چه زمانی بلیط چارتری تهران کیش را نخریم؟

گزارش بازرگانی،   4010501016

بلیط چارتری تهران کیش

آیا همیشه بلیط‌های چارتری بهتر از بلیط‌های سیستمی و معمولی برای خرید هستند؟ پاسخ این‌سوال منفی است و ما در این‌مقاله می‌خواهیم درباره این‌موضوع صحبت کنیم. پس اگر می‌خواهید بدانید چه زمان‌هایی نباید بلیط چارتری تهیه کنید، حتما این‌مطلب را تا پایان مطالعه کرده و برای دوستان خود نیز مقاله را ارسال کنید.

بلیط چارتری نوعی بلیط است که مستقیما توسط آژانس‌های هواپیمایی فروخته می‌شود. سود و ضرر حاصل از فروش این‌نوع بلیط به خود آژانس هواپیمایی باز‌می‌گردد. همین موضوع باعث شده تا این‌نوع از بلیط‌ها، مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند.

بلیط‌های سیستمی در اختیار شرکت هواپیمایی است و قیمت آن بر‌اساس قوانین و مقررات هواپیمایی کشور و خود ایر‌لاین تعیین می‌شود ولی بلیط‌های چارتری قیمت‌هایی متغیر دارند. دلیل محبوبیت این‌نوع از بلیط‌ها قیمت آن‌ها است.

بیشتر اوقات بلیط‌های چارتری را با قیمت‌هایی کمتر از قیمت بلیط‌های سیستمی پیدا می‌کنید. مثلا شما برای بلیط تهران کیش اگر بلیط چارتری مناسبی بیابید احتمالا قیمت کمتری از حالت عادی دارد. نکته جالب دیگر بلیط‌های چارتری این است که بعد از خرید، شما تفاوتی با دیگر افرادی که بلیط آن‌پرواز را به‌شکل سیستمی دریافت کرده‌اند نخواهید داشت. البته خرید بلیط‌های چارتری همیشه بهترین حالت نیست!

چرا بلیط چارتری تهران کیش

همان‌طور که در قسمت قبل گفته شد، معمولا بلیط‌های چارتری قیمت کمتری دارند. این‌مزیت باعث شده تا افراد بیشتری به خرید آن‌ها تمایل داشته باشند. اگر برای خرید تور کیش یا مقاصد داخلی و خارجی دیگری تحقیق می‌کنید بد نیست درباره بلیط‌های چارتری آن‌مسیر اطلاعات بیشتری داشته باشید.

نگران این‌که شما با خرید بلیط‌های چارتری، خدمات کمتری دریافت می‌کنید نباشید. بعد از خرید فرقی بین مسافران وجود ندارد و شما همان خدمات و امکاناتی را دریافت می‌کنید که افراد با بلیط‌های سیستمی دریافت می‌کنند.

بلیط چارتری تهران کیش

اما بلیط‌های چارتری معایبی هم دارند که بهتر است قبل از خرید بلیط تهران کیش یا دیگر مسیر‌ها از آن‌ها اطلاعاتی داشته باشید. در ادامه این‌موارد را توضیح می‌دهیم تا بدانید همیشه خرید بلیط‌های چارتری بهتر نیست و گاهی خرید بلیط‌های سیستمی نسبت به بلیط‌های چارتری به نفع شما هستند.

اگر می‌خواهید بدانید چه زمانی نباید بلیط‌های چارتری بخرید، ادامه متن را با دقت بیشتری مطالعه کنید.

قیمت بلیط کودکان تهران کیش

برای خرید تور کیش یا رزرو بلیط هواپیما شرکت‌ها قیمت‌های مختلفی برای کودکان و افراد بزرگسال در‌نظر می‌گیرند. بلیط هواپیما سیستمی برای کودکان زیر 12 سال قیمت کمتری نسبت به افراد بالای 12 سال دارد. این‌رقم عددی تقریبا نصف قیمت بلیط را دارد. اما در فروش بلیط‌های چارتری تفاوتی میان کودکان و بزرگسالان در‌نظر گرفته نمی‌شود.

همین موضوع باعث می‌شود تا گاه در سفر‌هایی که کودک همراه شما است مجبور به پرداخت مبلغی حتی بیشتر از بلیط‌های سیستمی شوید. پس یکی از زمان‌هایی که بهتر است بلیط چارتری را رها کرده و همان بلیط سیستمی و عادی خریداری کنید، زمانی است که همراهان زیر 12 سال در سفر دارید.

برای مقایسه قیمت‌هایی که گفته می‌شود می‌توانید به سایت علی بابا مراجعه کرده و قیمت‌ها را با هم مقایسه داشته باشید تا تفاوت حالت‌ها را دقیقا ببینید. اما در چه مواقع دیگری نباید بلیط چارتری بخریم؟

امکان لغو بلیط پرواز تهران کیش

یکی از امکان‌های خوب و خدماتی که به شما در سفر‌ها کمک می‌کند، امکان کنسل‌کردن بلیط است. دلایل بسیاری هستند که باعث می‌شوند شما سفر خود را لغو کرده یا به تاریخ دیگری موکول کنید. هنگامی که شما بلیط سیستمی یا همان بلیط‌های عادی خریداری کرده باشید به‌راحتی با قوانین استرداد بلیط امکان لغو بلیط را خواهید داشت.

 

با‌توجه‌به زمان باقی‌مانده تا ساعت و روز پرواز مبلغی برای لغو از شما کم خواهد شد که ارزش آن را دارد. یکی از معایب بلیط‌های چارتری قوانین متفاوت آن برای لغو پرواز است. فرض کنید برای خرید تور کیش اقدام کرده باشید و نیاز به تعویض تاریخ آن داشته باشید.

اگر نتوانید این‌کار را انجام دهید حال شما چطور خواهد بود؟ پس بهتر است اگر می‌خواهید فرصتی برای کنسلی بلیط خود داشته باشید از بلیط‌های سیستمی استفاده کنید. هنگام خرید بلیط چارتری حتما درباره قوانین لغو بلیط مطالعه کنید.

خرید بلیط در روز‌های شلوغ سال

در برخی روز‌ها تعداد مسافران بیشتر است و همه وسایل نقلیه با سرعت بیشتری پر می‌شوند. در روز‌های پیک سفر مانند تعطیلات نوروز یا برخی روز‌های خاص برای مقصد‌های مختلف تعداد مسافران بیشتر است و متقاضیان خرید بلیط مانند بلیط تهران کیش افزایش پیدا می‌کنند.

همین موضوع باعث می‌شود تا قیمت بلیط‌های چارتری بیشتر شود. اگر قصد سفر در چنین روز‌هایی را دارید بهتر است روز‌ها قبل اقدام به خرید بلیط سیستمی کنید. قیمت بلیط چارتری در این‌روز‌ها ممکن است از قیمت بلیط سیستمی گران‌تر نیز شود و شانس پیداکردن آن نیز نسبت به روز‌های عادی کمتر می‌شود.

سخن آخر

بلیط‌های چارتری قیمت کمتری دارند و افراد برای سفر‌های خود به استفاده از آن‌ها علاقه زیادی دارند. اما بلیط‌های چارتری نیز معایبی دارند.

در این‌مقاله درباره زمان‌هایی که نباید بلیط چارتری خریداری کنید، صحبت کردیم. بهتر است در زمان‌های گفته‌شده برنامه‌ریزی کرده و از بلیط‌های سیستمی استفاده کنیم. شما چه زمان‌های دیگری را برای خرید بلیط چارتری مناسب نمی‌دانید؟

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

آخرین عناوین