آمریکا: دیپلماسی موثرترین روش در قبال ایران است

گروه جهان الف،   4010429009

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم سیاست هراس واشنگتن از پیشرفت‌های هسته‌ای مدعی شد دیپلماسی موثرترین روش در قبال ایران است.

آمریکا: دیپلماسی موثرترین روش در قبال ایران است

ایرنا: ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران مدعی شد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا متعهد شده است که ایران به سلاح هسته ای دست نیابد و ما همچنان معتقدیم که دیپلماسی موثرترین، بادوام ترین و پایدارترین روشی است که به وسیله آن می‌توان برنامه هسته ای ایران را محدود کرد.

وی ادعا کرد: توافقی که بر روی میز وجود دارد ما را در ارتباط با برنامه هسته ای ایران در موقعیت بهتری قرار می دهد.

این مقام آمریکایی با بکارگیری دوباره تاکتیک ضرب الاجل های ساختگی مدعی شد: زمان از دست می رود و  پیامی که ایران به ما و جهان ارسال می‌کند این است که علاقه ای به بازگشت به پایبندی متقابل به برجام ندارد.

وی بدون اشاره به عدم تصمیم گیری سیاسی دولت بایدن در مذاکرات رفع تحریم ها  ادعا کرد: وضعیت کنونی از نظر ما غیرقابل قبول است. ما مدت ها با متحدان خود در حال مشورت در مورد جایگزین برجام بوده‌ایم.

وی همچنین مدعی شد که اگر ایران به وضوح نشان دهد قصد پایبندی به برجام را ندارد، توافقی که روی میز است با پیشرفت‌های هسته ای بی‌معنا خواهد شد و مسیر دیگری را پیگیری خواهیم کرد.

پیش از این نیز، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد واشنگتن آماده بازگشت به برجام است و این توافق می تواند تنش ها را در منطقه کاهش دهد.

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز سه شنبه به وقت محلی در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان مدعی شد: ما آماده ایم به برجام باز گردیم. این توافق می تواند تنش ها را در منطقه کاهش دهد و مسیر را برای کاهش تنش گسترده تر هموار سازد.

 وی همچون  دیگر مقامات آمریکایی توپ مذاکرات را در زمین ایران انداخت و گفت که تهران در نهایت باید تصمیم بگیرد، آیا می خواهد به برجام بازگردد یا نه.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در عین حال بدون اشاره به نقض عهد و عدم تصمیم گیری سیاسی قاطعانه دولت بایدن مدعی شد احتمال احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ روز به روز کاهش می یابد.

وی همزمان با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ایران، تهران را تهدید به مجازات و تحریم در صورت ارائه پهپاد به مسکو کرد.

مالی درباره ادعاهای جدی آمریکا علیه تهران در خصوص ارسال پهپاد به روسیه تهدید کرد: ابزارهایی در اختیار داریم و به وسیله آنها هرگونه انتقال چنین پهپادهایی به روسیه را تحریم خواهیم کرد.

مذاکرات قطر، هفتم و هشتم تیر ماه بعد از سه ماه و نیم وقفه در پی مذاکرات وین، میان ایران و آمریکا به صورت غیرمستقیم و با تسهیلگری اتحادیه اروپا برگزار شد.

مقام‌های آمریکایی در ادامه بازی مقصرنمایی خود اصرار دارند که ایران را عامل تعلل در رسیدن به توافق نهایی و شکست احتمالی مذاکرات نشان بدهند درحالیکه تهران خواسته های خود را براساس توافق سال ۹۴ و تجربه نقض عهد طرف‌ غربی تنظیم کرده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز در مقاله ای در واشنگتن  پست پیش از سفرش به منطقه، با از انتقاد از سلفش دونالد ترامپ، بصراحت در این باره نوشته است: "در رابطه با ایران، ما با متحدان و شرکای خود در اروپا و سراسر جهان متحد شدیم تا انزوای خود را از بین ببریم. اکنون این ایران است که منزوی شده است تا زمانی که به توافق هسته‌ای بازگردد. "

وی به اقدام ضد ایرانی صدور قطعنامه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در ماه ژوئن سال جاری میلادی (۲۰۲۲) اشاره و اذعان کرد: دولت من به افزایش فشار دیپلماتیک و اقتصادی ادامه خواهد داد تا زمانی که ایران آماده بازگشت به پایبندی به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ (برجام) باشد؛ همانطور که من همچنان آماده انجام این کار هستم.

ایران در واکنش به مقاله رئیس جمهوری آمریکا در روزنامه واشنگتن پست می گوید: تأکید آقای جو بایدن بر پیگیری سیاست فشار اقتصادی و دیپلماتیک علیه ایران، متناقض با اظهار تمایل مستمر آمریکا برای احیای توافق سال ۲۰۱۵ و در مسیر سیاست شکست خورده فشار حداکثری دولت ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران است.

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به تازگی در تماس تلفنی با جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص آخرین وضعیت گفتگوها برای رفع تحریم ها و همچنین برخی موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی مورد اهتمام مشترک گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی، اظهار داشت: هیچ تردیدی در اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار وجود ندارد.

امیرعبداللهیان با ابراز قدردانی از تلاش های بی وقفه جوسپ بورل و آنریکه مورا و با اشاره به گفتگوهای اخیر خود با وزرای خارجه ایتالیا و فرانسه تأکید کرد: کاخ سفید باید زیاده خواهی‌ها و تردیدها را کنار گذاشته و با واقع بینی در مسیر دستیابی به راه حل و حصول توافق گام بردارد و از تکرار رویکرد ناکارآمد گذشته و رفتار غیر سازنده و توسل به اهرم‌ فشار و تحریم دست بردارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین