سرقت ۱۳ عتیقه دوره ایلامیان از موزه/ بازداشت ۲ مامور قلابی در شهرک غرب

گروه اجتماعی الف،   4010504106

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری دو مامور قلابی، یک سارق اشیای عتیقه و همچنین کشف یک انبار نوشیدنی‌های قاچاق در تهران خبر داد.

سرقت ۱۳ عتیقه دوره ایلامیان از موزه/ بازداشت ۲ مامور قلابی در شهرک غرب


به گزارش ایسنا سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، در تشریح برخی از ماموریت‌های پلیس پیشگیری تهران بزرگ در شبانه‌روز گذشته، گفت: مدتی قبل گزارش‌هایی درخصوص نگهداری و دپوی کالای قاچاق و نوشیدنی‌های غیرمجاز خارجی در محدوده نازی‌آباد به پلیس اطلاع داده شده بود که رسیدگی به موضوع در دستورکار تیم عملیات کلانتری این محدوده قرار گرفت و در جریان تحقیقات و بررسی‌های اولیه هویت و مخفیگاه متهم مورد شناسایی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تیمی از ماموران با اخذ مجوز قضائی به محل اعزام شدند، گفت: ماموران با انجام یک عملیات پلیسی به انباری که در آن‌ کالای قاچاق نگهداری شده بود رفته ضمن کشف حدود ۴۰۰۰ قوطی نوشیدنی خارجی قاچاق، متهم را نیز دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. متهم ۳۲ ساله نیز در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود در خصوص نگهداری و توزیع نوشیدنی‌های خارجی و قاچاق در شهر تهران اعتراف کرد.  

دستگیری سارق ۱۳ قطقه عتیقه دوره ایلامیان
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در ادامه با اشاره به پرونده دیگری در خصوص کشف ۱۳قطعه عتیقه مربوط به دوره ایلامیان نیز گفت: تیمی از ماموران کلانتری مهرآباد درحال گشت‌زنی در حوزه استحفاظی خود بودند که به فردی با یک کوله پشتی مشکی رنگ مشکوک شده و رفتار او را تحت نظر قرار دادند. این فرد که در کنار یک خودرو پارک شده ایستاده بود به محض با مشاهده ماموران به طور سراسیمه محل را ترک کرد که به همین دلیل تعقیب و گریزی میان این فرد و ماموران آغاز شده و درنهایت متهم دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه از داخل کوله پشتی متهم ۱۳ قطعه از انواع مختلف آثار تاریخی کشف و ضبط شد، گفت: متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود مبنی بر سرقت آثار تاریخی از موزه اعتراف کرد و در این باره گفت که قصد فروش این آثار را در شهر تهران داشته است. در همین راستا نیز برای متهم پرونده قضائی تشکیل و به مرجع قضائی معرفی شد. به گفته موقوفه‌ای کارشناسان آثار تاریخی کشف شده را مرتبط با دوره ایلامیان تشخیص دادند.

دستگیری ۲مامور قلابی در شهرک غرب 
 رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در خصوص دستگیری دو سارق حرفه‌ای که با معرفی خود به عنوان پلیس از شهروندان اخاذی کرده بودند نیز گفت: پس از اینکه مدتی پیش سرقت و اخاذی با عنوان مأمور پلیس در محدوده شهرک غرب تهران افزایش پیدا کرد، رسیدگی به موضوع در دستورکار پلیس قرار گرفت. بر اساس گزارش‌های اولیه اخاذی‌ها با خودرو سواری سفید رنگ با دو سرنشین صورت گرفته بود. همچنین بر اساس تحقیقات ماموران ساعات حضور و تردد متهمان نیز مشخص شد تا اینکه روز گذشته ماموران درحال گشت زنی در نقاط جرم خیز بودند که خودرو متهمان را در حال تردد مشاهده کردند.  

موقوفه‌ای با بیان اینکه ماموران خودروی متهمان را زیر نظر گرفتند گفت: در ادامه مشاهدات ماموران، متهمان سوژه خود را انتخاب کرده و برای انجام سرقت به همان شیوه قبلی وارد عمل شدند اما ماموران آن‌ها را در یک عملیات منسجم و ضربتی متوقف و دستگیر کردند. با دستگیری این افراد خودروی آنان نیز مورد بررسی قرار گرفت که در جریان آن یک دستگاه بیسیم و تجهیزات پلیسی کشف و ضبط شد.  

 رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه متهمان ۲۵ و ۲۸ سال سن داشتند، گفت: این افراد در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت از شهروندان با عنوان پلیس اعتراف کردند که تا کنون سه نفر از مالباختگان شناسایی و به کلانتری مراجعه کردند. دو متهم نیز برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

کشف ۱۰۰ حلقه لاستیک سرقتی 
موقوفه‌ای در ادامه نیز درباره کشف ۱۰۰ حلقه لاستیک سرقتی در یکی از محلات مرکزی تهران گفت: پس از اینکه اطلاعاتی در خصوص خرید و فروش لاستیک های سرقتی در محله یوسف آباد به دست آمد رسیدگی به موضوع در دستور کار مامورات عملیات کلانتری این محله قرار گرفته و تحقیقات میدانی در راستای رسیدگی به این پرونده آغاز و مخفیگاه متهمان شناسایی شد.  

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین پرونده‌های پلیس آگاهی در شبانه‌روز گذشته
وی ادامه داد: ماموران کلانتری مجوز قضایی اخذ کرده و به مخفیگاه متهم مراجعه کردند که او در یک عملیات پیچیده و ضربتی دستگیر شد. همچنین در بازرسی از این محل بیش از ۱۰۰ حلقه لاستیک سرقتی کشف و به کلانتری منتقل شد. متهم نیز که مردی ۵۵ ساله بود در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود درخصوص خرید و فروش اموال سرقت شده اعتراف کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین