معاون آموزشی دانشگاه تهران اظهار کرد تحصیل دووجهی را برای دانشجویان برتر ارائه داده‌ایم

گروه اجتماعی الف،   4010516074

معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره طرح‌های حمایتی این مرکز آموزشی از دانشجویان برتر گفت: تغییر رشته پس از گذشت یکسال از ورود به دانشگاه، اعطای بورسیه و کمک هزینه تحصیلی به رتبه‌های زیر ۱۰۰۰، حمایت برای شرکت در دوره‌های کارآموزی بین‌المللی و امکان تحصیل دووجهی، از تسهیلات ویژه‌ای است که به این گروه از دانشجویان تعلق می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود کمره‌ای در تشریح تسهیلاتی که دانشگاه تهران به دانشجویان ساعی و برتر ارائه می‌کند، اظهار داشت: رتبه‌های برتر کنکور که دانشگاه تهران را برای تحصیل انتخاب می‌کنند، اگر پس از دانشجو شدن نیز تلاش خود را ادامه دهند و برتری خود را حفظ کنند، از تسهیلات ویژه دانشجویان ساعی و برتر دانشگاه تهران بهره‌مند می‌شوند. 

وی با بیان اینکه به برگزیدگان کنکور توصیه می‌کنم که انتخاب رشته را با چشم باز، بررسی همه‌جانبه، بر اساس علاقه و آگاهانه انجام دهند گفت: در راستای انتخاب آگاهانه، مراسم "روز باز دانشگاه تهران" سه‌شنبه ۱۸ مرداد از ساعت ۹ صبح به منظور معرفی رشته‌های مختلف تحصیلی و ‌زمینه‌های شغلی و اشتغال آنها برگزار می‌شود. برگزیدگان کنکور برای شرکت در این برنامه در محل باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران پذیرش می‌شوند. 

دکتر کمره‌ای در تشریح تسهیلات ویژه دانشگاه تهران برای برگزیدگانی که این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می‌کنند، گفت: بر اساس آیین‌نامه داخلی دانشگاه تهران ویژه تسهیلات دانشجویان ساعی و کوشا، اگر دانشجویان در دو نیم‌سال سال اول تحصیل خود ۱۸ واحد بگذرانند و معدل هر نیمسال برای دانشجویان رشته‌های فنی،‌ علوم،‌ کشاورزی و دامپزشکی کمتر از ۱۷ و برای سایر رشته‌ها کمتر از ۱۸ نباشد، می‌توانند در دومین سال تحصیل‌شان نسبت به تغییر رشته البته با موافقت دانشکده‌های مبداء و مقصد، اقدام کنند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: استفاده از امتیاز ویژه دانشجویان کوشا و ساعی، به دانشجو امکان تغییر رشته را می‌دهد. این احتمال وجود دارد، دانشجویان به هر دلیلی در انتخاب رشته دچار اشتباه شوند یا تغییر عقیده دهند. این فرصت به آنها این امکان را می‌دهد که با تغییر رشته بتوانند در رشته دلخواه خود تحصیل کنند. 

وی درباره برگزاری دوره کهاد از دیگر تسهیلات ویژه این دانشگاه گفت: هدف از برگزاری دوره «کهاد»،‌ کیفیت آموزش و تربیت دانشجویان توانمندتر است. ضرورت دارد دانشجویان علاوه بر واحدهای رشته تحصیلی اصلی خود، بین ۱۸ تا ۲۴ واحد در یک زمینه دیگر مانند اقتصاد و مدیریت نیز بگذرانند تا به استانداردهای بالاتری برای موفقیت در رشته اصلی‌شان دست پیدا کنند.

دکتر کمره‌ای درباره تحصیل دووجهی گفت: تحصیل دووجهی را از دیگر تسهیلاتی دانست که فقط در دانشگاه تهران اجرا می‌شود. در این دوره، دانشجوی دانشگاه تهران می‌تواند از ۱۵ تا ۲۱ واحد دروس رشته دیگری مانند اقتصاد و مدیریت را به طوری که جزو دروس و واحدهای رشته خودش نیز محسوب شود، بگذراند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در توضیح بخش دیگری از حمایت‌ها و تسهیلات اعطایی به دانشجویان، گفت:‌ با کمک بنیاد حامیان دانشگاه تهران به دانشجویانی که رتبه زیر ۱۰۰۰ دارند و شرط معدل بالای ۱۷ را در طول تحصیل حفظ کنند، کمک هزینه تحصیلی یا بورسیه اعطا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، وی درباره گسترش ارتباطات بین‌المللی و حمایت از دانشجویان برای حضور در رویدادهای علمی و آموزشی اظهار کرد: از دانشجویان برتر برای حضور در کارآموزی‌های خارج از کشور و همچنین کنفرانس و همایش‌های بین‌المللی خارج از کشور حمایت می‌کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین