معادله تازه سیدحسن نصرالله در رویارویی با صهیونیست‌ها

گروه جهان الف،   4010425076

با مواضع قاطع سید حسن نصرالله رژیم صهیونیستی می‌داند که فعالیت در منطقه مورد مناقشه با لبنان بهای سنگینی برای همه اسرائیلی‌ها خواهد داشت و اگر آتش جنگ سوم مقاومت لبنان و تل‌آویو شعله‌ور گردد، موجودیت این رژیم در معرض خطر نابودی قرار می‌گیرد.

معادله تازه سیدحسن نصرالله در رویارویی با صهیونیست‌ها

به گزارش الف، هم‌زمان با سفر  «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا به منطقه، سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله در سخنرانی اخیر خود اقدام به ترسیم یک معادله جدید برای تحولات جاری منطقه و رویارویی با رژیم صهیونیستی کرد. مهمترین محور این سخنرانی که به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس حزب‌الله و همچنین شانزدهمین سالگرد جنگ 33 روزه و شکست دشمن صهیونیستی دراین جنگ انجام شد، مربوط به تنش‌های اخیر بین لبنان و رژیم صهیونیستی در پرونده مناقشه مرزی بود.

دبیر کل حزب‌الله به مسئله عملیات پهپادی حزب‌الله بر فراز میدان کاریش در منطقه مورد مناقشه میان لبنان و فلسطین اشغالی و نزدیکی سکوهای گازی در دریای مدیترانه اشاره کرد که در چارچوب معادله بازدارندگی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است. همچنین اظهارات وی درباره توانمندی‌ها و قابلیت‌های پهپادهای حزب‌الله در کنار موشک‌های دقیق نشان می‌دهد که نصرالله علنا درباره اتخاذ گزینه نظامی به رژیم صهیونیستی هشدار داده است.

اما شاید کلیدی‌ترین عبارتی که دبیر کل حزب‌الله در سخنرانی اخیر خود به آن اشاره کرد مربوط به این جمله باشد: «ما به دشمن می‌گوییم که دست از پا خطا نکند و به آمریکایی‌ها نیز می‌گوییم که لبنانی‌ها را فریب ندهید. پیام پهپادها رسید. این معادله را ثبت کنید: «کاریش» و پس از «کاریش» و پس از پس از «کاریش». ما تمام میدان‌ها، چاه‌ها و سکوهای نفتی در امتداد مرز فلسطین را زیر نظر داریم. اگر به دنبال این هستید که لبنان از حقوق خود استفاده نکند، هیچ کس قادر به استخراج نفت نخواهد بود».

این بزرگترین هشداری بود که دبیر کل حزب‌الله در راستای دفاع از حقوق و ثروت‌های دریایی لبنان خطاب به صهیونیست‌ها مطرح کرده و از آنها خواست تا تجارب جنگ جولای 2006 را به یاد بیاورند و بدانند که در هر جنگ جدید عاقبت اسرائیل بسیار ناگوارتر از جنگ‌های سال 2000 و 2006 خواهد بود.

بسیاری از مهره‌های محور آمریکایی در لبنان تلاش دارند وانمود کنند که اقدامات حزب‌الله در پرونده ترسیم مرزهای دریایی با اسرائیل خارج از چارچوب توافق بوده و مقاومت و سلاح آن تهدیدی برای لبنان هستند. این درحالی است که همانطور که سیدنصرالله تاکید کرد اصلا توافقی درباره پرونده مناقشه مرزی صورت نگرفته و با این وجود رژیم صهیونیستی همچنان به شکل غیرقانونی و علنی اقدام به استخراج انرژی در منطقه مورد مناقشه می‌کند. 

از طرف دیگر دولت لبنان و مقامات این کشور با وجود مواضع سرسختی که چند هفته قبل مقابل تجاوزات اسرائیل به منطقه موردمناقشه اتخاذ کرده بودند اما اکنون گوش به زبان آمریکایی‌ها سپرده‌اند و منتظرند «آموس هوکستاین» میانجی آمریکایی در این پرونده که تابعیت اسرائیلی دارد و همانند سایر آمریکایی‌ها برای تامین منافع تل‌آویو به میدان آمده، کاری برای لبنان بکند.

بنابراین مقاومت که در شرایط مشابه دهه‌های گذشته به عنوان اصلی‌ترین نیروی مدافع لبنان در برابر اشغالگران وارد عمل شد، این بار نیز تنها کارت قدرت این کشور برای پس گرفتن حقوق نفتی و گازی خود است و بنابراین نمی‌تواند منتظر نظرات مسئولان و دولتی بماند که اجازه رد مواضع آمریکا را ندارند. 

همه این‌ها در شرایطی است که لبنانی‌ها از یک بحران فاجعه‌بار اقتصادی و معیشتی رنج می‌برند و معضل برق نیز در فصل گرما مزید بر علت شده است. این همان مسئله‌ای است که سید حسن نصرالله نیز به آن اشاره کرد. درحالی که چند صد میلیارد دلار ثروت نفتی لبنان در دریای مدیترانه مدفون مانده، آمریکا وعده داده که بانک جهانی را برای اعطای 3 میلیارد دلار به لبنان جهت واردگان گاز و برق از مصر و اردن راضی کند! البته همین وعده‌ها نیز نزدیک به یک سال است که مطرح شده‌اند و خبری از اجرای آنها نیست.

بنابراین در وضعیتی که دولت لبنان هیچ گام جدی برای حمایت از حقوق این کشور برنمی‌دارد و رژیم صهیونیستی نیز زیر چتر آمریکا با خیالی آسوده شروع به بهره‌برداری از منطقه مورد مناقشه کرده، شاید گزینه نظامی جدی‌ترین راهکار جهت دفاع از حقوق لبنان باشد که دبیر کل حزب‌الله درباره آن به اسرائیلی‌ها هشدار داد. زمانی که سید حسن نصرالله گفت: «کاریش» و پس از «کاریش» و پس از پس از «کاریش»، به معنای آن است که اگر صهیونیست‌ها قصد تداوم تجاوزات خود را در منطقه آبی لبنان داشته باشند، ضرباتی که حزب‌الله به اسرائیل وارد می‌کند صرفا محدود به منطقه دریایی مورد مناقشه یا سکوهای گازی اطراف میدان کاریش نخواهد بود؛ بلکه این بار سراسر فلسطین اشغالی مورد هدف قرار می‌گیرد و عملیات‌ها نیز صرفا محدود به ارسال پهپادهای هجومی یا غیرهجومی نمی‌شود و بحث ده‌ها هزار موشک دقیق مطرح است.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین