ارزان ‌ترین زمان سفر به مشهد و تمامی نکاتی که باید بدانید!

گزارش بازرگانی،   4010512115

بحث هزینه‌ها، همیشه یکی از مهمترین دغدغه‌های افرادی است که قصد سفر به مقاصد مختلف را دارند. فرقی نمی‌کند که مقصد شما کجاست، در هر صورت حتما قبل از برنامه‌ریزی‌های سفر، دست کم چند دقیقه به هزینه‌های پیش روی خود فکر کرده‌اید.

هزینه هر سفر به موارد مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان برای همه افراد یک نسخه پیچید. اما با توجه به یکسری نکات، می‌توان تا حدودی پیش‌بینی‌های درستی انجام داد. در ادامه با نکاتی در خصوص ارزان ‌ترین زمان سفر به مشهد همراه شما هستیم.
بهترین زمان سفر به مشهد چه زمانی است؟

در ابتدا این نکته را مد نظر داشته باشید که همه چیز به شما و انتخاب هایتان بستگی دارد. هر فردی با توجه به اولویت‌ها و سبک زندگی، می‌تواند یک سفر کم هزینه برای خود برنامه ریزی کند. ممکن است هزینه یک سفر برای شما مناسب و برای شخص دیگری مناسب نباشد. پس باید همه این نکات را با توجه به بودجه و سلیقه خود در نظر بگیرید.
مشهد، یکی از توریستی ‌ترین شهر‌های ایران بوده که سالانه میزبان تعداد زیادی از افرادی است که برای سفر‌های زیارتی - سیاحتی به این شهر سفر می‌کنند. راه‌های سفر به مشهد، متفاوت است و به شهر مبدا شما نیز بستگی دارد. اگر به سفر هوایی به این شهر زیارتی فکر می‌کنید، بهترین زمان خرید بلیط هواپیما مشهد را در ادامه بخوانید.
فصل زمستان، ارزان ترین زمان سفر به مشهد است. با توجه به اقلیم استان، این شهر زمستان‌های سردی داشته و دمای هوا تا چندین درجه زیر صفر نیز می‌رسد. به دلایلی مانند سردی هوا، آغاز شدن فصل مدارس و دانشگاه ها و ... هزینه سفر به مشهد در این فصل کاهش پیدا کرده و تعداد مسافرینی که به آن سفر می‌کنند، نیز کمتر است.
بنابراین اولین گزینه برای شما سفر به مشهد در زمستان است. البته در صورتی که با سرمای هوا، بارش برف و باران مشکلی نداشته باشید. توجه کنید که مشهد بعد از کربلا، مهمترین شهر زیارتی است و سالانه ۲۷ میلیون زائر ایرانی و حدود ۲ میلیون زائر خارجی دارد که برای زیارت امام هشتم شیعیان به مشهد سفر می‌کنند. بنابراین نباید انتظار خلوتی خاصی داشته باشید. حرم مطهر تقریبا در تمام روز‌های سال، مملو از مسافر است، اما در فصل زمستان، ازدحام جمعیت کمتر می‌شود.
همچنین در ماه‌های اردیبهشت و خرداد نیز که فصل امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان است، فرصت خوبی برای سفر ارزان به مشهد خواهید داشت. در فصل‌های پرتردد به دلیل بالا بودن تعداد مسافران، همه مسافرخانه‌ها و هتل های مشهد در کنار بلیط‌ های پرواز و... گرانتر می‌شوند، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که یک ماه جلوتر رزرو خود را انجام دهید.

همچنین توجه داشته باشید که در فواصل بین تعطیلات رسمی، مسافران اغلب فرصت مناسبی برای سفر دارند. بنابراین اگر بتوانید در زمان‌های غیر تعطیلات رسمی و یا حتی بعد از تعطیلات به مشهد سفر کنید، هزینه‌های شما کاهش خواهد داشت.


بلیط و هتل مشهد را با قیمت ارزان رزرو کنید
اگر از مبدا تهران و یا دیگر شهر‌ها به مشهد سفر می‌کنید، بهترین راه سفر هوایی است تا بتوانید در مدت زمان کمتر از ۲ ساعت به مشهد برسید. اگرچه سفر‌ زمینی نیز همه روز‌ها امکان‌پذیر است. اما با توجه به مبدا، اغلب زمانی بیش از ۸ ساعت باید در مسیر باشید. با توجه به سختی‌های سفر زمینی، سفر با هواپیما بهترین گزینه است.
خرید بلیط هواپیما مشهد نیز بخش مهمی از هزینه‌های سفر شما را شامل می‌شود. بنابراین اگر بتوانید در این قسمت از هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، سفر به مشهد ارزانتر تمام می‌شود. پیشنهاد ما این است که با مراجعه وب سایت فلای تودی نسبت به خرید بلیط هواپیما مشهد اقدام کنید تا ارزان ‌ترین بلیط هواپیما در میان وب سایت‌های فروش بلیط را دریافت کرده باشید.
همچنین لازم به ذکر است که هزینه‌های هتل نیز بستگی به انتخاب شما دارد. برای رزرو هتل مشهد گزینه‌های متفاوتی پیش روی شما است. اگر بخواهید در یک هتل ۵ ستاره اقامت کنید و یا یک هتل و اقامتگاه معمولی را انتخاب کنید، هزینه‌های شما متفاوت خواهد بود. بنابراین بخشی از هزینه‌ های سفر به مشهد، به شما و اولویت‌های شما بستگی دارد.
پرواز‌های لحظه آخری مشهد را از دست ندهید
اگر تاریخ و برنامه‌ریزی سفر تفاوت چندانی برای شما ندارد، برای کاهش هزینه‌های سفر خود می‌توانید از پرواز‌های لحظه آخری استفاده کنید. پرواز‌های لحظه آخری به طور معمول قیمت‌ها و هزینه‌های بسیار پایینی دارند. اما در این صورت باید توجه داشته باشید که ممکن است با خرید بلیط لحظه آخری مشهد، ناچار شوید تا در کمتر از یک روز، چمدان را بسته و برای سفر آماده شوید.

رزرو هتل های مشهد با تخفیف ویژه
یکی دیگر از بهترین زمان‌ها برای سفر به مشهد، جشنواره‌ها و رویداد‌های خاصی است که هتل‌ها، تخفیف‌های ویژه‌ای برای اتاق‌های خود ارائه می‌دهند. در این جشنواره‌ها می‌توانید رزرو هتل مشهد را با قیمت مناسبی انجام دهید.
برای مثال سالانه هتل ‌ها به بهانه‌های متفاوتی مثلا سالگرد تاسیس هتل و یا مناسبت‌های دیگر، تخفیف‌هایی روی قیمت هتل‌ های مشهد اعمال می‌کنند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این بهترین فرصتی است که می‌توانید با رزرو هتل با کیفیت، هزینه کمتری بپردازید.

از کجا بلیط و هتل ارزان مشهد بگیریم؟
سفر به مشهد در طول سال طرفداران خاص خود را دارد. برخی به هزینه‌ها فکر نمی‌کنند و ایام پرسفر و حتی اعیاد و مناسبت‌های مذهبی را انتخاب می‌کنند. اما برای برخی دیگر هزینه سفر به مشهد در اولویت قرار دارد. در هر صورت این شهر زیارتی در تمام طول سال پذیرای شماست و با یک برنامه‌ریزی دقیق حتی امکان سفر ارزان به آن را خوهید داشت. با خرید بلیط هواپیما مشهد ارزان از فلای تودی و یا با رزرو هتل‌ های با کیفیت و قیمت مناسب، هزینه سفر شما کاهش خواهد یافت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین