لاوروف: آماده مذاکره با آمریکا درباره تبادل زندانیان هستیم

گروه جهان الف،   4010515070

وزیر خارجه روسیه گفت، مسکو آماده است تا درباره تبادل زندانیان با واشنگتن گفت‌وگو کند، اما تنها از طریق کانالی که بین روسای جمهوری دو کشور مذاکره شده است.

لاوروف: آماده مذاکره با آمریکا درباره تبادل زندانیان هستیم

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نشست آسه آن در کامبوج گفت، اگر آمریکایی‌ها به دیپلماسی عمومی متوسل شوند، مشکل خودشان است.

این دیپلمات ارشد گفت که منطق واشنگتن در وضعیت پیرامون سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان «عجیب» است و بیان کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا برای گفت‌وگو با این همتای روسی خود در اجلاس مجمع کشورهای جنوب شرقی آسیا - که در کامبوج برگزار شد - هیچ علاقه‌ای نشان نداده است.

تبادل زندانیان

او گفت، اگر آمریکایی‌ها بار دیگر تصمیم بگیرند که به دیپلماسی عمومی متوسل شده و اعلام کنند که قصد اتخاذ اقداماتی را دارند، مسئله خودشان و مشکل خودشان است. آمریکایی‌ها اغلب از توافق‌ها بر سر کار حرفه‌ای در این موضوع و دیگر موضوعات تبعیت نمی‌کند.

ارتباط با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه روسیه گفت، به‌رغم بیانیه‌های کاخ سفید مبنی بر این که وزیر خارجه آمریکا اگر فرصت پیدا کند، وزیر روسی را در اجلاس آسه‌آن در تنگنا قرار می‌دهد، اما بلینکن هیچ علاقه‌ای به ارتباط نشان نداده است.

اجلاس آتی مجمع عمومی سازمان ملل متحد

آمریکا از وظایف و اختیارات خود به‌عنوان میزبان مقر سازمان ملل سوءاستفاده می‌کند. اخیراً وزیر خارجه روسیه نامه‌ای در این باره به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ارسال کرد و از او خواست کاری کند کشورهای میزبان مقرهای سازمان ملل، رفتار مناسبی داشته باشند. او همچنین گفت، مسکو هنوز تصمیم نگرفته که سطح نمایندگان روسیه در نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل چه باشد. لاوروف گفت: مشخص نیست که هیئتی از مسکو به این جلسه اعزام می‌شود یا همکاران آمریکایی‌مان به بهانه عشقشان به آزادی مانع از ورود هیئت ما خواهند شد

وی افزود، روسیه نمی‌تواند در سازمان ملل نماینده نداشته باشد و تصمیم‌گیری در این باره بر عهده کشورهای غربی نیست.

اشاره بلینکن به منشور سازمان ملل

لاوروف گفت، وزیر خارجه آمریکا برای نخستین‌بار در چند سال گذشته به منشور سازمان ملل اشاره کرد و گفت تمامیت ارضی و حق حاکمیت کشورها مقدس است. ظاهراً می‌شود به منشور سازمان ملل هم اشاره کرد وقتی می‌خواهند اقدامات تضعیف‌کننده‌شان را که سازمان ملل انجام داده و همچنان برای تهدید روسیه از قلمرو اوکراین انجام می‌دهد، توجیه کنند.

سفر پلوسی به تایوان

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اخیراً به تایوان سفر کرد، جزیره‌ای خودگردان که چین آن را بخشی از خاک خود دانسته و گزینه اعمال فشار نظامی برای پس گرفتن آن را رد نمی‌کند. لاوروف در این باره گفت: نظرات تند و تیزی از سوی شرکای چینی ما مطرح شد که مورد حمایت ما است. طرف‌های آمریکایی و ژاپنی هم بیانیه‌های متقابلی دادند مبنی بر اینکه سفر پلوسی به چین ربطی ندارد و اعلام کردند که حمایت از سیاست چین واحد به این معنا نیست که آنها برای سفر به تایوان به اجازه پکن نیاز دارند! این قطعاً منطق عجیبی است!

سیاست آمریکا در آسیا - اقیانوس آرام

ایجاد ساختارهایی مانند پیمان آکوس توسط آمریکا، تهدیدی علیه فرمت‌های باز آسه‌آن است و این اتحاد نظامی برای حمایت از منافع ناتو در منطقه هند - آرام استفاده می‌شود

واشنگتن اخیراً پیشنهاد یک همکاری اقتصادی برای جایگزینی آسان را داده و تنها هفت کشور از ۱۰ عضو آسان را به آن دعوت کرد. این نشانه عدم شمولیت است و تنها کشورهایی دعوت شدند که دردسر ایجاد نکرده، بر دیدگاه‌های خود پافشاری نکرده و در عوض با نظرات کسانی موافقت می‌کنند که عملاً به‌تنهایی تصمیم‌گیری می‌کنند.

روسیه در قرارداد هسته‌ای، از ایران حمایت می‌کند و آمریکا باید به توافقات اولیه بازگردد. درخواست ایران برای رعایت دقیق مفاد توافق ۲۰۱۵ کاملاً قانونی و منطقی است .

وضعیت قره‌باغ

مسکو هنوز پیشنهادهای نخست‌وزیر ارمنستان درباره جزئیات عملیات صلح‌بانی روسیه در قره‌باغ کوهستانی را ندیده اما طبیعتاً هر یک از طرفین می‌توانند پیشنهادهای دیگری دهند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین