار می‌گوییم که جنگ ترورهای آمریکایی - اسرائیلی در فلسطین اشغالی، عراق، ایران، سوریه، یمن و لیبی نتایج معکوس نظامی، سیاسی و اقتصادی خواهد داشت، علاوه بر این که نقاب از چهره زشت آتش افروزان یا کسانی که از آن حمایت و به آن تحریک می‌کنندو به درگیری دامن می‌زنند، خواهد زدود. 

فرجام سخن این که برداشت اول از چنین تهدیدهایی این است که به خاطر فشار شکست ها بر مقام های رژیم صهیونیستی است و اگر غیر از این باشد که نیست باید گفت در صورت هرگونه اقدامات بی تدبیرانه تل آویو در این ارتباط تبعات آن می تواند غیرقابل پیش بینی باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین