نظرات برگزیده مخاطبان الف: اگر توافقی صورت گیرد احتمالا موقتی خواهد بود/ اسرائیل چرا از رجزخوانی یک مداح می‌ترسد؟/ نگهداری از حیوان در خانه، خودخواهی است

گروه سیاسی الف،   4010519012 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: اگر توافقی صورت گیرد احتمالا موقتی خواهد بود/ اسرائیل چرا از رجزخوانی یک مداح می‌ترسد؟/ نگهداری از حیوان در خانه، خودخواهی است

یادداشتی با عنوان «چرا غربی ها برای اعلام توافق عجله دارند؟!» از یادداشت های مخاطبان الف با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*زیانهایی که تااینجا ملت ایران دیدندچه میشود. دوم اگرباردیگر دولتی درآمریکا روی کارآمد وازاین قراردادبیرون رفت ومانندترامپ رفتارکردچه پشتوانه ای داریم که بتوانیم ازمنافع ایران دفاع کنیم

*ما چرا با این همه مشکلات ناشی از تحریمها که گریبان مردم رو گرفته عجله نداریم ؟!!

*(پاسخ به کامنت بالا)چون تحریم کمترین دلیلی برای این وضع اقتصاد هست ولی بسیار پر سر و صداست

*غربی ها بخصوص آمریکا بعلت خروج از برجام و عدم پایبندی به تعهدات خود باید از زمان خروج آمریکا از برجام خسارت ما را هم بدهند. حداقل روزانه پول دومیلیون بشکه نفت که نتوانستیم صادر کنیم بایدخسارت بدهند. لطفا در متن توافق نامه اضافه کنید.

*بنظر من ،اگر توافقی صورت بگیرد هم دوطرف اهرمهای فشار را کاملا رها نخواهند کرد ولی کمی شل تر خواهد شد پس بهتره در این مدت محدود ، برنامه کم اثر سازی تحریمها را رها نکنیم و برای فشارهای تحریمی بعدی آماده تر شویم.

*سوال دیگه چرا ما عجله نداریم؟ ازاین تحریم ها چیزی گیرمان آمده؟ تحریم ها به ما کمک کرده؟ هسته ای ما چقدر پیشرفت در کشور ایجاد کرده ؟ چند نیروگاه اضافه کردیم؟

*(پاسخ به کامنت بالا)دلیلش که مشخصه، یه بار اینقدر عجله کردیم که دکتر ظریف، مسئول تیم مذاکره، حتی فرصت نکرد یه بار متن توافق رو بخونه ببینه تحریمها تعلیق شده یا لغو شده!!

*وقتی با برجام و بی برجام تحریم هستیم همان بهتر که سلاح اتمی بسازیم حداقل امنیت ملی مون 100 درصد تامین می شود.

*این ایران است که در ظاهر نه، اما در باطن عجله دارد که زودتر به توافقی با غرب دست پیدا کند. شرایط بد اقتصادی مملکت خود شاهد این مدعا است.

*(پاسخ به کامنت بالا)دولت رئیسی صادرات نفت را 3 برابر و صادرات غیرنفتی را 60 درصد افزایش داده و ارز حاصله را به کشور اورده است ایران دیگه هیچ احتیاجی به برجام ندارد.

*غرب نه به نفت و نه به گاز ایران نیازی ندارد. ایران نه لوله گازی برای صادرات به اروپا دارد و نه 1-2 میلون نفت صادراتیش در صورت رفع تحریم ها آنچنان بر بازار نفت تاثیر گذار است. ضمناً قیمت نفت ظرف 2-3 هفته اخیر به شدت کاهش یافته است

*(پاسخ به کامنت بالا)بعد از برجام قیمت نفت حدود 40 دلار شد اگر دوباره توافق کنیم قیمت جهانی نفت کاهشی می شود و این به نفع امریکا و غرب است.

*درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به مذاکره و توافق با دولتهای بدعهد و خبیث اعتماد کنیم.

*غربی ها اینجور استدلال می کنند که ایران با طول دادن مذاکرات، زمان خریده تا به زمان گریز هسته ای نزدیک شود.

***

مخاطبین الف درباره ویدئویی با عنوان «پیام میثم مطیعی از هیأت به تل‌آویو» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*این مداح همون مداحی هستش که دربرابر ده ها گردن کلفت این مملکت وایساد و با شعرش بهشون فهموند که جایگاهشون چیه و اونا از شرم سراشونا تو یقشون فرو برده بودن چرا اون موقع همین شما مخالفا نیومدید بگید مداحا چه به این کارا ؟؟!!

*عزیزم خیلی تمایل به مبارزه و جهاد با صهیونیزم داری چرا نمیری سوریه یا فلسطین چرا مدافع حرم نمیشی؟ مثل پسر میرزا تو اخراجی ها از دور شاخ و شونه میکشی من که عرضه شو نداریم ،ولی به خیلی‌ها که به خاطر اعتقادشون رفتن و پیکرشون هم برنگشت افتخار می‌کنم

*واقعا بر شما که دیدگاه تون اینجوری ابراز داشتید متاسفم ،اگه ماها و مداحان ما دیدگاه سیاسی نداشته باشند.دشمنان اسلام هر غلطی میخوان میکنن

*اگه همه مداحان کشورمون اینجوری با مداحی شون صیهونیست ها و کلیه ابر قدرتها رو به لرزه در آورند هیچ کدومشون چه شرق وچه غرب نمیتونن سربلند کنند وکاخ هاشون به آبروی ابا عبدالله الحسین فرو می ریزه وهمشون نیست وهلاک می شن واز صحنه روز برای همیشه محو ونابود میشن

*چرا اونا باید از رجز یک مداح بترسن.....؟! چون حقیرن چون میدونن قدرت اسلام رو وخیلی بیشتر از بعضی از مسلمانها به این قدرت ایمان دارن

*اون کسی که میگه هیئت و مداح سیاسی نیست ، قطعاً از قیام حسینی آگاهی نداره، خب عزیز من ،حرکت امام حسین یه حرکت سیاسی بوده،حالا ما بگیم امام حسین را سیاسی نکنید! شمر و یزید ۱۴۰۰سال پیش مرد،شمر و یزید الان آمریکا و اسرائیل و سعودی و آل خلیفه است.

*چرا یک مداح در روابط بین الملل دخالت می کنه ؟

*(پاسخ به کامنت بالا)دشمنی با اسرائیل دخالت در روابط بین الملل هست؟ جالبه خود شما ها در هر زمینه ای که ذره ای تخصص ندارید دخالت میکنید و نظر میدید بعد یه مداحل در دشمنی با اسرائیل مداحی کنه میگید نباید دخالت کنه

*دستگاه امام حسین همیشه محل مبارزه با ظالمین هست عمر اسراییل به پایان رسیده و آمریکا رو به روال گذاشته مرگ بر رژیم های جنایتکار که امنیت جهان را مختل کرده اند

*شما اسرائیل را ملت فرض میکنید؟؟؟ یک غاصب و قاتل و بی هویت را با سایر ملل و دولت‌ها یکسان نکنید برادر عزیزم، قطعا علم نداشتی به این موضوع وگرنه غیرت یک ایرانی به تمجید این غرش برمیاد نه به تضعیف جایگاه سیاسی یک ملت.

*شمابهتره توهمون خواب غفلت بمونی مگررژیم منحوس وپلید اپارتایدجزیی ازروابط بین المللی محسوب میشه ؟این خون اشامای کثیف منفورشده انبیا هستن که ازعهدخودشان تاحالا جنایتها مرتکب شده‌اند واین راه ورسمشونه که خاک فلسطینیان روغصب کردن وکشتارراه انداختن یهودیان صهیونیسم تروریست اینجاجایی ندارن

*متاسفانه با این سبک مراسم عزاداری دارید طوری وانمود می کنید که انگار روش سیاسی شما همان است که امام حسین می پسندد !!

***

یادداشتی با عنوان «نگهداری حیوانات خانگی امری غیراخلاقی است» با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*حالا خیلی چیزها در کشور ما درست هستش شما به فرعیات چسبیدی دزدی اختلاس فاصله طبقاتی دروغ تزویر ریا والا در کشورهای کافر غربی اینطور نیست که ما ادعای مسلمانی داریم

*در دین اسلام هم توصیه به نگهداری حیوانات در منزل شده . از زمان های گذشته هم انسانها حیوانات را نگهداری می کردند. توجیهاتتان خیلی مرتبط نیست.

*(پاسخ به کامنت بالا)تا آنجا که ما می‌دانیم فقط پرندگان از قبل بوده که آن هم در قفس بقیه حیوانات در حیات که سگ هم برای روستاییان که گوسفندان به چراگاه می بردن ولی الان شده یک انسان برای شما این حیوانات!

*مانند چین تک فرزندی نشویم؟ اتفاقا غیر مستقیم گفتی مانند همان باشیم و برای جبران بقیه فرزندان حیوان بیاوریم چیزی که دارد رخ می دهد و این فرهنگ نحسی که از غرب آمده بلای جان همه شده و افزایش افسردگی ها

*دانشمندی که مقاله به این طولانی بافتی! یه نسخه هم برای تنهایی انسان ها بنویس. زن یا مردی که شانس ازدواج نداشته و یا بچه هاش بزرگ شدن و رفتن و تنهاش گذاشتن الان باید چیکار کنه؟

*(پاسخ به کامنت بالا)تمام صحبت همین بود که چون ما انسانها تنها هستیم حق نداریم حیوانات دیگر را به بردگی و اسارت بگیریم. نه اخلاقی است و نه انسانی و نه عقلانی. ولی برخی از ما انسانها فقط به فکر خود و راحتی و رفع تنهایی خود هستیم

*این که گفتی نسل حیوانات از بین می رود حرفی درست هست چون میلیون ها سال حیوانات آمدن و نسلشان از بین رفت ولی اتفاق خاصی در طبیعت نیفتاد آن وقت اینها برای یک یوز ببین چی کار می کنند و ملت را سرگرم

*رواج نگهداری سگ و گربه در خانه چون رواج فرهنگ غربی است، عده ای با آن مخالفت می کنند. وگرنه نگهداری از سگ و گربه ای که از نظر بهداشتی تحت مراقبت بوده و واکسینه و عقیم شده است و مزاحمتی برای دیگران ایجاد نمی کند، کار زشت، مکروه و خطایی نیست.

*(پاسخ به کامنت بالا)مکروه نیست!!!! اسلام شناس هم که شدی حداقل سگ نجس هست حالا چرا سگ می آورید در خانه؟ از چی آنها تقلید می کنید که چی بشود؟ مگر حقوق حیوانات اینقدر تبلیغ برای آن می کنید در این مورد اهمیتی ندارد برای شما که آنها را در بند کرده اید؟

*در اسلام به خوش رفتاری با حیوانات سفارش شده است. اینجور که عده ای مسلسل وار به نگهداری حیوان در منزل می تازند، فرهنگ خشونت با حیوانات را تشویق و ترغیب می کند. برای نمونه هر چندگاه شاهد سگ کشی هستیم.

*(پاسخ به کامنت بالا)سگ کشی به دلیل دخالت شما بود که بی دلیل ترحم می کنید و از عمد می روید غذا می دهید و آنها را وحشی تر می کنید وگرنه تا قبل آن اینقدر این چیزها نداشتیم

*در اینکه نگه داری سگ و گربه در خانه نباید مزاحمتی برای همسایه ها ایجاد کند، شکی نیست. مثلاً صدای پارس سگ در نیمه شب و طول شب باعث برهم زدن آرامش همسایه ها می شود. اگر سگ یا گربه طوری در منزل نگهداری شود که مزاحمتی برای دیگران ایجاد نکند، در این صورت این یک امر شخصی و خصوصی است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۶۱۶۲۴۰۱۶:۵۷:۴۵ ۱۴۰۱/۵/۲۱
برجام نمونه کوچکی از ترکمنچای هست
هومان۲۶۱۶۸۶۱۱۰:۱۸:۰۷ ۱۴۰۱/۵/۲۲
دنیا‌حای‌تعامله،الکی‌حرف‌نزنید
ناشناس۲۶۱۶۳۴۰۱۸:۳۵:۵۰ ۱۴۰۱/۵/۲۱
چرا یک مداح باید حق داشته باشد برای یک کشور دیگر رجز بخواند ؟ مگه ما وزارت امور خارجه نداریم ؟ مگه این کشور بزرگتر نداره ؟
ناشناس۲۶۱۶۸۵۳۱۰:۱۴:۱۶ ۱۴۰۱/۵/۲۲
اسرائیل غده سرطانی و سگ هار منطقه است و باید از روی نقشه کره زمین محو بشود.
محسن۲۶۱۶۹۳۹۱۲:۰۰:۲۲ ۱۴۰۱/۵/۲۲
مداح نظر خودشو گفته - به شما ربطی نداره مداح که سخنگوی دولت نیست پسر جان
ناشناس۲۶۱۶۳۸۹۱۹:۲۵:۲۲ ۱۴۰۱/۵/۲۱
اقایان اصلاح طلب بیانیه موسوی و اهانت بی شرمانه اش به سرداران شهید رو خواندید ؟! از دین نمی پرسم ایا ازاده ای بین شما هست تا از این مفسد اعلام برائت کند ؟!
ناشناس۲۶۱۶۳۹۰۱۹:۲۹:۰۳ ۱۴۰۱/۵/۲۱
کسی که هتاکان به عاشورای حسینی را خداجو ! می نامد باید هم امروز به شهدای مدافع حرم توهین کند ! عصبانیت این مهره امریکا و اسرائیل از سوریه نشدن ایران است و لاغیر.
ناشناس۲۶۱۶۳۹۴۱۹:۳۰:۵۵ ۱۴۰۱/۵/۲۱
عباس عبدی: اصلاح طلبان از سال 88 تاکنون غرق در تناقضات پایان ناپذیر نظیر نامه اخیر موسوی هستند و اکنون نمی دانند چه باید بکنند.
مملی۲۶۱۶۶۶۶۰۱:۵۱:۰۲ ۱۴۰۱/۵/۲۲
کسانیکه‌ازنگهداری سگ‌درمنزل‌،،خاصه‌‌آپارتمان،،‌دفلع‌میکنندفکرومنطقشون‌‌عقلانی‌نیست‌
ناشناس۲۶۱۶۷۵۳۰۸:۰۱:۲۷ ۱۴۰۱/۵/۲۲
دولت رئیسی فروش نفت را زیاد نکرده بلکه امریکا شل کرده هم بدلیل حمله روسیه به اکراین و مذاکرات برجام
ناشناس۲۶۱۶۸۴۹۱۰:۱۲:۴۸ ۱۴۰۱/۵/۲۲
امریکا تحریم ها را تشدید کرده تا ایران به تعهدات برجام عمل کند اما ایران با کمک چین و روسیه تحریم ها را خنثی کرده است.
ناشناس۲۶۱۶۸۵۵۱۰:۱۶:۰۰ ۱۴۰۱/۵/۲۲
امریکا توسط یونان 2 کشتی نفتکش ایرانی را توقیف کرد اما موفق نشد جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد.
ناشناس۲۶۱۶۸۹۴۱۰:۴۹:۱۵ ۱۴۰۱/۵/۲۲
دولت رئیسی 33 میلیارد دلار قرارداد همکاری با شرکت های خارجی منعقد کرده در حالیکه در دولت قبل بعد از برجام بزرگترین قرارداد خارجی همکاری با توتال بود که فقط 4/8 میلیارد دلار بود.
ناشناس۲۶۱۷۰۱۹۱۳:۲۷:۱۳ ۱۴۰۱/۵/۲۲
صادرات نفت ایران از 7 ماه قبل از شروع جنگ اوکراین و با سرکار امدن دولت رئیسی 3 برابر شد و ارز حاصله به کشور اومد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. انتقام از پوتین؟

  12. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  4. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  5. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  6. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  7. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  8. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  9. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  10. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  11. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  12. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  13. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

  14. ادعای حسنی و رفتار اموی!

  15.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  16. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

  17. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

  18. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

  19. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

  20. یک دیدار معنادار

  21. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

  22. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

  23. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

  24. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

  25. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

آخرین عناوین