دستگیری راهزنان مسلح در جنوب تهران/ بازداشت راننده تاکسی اینترنتی به دلیل سرقت

گروه اجتماعی الف،   4010509098

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری راهزنان مسلح خودروهای باری، بازداشت راننده سارق تاکسی اینترنتی و مردی که اقدام به سرقت از خانه خواهرش کرده بود، خبرداد.

دستگیری راهزنان مسلح در جنوب تهران/ بازداشت راننده تاکسی اینترنتی به دلیل سرقت
به گزارش ایسنا، سرهنگ علی ولیپور گودرزی به تشریح برخی از ماموریت‌های پلیس آگاهی در دو روز گذشته پرداخت و گفت: در یکی از ماموریت‌های پلیس راننده یک تاکسی اینترنتی که با خیانت در امانت اقدام به سرقت ۲۰ دستگاه تلفن همراه کرده بود، دستگیر شد. رسیدگی به این پرونده در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه امسال و درپی مراجعه شهروندی به کلانتری هفت چنار آغاز شده و در ادامه رسیدگی به موضوع با دستور قضایی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی با اشاره به حضور شاکی در مقر انتظامی و ثبت شکایتش گفت: شاکی که شکایت خود را در اتباط با خیانت در امانت و کلاهبرداری ثبت کرده بود به ماموران گفت که در ساعت: ۱۷:۱۹ روز ۲۵ اردیبهشت ماه در خیابان شمشیری تعداد ۲۰دستگاه مدل مختلف از گوشی تلفن همراه برند سامسونگ یک دستگاه PS۴ را به راننده تاکسی اینترنتی تحویل داده و از او خواسته که محموله را به مقصد برساند، اما راننده از این اقدام سرباز زده و محموله را به خریدار تحویل نداده است. ضمن اینکه پاسخی هم به تماس‌های شاکی نداده است.

ولیپور گودرزی با بیان اینکه راننده تاکسی اینترنتی از سوی پلیس مورد شناسایی قرار گرفت؛ گفت: در ادامه هماهنگی با مقام قضایی انجام شده و متهم نیز بازداشت شد. این فرد تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن به جرم خود مبنی بر سرقت اموال شاکی و خیانت در امانت اعتراف کرد و گفت که پس از آنکه که متوجه وجود تعداد ۲۰ دستگاه تلفن همراه در بسته شده وسوسه شده و آن را به فردی در محدوده ستارخان فروخته است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: خریدار که متصدی یک فروشگاه بود، مورد شناسایی قرار گرفته و بازداشت شد، اما این فرد در ابتدا مدعی شد که تنها دو دستگاه تلفن همراه خریداری کرده است. اما سرانجام این فرد در پی‌جوئی‌های به مالخری تمامی تلفن‌های همراه و پنهان کردن آن ها در پشت بام منزل مسکونی‌اش اعتراف کرد.

سرقت ۳ میلیاری از منزل خواهر 

رئیس پلیس آگاهی پایتخت همچنین ز دستگیری مردی که اقدام به سرقت سه میلیارد ریال طلا و اموال با ارزش از خانه خواهرش کرده بود خبر داد و گفت: به دنبال وقوع یک مورد سرقت اموال با ارزش از قبیل طلا و تلفن همراه و اثاثیه از خانه‌ای  در محله بی‌سیم، رسیدگی به موضوع در دستورکار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ  قرار گرفت و ماموران پس از انجام تحقیقات فنی و تخصصی متوجه شدند که سارق بدون تخریب قفل و با استفاده از پنجره وارد منزل مالباخته شده و از طریق پنجره کلیه اموال سرقتی را نیز انتقال داده است.

وی با بیان اینکه سرقت از سوی فردی آشنا انجام شده بود، گفت: در ادامه ماموران با استفاده از روش‌های پلیسی نسبت به شناسایی و دستگیری سارق اقدام کردند. زمانی که مالباخته  با سارق روبه‌رو شد، شاکی اعلام کرد که سارق دستگیر شده برادر همسرش است و در واقع او از خانه خواهر خودش سرقت کرده است.

 

دستگری سارقان ۵۰ میلیاردی در تهران 

ولیپور گودرزی از انهدام دو باند سارقان منزل و کشف هفت فقره سرقت از منزل نیز خبر داد و گفت: متهمان با همکاری یکدیگر ۵۰ میلیارد ریال اموال با ارزش را سرقت کرده بودند که با اقدام به موقع پلیس دستگیر شدند. رسیدگی به این پرونده از اردیبهشت ماه امسال در دستورکار ماموران قرار گرفت و در جریان آن مشخص شد که اعضای دو باند سرقت از منزل با همکاری یکدیگر و در اکیپ‌های دو تا شش نفره سرقت ها را انجام داده‌اند.


وی با بیان اینکه سر کرده این دو باند شناسایی و  پس از هماهنگی با مقام قضایی در دو عملیات جداگانه دستگیر شدند، گفت: در ادامه نیز هر شش سارق که از اعضای اصلی این دو باند بودند در عملیات‌های جداگانه پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.  

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده، گفت: این افراد پس از انتقال به پلیس آگاهی به هفت فقره سرقت با همکاری یکدیگر اعتراف کرده و معترف شدند که با شیوه‌های مختلفی از قبیل پنجره روی و توپی‌زنی و همچنین به وسیله خودروهای پلاک مخدوش مرتکب سرقت شده‌اند.

ولیپور گودرزی با بیان اینکه تعدادی از اموال به سرقت رفته از مخفیگاه متهمان کشف و مالکان این اموال شناسایی شدند، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال به سرقت رفته را ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.  

بازداشت راهزنان مسلح خودروهای باری

رئیس آگاهی پایتخت همچنین از دستگیری عاملان سرقت مسلحانه و راهزنی از خودروهای عبوری در جنوب تهران خبر داد و گفت: متهمان دستگیر شده به هشت فقره سرقت از نیسان‌های عبوری اعتراف کردند. او گفت: درپی وقوع سرقت‌های مسلحانه از رانندگان خودروهای عبوری در جنوب تهران، رسیدگی به پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و در تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص شد، شش مرد جوان با جعل عنوان مامور پلیس در جاده‌های کهریزک، حسن آباد و نورآباد اقدام به متوقف کردن خودروهای باری عبوری و عمدتا نیسان کرده و پس از بستن دستان رانندگان، آنها را مورد  ضرب و جرح قرار داده و در ادامه با تهدید سلاح کلت کمری، بار خودروها از قبیل پارچه، روغن صنعتی، مس، آلومینیوم و موادغذایی را سرقت  کرده‌اند.


رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه متهمان از خودروهای فاقد پلاک استفاده کرده بودند، گفت: ماموران با رصدهای اطلاعاتی موفق به شناسایی یکی از اعضای این باند خشن شده و درگام بعدی نیز متوجه شدند که این افراد با همین شگرد دست به سرقت‌های مسلحانه دیگری در جاده‌های جنوبی تهران زده‌اند.

ولیپور گودرزی با بیان اینکه هر شش سارق در یک خانه مجردی در جنوب تهران مورد شناسایی قرار گرفتند، گفت: در ادامه با کسب مجوزهای لازم قضائی هر شش سارق در یک عملیات پلیسی در مخفیگاهشان دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند. همچنین در بازرسی از محل دستگیری آنان یک قبضه کلت کمری و تعدادی فشنگ کشف و ضبط شد.
به گفته وی متهمان پس از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی به هشت فقره سرقت مسلحانه از نیسان‌های عبوری در جنوب تهران اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به تشکیل پرونده برای متهمان دستگیر شده در این ماموریت‌ها گفت: تحقیقات پلیس برای یافتن دیگر جرائم ارتکابی احتمالی از سوی این افراد ادامه دارد. متهمان نیز به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شده‌اند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  16. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  17. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  18. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  19. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  20. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  21. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  24. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

  25. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

آخرین عناوین