عربستان حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به غزه را محکوم کرد

گروه جهان الف،   4010516066

عربستان امروز (یکشنبه) در بیانیه ای با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بر ایستادگی سعودی در کنار ملت فلسطین تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، وزارت امور خارجه سعودی در این بیانیه، «حمله نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه محکوم کرد.»

این وزارتخانه با تاکید بر «ایستادگی عربستان سعودی در کنار مردم فلسطین، جامعه بین‌المللی را به تحمل مسئولیت‌هایش برای پایان دادن به تشدید تنش و فراهم کردن حفاظت لازم از غیرنظامیان و تلاش‌ برای پایان دادن به این درگیری طولانی‌ مدت، فراخواند.»

پیش از این نیز کشورها، سازمان ها و مقامات مختلف به طور جداگانه خواهان توقف تجاوزگری و پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی در قبال جنایاتش شدند.

سخنگوی سازمان ملل در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به غزه اظهار داشت که این سازمان همیشه نگران وضعیت انسانی غزه بوده است.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل روز جمعه در خصوص حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه گفت که ما همیشه نگران وضعیت انسانی در غزه بوده ایم و همچنان نگران این مساله هستیم.

وی تصریح کرد: ما با همکاران خود در غزه در ارتباط هستیم.

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه اما در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به غزه نه تنها این حملات را محکوم نکرد بلکه در موضعی جانبدارانه همه طرف ها را مسوول دانست و خواستار توقف پاسخ گروه های مقاومت به این جنایت شد.

«تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه عصر جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که «عمیقا از تشدید تنش بین نظامیان اسرائیل و  فلسطینی ها، از جمله قتل هدفمند یکی از رهبران جهاد اسلامی فلسطین در روز جمعه در داخل غزه، نگران هستم.»

جمهوری اسلامی ایران، قطر، ترکیه، الجزایر، اردن، تونس، سازمان همکاری اسلامی، شورای همکاری خلیج فارس، دولت نجات ملی یمن و اتحادیه عرب از جمله مهم ترین کشورها و سازمان های بین المللی بودند که در بیانیه هایی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کردند.

در همین راستا، گزارشگر ویژه سازمان ملل در سرزمین های فلسطینی با ابراز تاسف از جنایات های تازه رژیم صهیونیستی در حمله به غزه تاکید کرد که کشتار عمدی فلسطینیان اکنون به مرحله شرم آور رسیده است.

«تور ونزلند» در اظهاراتی که گفت که کشتار مردم فلسطین در غزه همچنان ادامه دارد و در نتیجه حملات سه روز گذشته اسرائیل ده ها نفر کشته و صدها تن زخمی شدند.

وی افزود که «اسرائیل نمی تواند ادعا کند که در این مناقشه از خود دفاع می کند.»

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در سرزمین های اشغالی فلسطین خواستار حضور نیروی پیشگیرانه این سازمان در سرزمین های اشغالی شد.

ونزلند با اعلام اینکه همه نوار غزه و ۶۰ درصد از کرانه باختری همچنان در اشغال اسرائیل است، تاکید کرد که تمام مردم غزه و فلسطین حق دارند در برابر حملات اسرائیل از خود دفاع کنند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین افزود که محاصره غزه باید برداشته شود و مردم باید به زندگی عادی بازگردند.

ارتش رژیم صهیونیستی از عصر جمعه حملات هوایی و توپخانه ای خود به مناطق مختلف نوار غزه را آغاز کرد که تا کنون بر اثر این حملات وحشیانه ۳۲ نفر از جمله ۶ کودک و ۲ زن شهید شدند.

از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در عصر جمعه تاکنون ۲۱۵ شهروند دیگر فلسطینی نیز زخمی شده اند که ۹۶ نفر از آنها کودک، ۳۰ نفر زن و ۱۲ نفر سالخورده هستند.

در پاسخ به این حملات جنایتکارانه، گروه های مقاومت فلسطین با صدها موشک شهرها و شهرک های صهیونیست نشین در سرزمین های اشغالی به ویژه تل آویو و فرودگاه بن گورین را هدف قرار دادند.

گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از جمعه شب تا صبح امروز یکشنبه مناطق مختلف فلسطین اشغالی را آماج راکت‌ها و خمپاره‌های خود قرار داده است.
منابع خبری رژیم صهیونیستی اعلام کردند که گروه های مقاومت و جهاد اسلامی فلسطین تاکنون بیش از ۶۰۰ موشک و راکت را به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرده است. 
این جنایت تازه صهیونیست ها با موج محکومیت در سطح بین المللی به ویژه جهان اسلام روبه رو شده است و کشورها، مقامات، احزاب و شخصیت های مختلف بر لزوم توقف آن و پاسخگویی رژیم صهیونیستی تاکید می کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین