آیا جدایی از همسر توسط زنان بهترین راه حل است؟

گزارش بازرگانی،   4010427023 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

همانطور که می دانید در ایران به دلیل شرایط و قوانینی که حاکم است اصول طلاق به اراده مرد صورت می پذیرد و در حالت عادی زن حق طلاق ندارد. اما در برخی از موارد و شرایط زن نیز می تواند درخواست طلاق بدهد و در صورتی که بتواند ادعای خود ثابت کند می توان به راحتی اقدام به طلاق نمود و خود را از شرایط حاکم خلاص کرد. البته برای طلاق به خصوص از طرف زن شرایط و راه های ویژه ای وجود دارد که کنترل و مدیریت آن نیازمند داشتن یک وکیل باتجربه در زمینه طلاق می باشد. به عبارت دیگر بهتر است در صورت درخواست طلاق از طرف زن حتما با مدیریت یک وکیل پایه یک دادگستری و با تجربه بالا پیش بروید که نتیجه کار مطابق میل شما باشد.

در صورتی که در زمینه درخواست طلاق از طرف زن و یا حتی از طرف مرد اطلاعات کافی را ندارید و می خواهید در این زمینه اطلاعات لازم را کسب کنید بهتر است با جدیدترین قوانین حاکم بر طلاق در کشور آشنایی داشته باشید. برای این کار بهتر است کار را به کاردان بسپارید و از یک وکیل متخصص کمک بخواهید. بدین ترتیب به راحتی می توانید سریع ترین مسیر رسیدن به نتیجه را طی کنید. شما عزیزان جهت دریافت مشاوره می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و از کمک مجموعه وکلای متخصص دادجویان بهره مند شوید. همچنین این مجموعه با طراحی سایت خود راه راه برای مشاوره به شما عزیزان هموار تر کرده است.

چه راه هایی برای طلاق از طرف زن وجود دارد؟

عدم پرداخت نفقه: یکی از وظایفی که بر عهده مرد می باشد و می بایست آن را تمام و کمال به صورت ماهیانه پرداخت کند، نفقه است در صورتی که زن بتواند امتناع شوهر از پرداخت نفقه و یا عجز وی از پرداخت را در نزد دادگاه ثابت کند، دادگاه شوهر را مجبور به طلاق می کند. حتی اگر در این شرایط مرد از طلاق دادن زن خودداری کند، این بار دادگاه اقدام به اجرای صیغه طلاق می کند.

عسر و حرج زن: شاید بتوان گفت یکی از فراگیرترین روش های طلاق که بانوان از آن برای طلاق به درخواست زوجه استفاده می کنند، عسر و حرج زن می باشد. طبق ماده 1130 قانون مدنی زن این حق را دارد که در صورتی که ادامه زندگی مشترک برای وی مشقت بار باشد از دادگاه خانواده تقاضای طلاق کند که این مورد مشمول عسر و حرج می باشد. برخی از دلایل طلاق در این زمینه می تواند اعتیاد به مواد مخدر، محکومیت قطعی مرد به حبس حداقل 5 سال، ضرب و شتم زن توسط مرد، رفتارهای مالی غیر قابل تحمل و یا حتی ابتلای مرد به بیماری های غیر قابل درمان.

غیبت زوج: از دیگر تبصره هایی که برای زن جهت درخواست طلاق در نظر گرفته شده است، غیبت طولانی مدت مرد می باشد. بر اساس ماده  1029 قانون مدنی در صورتی که مرد حداقل به مدت 4 سال  دارای غیبت باشد، زن بر اساس آن می تواند طلاق خود را صورت غیابی ثبت کند.

داشتن حق طلاق: یکی از مواردی که در ضمن عقد این روزها شرط می شود حق طلاق می باشد. بر طیق این حقی که مرد به زن می دهد، در صورت بروز هر گونه مشکلی و یا بع توافق نرسیدن طرفین، زن می تواند طلاق خود را ثبت کند و در این مورد دیگر نیازی به اجازه همسر ندارد.

سپردن طلاق به یک وکیل باتجربه: شاید تعجب کنید که یکی از راه های گرفتن طلاق از مرد را سپردن کار به یک وکیل باتجربه معرفی کرده ایم ولی این موضوع حقیقت دارد چرا که یک وکیل با تمامی مسیرهای گرفتن طلاق آشنایی دارد. اگر هیچ دلیلی برای گرفتن طلاق ندارید بهتر است نزد یک وکیل خوب و با تجربه در زمینه طلاق و دعاوی خانواده بروید و با دریافت مشاوره سریعترین مسیر را برای گرفتن طلاق انتخاب کنید.

سریعترین راه طلاق در ایران

اگر گذرتان به دادگاه های خانواده افتاده باشد قطعا شاهد تعداد زیادی از زوج های جوان بوده اید که مدت زیادی از ازدواج و زندگی مشترک آن ها نگذشته و در عین حال به دادگاه خانواده مراجعه کرده اند تا کارهای طلاق خود را انجام دهند. شلوغی دادگاه ها بسیاری از زوجین را مجبور می کند که از یک راه سریعتر برای طلاق استفاده کنند که زمان زیادی را از آن ها نگیرد. یکی از بهترین راه های طلاق در ایران با توجه به سختی مسیر طلاق، استفاده از طلاق توافقی می باشد.

حتما تا به امروز نام طلاق توافقی را شنیده اید و می دانید که یکی از روش های گرفتن طلاق استفاده از طلاق توافقی می باشد. این نوع طلاق یکی از راه های متداول میان زوجین می باشند که به نتیجه ای مشترک برای طلاق می رسند. در طلاق توافقی زن و شوهر پیش از طلاق در تمامی زمینه ها از جمله مهریه، نفقه، حضانت فرزندان و ... توافق می کنند و به همین دلیل مسیر این طلاق بسیار سریعتر از دیگر مسیرها می باشد و می توان گفت یک مسیر فوری و سریع ترین راه برای طلاق می باشد.

اهمیت داشتن وکیل طلاق توافقی

همانطور که می دانید روزانه شاهد طلاق های بسیار زیادی می باشیم که بر تعداد آن ها نیز افزوده می شود. عوامل بسیار زیادی باعث شده است که آمار طلاق رو به افزایش باشد. با وجود اینکه قوانین به دنیال راه هایی می باشد که از تا حد امکان از فروپاشی خانواده جلوگیری کند اما گاهی شاهد طلاق نیز می باشیم که راه حلی برای جلوگیری از مشکلات بزرگتر می باشد. بنابراین چنانچه زوجین برای طلاق به توافق برسند، می توانند با طلاق توافقی زندگی مشترک خود را به اتمام برسانند.

یکی از نکات مهم در مورد طلاق توافقی این است که تمامی توافقات میان طرفین باید مکتوب بوده و به امضای طرفین برسد تا در مسیر انجام کار هیچ یک نتواند از تصمیم خود بازگردد. به همین دلیل داشتن یک وکیل طلاق توافقی می تواند تمامی موارد را مکتوب کند و تا استرسی برای فرایند انجام کار نداشته باشید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین