وعده خاندوزی درباره مهار تورم/ نحوه رسیدگی به اعتراضات جاماندگان یارانه/ انتقاد قالیباف از رفتارهای سلیقه‌ای درباره حجاب

گروه سیاسی الف،   4010421087 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

وعده خاندوزی درباره مهار تورم/ نحوه رسیدگی به اعتراضات جاماندگان یارانه/ انتقاد قالیباف از رفتارهای سلیقه‌ای درباره حجاب

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۵۸۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۴۰۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۱۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۴۵۱ نفر رسید.

در حال حاضر ۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۴۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۶۴ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۲۷۳ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۴۳ هزار و ۳۵۸ نفر دُز دوم و ۲۸ میلیون و ۱۳ هزار و ۹۴۱ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند.

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۵۷۲ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۹۶ هزار و ۶۲۸ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

چه کسانی دز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند؟

دکتر محسن زهرایی رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه کدام گروه‌های سنی مجاز به دریافت دز یادآور واکسن کرونا هستند؟، تصریح کرد: طی روزهای اخیر به تمام افراد گروه سنی بالای ۱۸ سال که شش ماه از تزریق واکسن قبلی‌شان گذشته باشد، اعلام کرده‌ایم که برای تزریق دز یادآور مراجعه کنند. کسانی که پیش از این دز سوم را تزریق نکرده بودند دز یادآورشان همان دز سوم و کسانی‌ که قبلا دز سوم را تزریق کرده بودند نیز دز یادآور فعلی‌شان، دز چهارم است.

وی با تاکید بر اینکه همچنان بهترین واکسن، در دسترس‌ترین واکسن است، درباره نوع واکسنی که برای دز یادآور تزریق می‌شود، اظهار کرد: مهم‌ترین نکته انجام واکسیناسیون است. درحال حاضر عموم واکسن‌های در دسترس برای واکسیناسیون یادآور، واکسن‌های داخلی مانند برکت، اسپایکوژن، نورا، پاستوکووک و کووپارس و ... است که بسیار خوب هستند و در دانشگاه‌های علوم پزشکی به تعداد مناسب توزیع شده است. اینکه پلتفرم یا نوع واکسن تزریقی در دز یادآور چه چیزی باشد نباید سبب تاخیر یا تعلل در انجام واکسیناسیون دز یادآور شود.

***

وعده خاندوزی درباره مهار تورم در ماه‌های آینده

به گزارش ایرنا، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در حاشیه مراسم افتتاح مدرسه تابستانه سیاستگذاری درباره کاهش نرخ رشد نقدینگی بیان کرد: دولت عواملی همچون کسری بودجه را که به تورم دامن می‌زند، را کنترل و مدیریت کرده و نسبت به دوره قبل موفق‌تر بوده است. 

وی ادامه داد: در بحث رشد نقدینگی ناشی از عملکرد بانک‌ها نیز عملکرد خوبی ثبت شده و بانک مرکزی مراقبت لازم را در برابر رشد ترازنامه بانک‌ها، همچنان در دستور کار دارد.

خاندوزی گفت: جزیی از عوامل رشد نرخ تورم که در اردیبهشت و خرداد موجب رشد این شاخص شده، ناشی از عوامل طرف هزینه در تورم و افزایش قیمت تمام شده کالاها است. 

وزیر اقتصاد تصریح کرد: مسائل خارجی اعم از تورم وارداتی و عوامل داخلی همچون افزایش قیمت نهاده‌ها، دستمزد و اصلاحات یارانه‌ای که در کشور رخ داد، مهم‌ترین عوامل کوتاه‌مدت رشد نرخ تورم است که دستور کار اصلی ستاد دولت قرار دارد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با مصوبات ستاد اقتصادی دولت در تیرماه شاهد کاهش نرخ رشد تورم باشیم و در ماه‌های آینده نیز تورم را به‌صورت پلکانی کنترل کنیم.

***

توضیحات سخنگوی دولت درباره رسیدگی به اعتراضات جاماندگان یارانه

به گزارش ایرنا علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری درباره آخرین وضعیت یارانه گفت: بررسی اعتراضات به پایان رسید. در همین مرحله افرادی که مستحق تشخیص داده شدند یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می شود و این یارانه از ماه اول به آنها پرداخت می شود.

وی ادامه داد: افرادی بودند که پیش از این از یارانه حذف شده‌اند و افرادی هم اصلا از قبل هم یارانه دریافت نمی‌کردند و برخی از این افراد در دهک یک تا ۹ قرار گرفتند و یارانه به آنان تخصیص داده شد.

سخنگوی دولت درباره وضعیت تیم ملی فوتبال و تغییر سرمربی گفت: موفقیت تیم ملی خواسته همگانی و پیروزی تیم ملی افتخار همه مردم و دولت است. فدراسیون فوتبال متولی موضوع، درخواست‌هایی از دولت داشت که دولت حمایت از تیم ملی را وظیفه خود  دانست و جلساتی با وزارت ورزش برگزار کرد. و وزیر ورزش در اردوی تیم ملی حاضر شد و گزارش را به دولت و خواسته های آنان را مطرح کرد.ملاقاتی با معاون اول انجام نشد اما ملاقاتهایی با برخی افراد نهاد بود که خودم نشست هایی داشتم و دغدغه آنها را شنیدم.

بهادری جهرمی مردمی بودن را از ویژگی‌های این دولت دانست و خاطرنشان کرد: قبلا هم گروه‌های مختلف مسائل خود را مطرح کردند، دولت در بحث فنی و تخصصی ورود نکرده و نخواهد کرد جز حمایت لذا تصمیم گیری بر عهده تیم و فدراسیون است و همه آرزوی موفقیت برای تیم ملی در جام جهانی را داریم.

***

انتقاد قالیباف از رفتارهای سلیقه‌ای درباره حجاب

به گزارش خانه ملت؛ محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در نشست علنی در نطق پیش از دستور، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز حجاب و عفاف گفت: تاریخ ایران در واقعه مسجد گوهرشاد، شاهد جانفشانی مردم برای حفظ حجاب و عفاف بوده است؛ در موضوع عفاف و حجاب باید همواره در نظر داشته باشیم که این ملت، در زمان رژیم طاغوت در مقابل کشف حجاب سینه سپر کرده و شهید داده‌ است و هیچکسی،  نسبت به موضوع حیا و حجاب و ارزش‌های خانواده، حساس‌تر از خود مردم ایران نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمینه حجاب، فصل الخطاب تمامی مجریان و ضابطان، باید رعایت قانون و تامین حقوق اساسی مردم طبق قانون اساسی باشد. هر اقدامی خلاف موارد تعیین شده در قانون به هر شکلی، علیه اصلِ هدف ترویج حجاب و عفاف خواهد بود.

وی افزود: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید با تاکید بر اقدامات ایجابی، عقلانی و مدبرانه و با پرهیز از رفتارهای سلیقه‌ای باشد. ملت ایران در طول تاریخ بزرگترین حافظان فرهنگ عفاف و حجاب بوده‌اند و سیاستگذاری فرهنگی کشور نیز باید با توجه به این موارد صورت پذیرد.

موضع دولت درباره حواشی اخیر مربوط به حجاب

به گزارش ایسنا علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره اینکه هفته گذشته شاهد ابلاغ قانون حجاب و عفاف مصوب سال ۸۴ از سوی رئیس جمهوری و به دنبال آن افزایش برخی هجمه‌ها به دولت بودیم ، سیاست دولت در این زمینه برای جلوگیری از افراط و تفریط مجریان و سوءاستفاده عده‌ای جهت تخریب دولت چیست، تصریح کرد: همانطور که می‌دانید این قانون مصوب سال ۸۴ و دولت هشتم است که در همان دولت هم ابلاغ شده است و ابلاغ جدیدی وجود نداشته است. همه ما، هم دولت و هم مردم مکلف به اجرای قانون هستیم و پیشرفت و حل مشکلات و ساماندهی نظم امور در گرو پایبندی ما به قوانین و تحقق نظم شهری است و تضمین حقوق شهروندی هم در گرو پایبندی به قانون است.

بهادری جهرمی یادآور شد: دولت معتقد است در ارائه خدمات عمومی و تامین حقوق شهروندی هرگز نباید دسته‌بندی میان مردم صورت گیرد، ما با هرگونه دسته‌بندی کردن و طبقه‌بندی کردن مردم برای ارائه خدمات مخالف هستیم و حتما باید در چارچوب قانون همه مردم از خدمات عمومی و شهروندی و از حقوق اساسی خود بهره‌مند شوند.

انتقاد روزنامه اصولگرا از برخوردهای قهری در زمینه حجاب

فرهیختگان نوشت: «یکی از رویه‌های غیرمصلحانه و تقریبا بی‌نتیجه در امر مقابله با ترویج بی‌حجابی در سطح عمومی، «تمرکز بر برخورد قهری» است و همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد، علاوه‌بر بی‌نتیجه بودن، از سوی عموم جامعه هم به‌عنوان رویه‌ای غیرمصلحانه شناخته می‌شود.

فارغ از مصلحانه بودن یا نبودن رویکرد قهری در مواجهه با ناهنجاری‌های اینچنینی، تجربه نشان داده است این‌قبیل برخوردها به دوقطبی‌های مخرب نیز دامن خواهد زد. دوقطبی‌هایی که در جامعه امروز ما که از هرطرف زیر فشار روانی دشمنان وجودی ایران است و علاوه‌بر فشار اقتصادی ناشی از تحریم، باید با جنگ رسانه‌ای حامیان تحریم نیز مبارزه کند، سمی مهلک است.

درباره مساله‌ای مثل بی‌حجابی و مقابله با آسیب‌های آن بر فرهنگ عمومی کشور، برای مسئولان و تصمیم‌سازان فرهنگی کشور لازم است علاوه‌بر پرهیز از رویکرد قهری، با محور قرار دادن اقدامات چهارچوب‌مند و اصولی، با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بلندمدت، به ریشه‌های این معضل اجتماعی نیز بپردازند...

یکی از آن عوامل که یک عامل کلی اما اثرگذار دراین‌خصوص محسوب می‌شود، بی‌توجهی مسئولان اجرایی کشور به ظرفیت اعتماد عمومی است. به این معنا که طی سال‌ها و دهه‌های گذشته شکاف ایجادشده میان حرف و عمل مسئولان دولتی و گاه حاکمیتی و همچنین عملی‌نشدن وعده‌های مطرح‌شده از سوی آنان این نتیجه را به‌دنبال داشته است که اعتماد عمومی ضربه خورده و در بزنگاه‌های مهم، با دلسردی و سطح‌ کمتری از اطمینان در پروژ‌ه‌های سرنوشت‌ساز ملی مشارکت داشته باشند...

در ماجرای نامه معاون دادستان مشهد به شهرداری که طی آن دستور داده شده بود از ورود بانوان بدون حجاب شرعی به مترو ممانعت به عمل بیاید شاهد بودیم که بی‌توجهی با ظرافت‌های برخورد قهری منجر به اعتراض شدید افکارعمومی شد. آنچه که باعث شد فضای اعتراضی به وجود آمده تشدید شود استنادات قانونی معاون دادستان برای دادن چنین دستوری بود...

اسماعیل رحمانی همچنین در نامه خود اشاره نکرده است که براساس کدام بند قانون زنان بدحجاب حق ورود به مترو و سایر اماکن عمومی را ندارند. اگرچه برخی این پاسخ را در ماده 638 قانون مجازات اسلامی جست‌وجو می‌کنند اما این ماده بدون ارائه تعریف دقیق، ظاهر شدن بانوان بدون حجاب شرعی در منظر عمومی را شایسته برخورد دانسته است. علاوه‌بر این در مورد مجازات با بی‌حجابی نیز در این ماده اصلا بحث جلوگیری از ورود بانوان بدحجاب به اماکن عمومی مطرح نشده است.»

***

کارت زرد مجلس به وزیر کشاورزی

به گزارش خانه ملت، محمد صفایی دلوئی، نماینده گناباد به نمایندگی تعدادی از نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 21 تیر) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال ملی خود از سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی درخصوص علت تخلفات گسترده‌ مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، از پاسخ های وزیر قانع نشد که در نهایت توضیحات وزیر به رأی گذاشته شد و نمایندگان نیز با 79 رأی موافق، 121 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در صحن از توضیحات وزیر قانع نشدند.

***

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات اخیر بایدن
 
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برخی مطالب مندرج در مقاله اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در روزنامه واشنگتن پست که در آستانه سفر وی به منطقه انجام شده است، اظهار داشت: تأکید آقای جو بایدن بر پیگیری سیاست فشار اقتصادی و دیپلماتیک علیه ایران، متناقض با اظهار تمایل مستمر آمریکا برای احیای توافق سال ۲۰۱۵ و در مسیر سیاست شکست خورده فشار حداکثری دولت ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: دولت پیشین آمریکا با خروج یکجانبه از برجام‏، عملا به راهبرد دیپلماسی چندجانبه برای حل و فصل اختلافات صدمه جدی وارد ساخت و دولت فعلی آمریکا نیز  علیرغم شعارها و ادعاهای خود مبنی بر بازگشت به توافق و جبران خطاهای دولت پیشین آمریکا، متأسفانه در عمل همان رویکرد را با تداوم تحریم و فشار اقتصادی دنبال می‌کند.

***

ادعای سالیوان علیه ایران
 
در ادامه ادعاهای مقامات آمریکایی علیه ایران، مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران در حال آماده‌سازی برای تحویل صدها پهپاد دارای قابلیت حمل سلاح به روسیه است!

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد، که ایران برنامه حمایت نظامی از روسیه را در جنگ اوکراین دارد. وی گفت: اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد ایران در حال آماده شدن برای آموزش نیروهای روس در این زمینه است.

سالیوان در ادامه افزود: هنوز معلوم نیست که ایران به روسیه پهپادی تحویل داده است یا نه.

***

آمار عجیب از درخواست تحقیق و تفحص در مجلس

به گزارش تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس قوه مقننه با اشاره به طرح‌های تحقیق و تفحص در مجلس یازدهم، بیان کرد:تاکنون 298 طرح تحقیق و تفحص از سوی وکلای‌ملت در 2 سال گذشته به کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارجاع شده است لذا خواهشمندم همکاران به اعداد و ارقام توجه کنند.

وی با بیان اینکه از این تعداد، 33 مورد تحقیق و تفحص برای بررسی به صحن آمده و 22 مورد هیات تحقیق و تفحص تشکیل شده است، افزود: همچنین تعداد هیات هایی که زمان آن ها منقضی شده 5 هیأت بوده و تعداد گزارش های نهایی 3 مورد است.

قالیباف با بیان اینکه دقت و زمان باید در جریان تحقیق و تفحص مورد توجه قرار گیرد،اضافه کرد : ما در هیات رئیسه تصمیم گرفتیم زمان بررسی تحقیق و تفحص در هیأت ها را بیش از 6 ماه تمدید نکنیم و حداکثر در برخی از شرایط خاص 2 ماه و آن هم بدون هزینه لحاظ شود.

***

طرح جدید دولت برای فروش اوراق نفت

به گزارش تسنیم، ابتدای خردادماه سال جاری بود که محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در گفت‌وگویی اعلام کرد: "پیشنهاد جدیدی را در شرکت ملی نفت ایران و یک مدل جدید فروش نفت ارائه کردیم که فرآیند کارشناسی آن رو به اتمام است و آن هم انتشار اوراق مربوط به گواهی سپرده کالایی است که با انتشار این اوراق، بخش داخلی کشور می‌تواند منابع در دسترس خود را در اختیار وزارت نفت به‌منظور انجام سرمایه‌گذاری قرار دهند. همچنین تملک معادل نفت خام آن، نقدینگی را متناسب با بخشی از نفتی که عرضه می‌کنیم در اختیار این شرکت قرار خواهد داد و به صورت واقعی بخش مهمی از منابع مالی مورد نیاز را تامین خواهیم کرد. جزییات این طرح با تکمیل فرآیند کارشناسی به اطلاع مردم می‌رسد."

بنابر گفته این مقام مسئول، قرار است با انتشار اوراق به روش گواهی سپرده کالایی، شرکت‌های حقوقی و افراد حقیقی و البته آحاد جامعه در خرید و فروش نفت وارد شوند. اوراق سپرده کالایی اوراق بهاداری است که موید مالکیت دارنده آن بر مقدار معینی کالا است و پشتوانه آن قبض انبار استانداری است که توسط انبارهای مورد تأیید بورس صادر می‌شود.

به‌نظر می‌رسد در طرح اوراق نفتی جدید، علاوه بر نفت موجود در مخازن نفتی کشور، قرار است منابع قابل استحصال نفت کشور پشتوانه ارائه گواهی سپرده کالایی باشد.

اینکه گواهی‌های ارائه شده چه تاریخ انقضایی دارد و در چه پلتفرمی قابل داد و ستد بوده و هر برگ، موید چه مقدار نفت است، جزئیاتی است که هنوز از سوی شرکت ملی نفت ایران اعلام نشده است اما بررسی‌های تسنیم نشان می دهد، این جزئیات در جلسات کارشناسی بین شرکت ملی نفت، بورس انرژی و وزارت اقتصاد در حال نهایی سازی است و در آینده‌ای نزدیک قرار است مراسم رونمایی از این طرح، با حضور وزرای اقتصاد و نفت برگزار شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۸۱۴۷۷۲۰:۴۷:۱۳ ۱۴۰۱/۴/۲۱
اونکه بعله میزان تورم در اقتصاد وقتی خیلی بالا میره بی حسی بوجود میاد لازم نیست به خودتون فشار بیارید ولش کنید به امان خدا بهتر میشه
ناشناس۲۵۸۱۵۰۶۲۱:۲۳:۵۰ ۱۴۰۱/۴/۲۱
جناب وزير اقتصاد لطف كنيد كمتر سخن راني كنيد تخم مرغ شد شانه اي ٨٥ هزار تومان
ناشناس۲۵۸۱۸۹۰۰۹:۴۴:۳۳ ۱۴۰۱/۴/۲۲
خودت را به آن طرف می زنی که مثلا ندانی ارز رانتی آن حذف شده؟ تازه مدعی بودید با حذف آن همه آن کالا ها 10 برابر می شود!
ناشناس۲۵۸۲۰۳۳۱۱:۳۸:۲۸ ۱۴۰۱/۴/۲۲
تو که خودتو به اون طرف نزدی (!) بگو ببینم چرا تخم مرغ در کشورهای دیگر که با قیمتهای جهانی تولید میشود (از جمله قیمت جهانی نهاده، انرژی، دستمزد و...) چرا قیمتش از تخم مرغ تولید ایران ارزان تر است؟
ناشناس۲۵۸۲۲۲۸۱۳:۵۹:۲۴ ۱۴۰۱/۴/۲۲
وقتی دلار را 10 برابر شود قیمت های دیگر کشورها ملاک قرار نمی دهند چون تخم مرغ تا 60 درصد الی 70درصد به واردات ربط دارد!
ناشناس۲۵۸۲۲۳۸۱۴:۰۷:۴۰ ۱۴۰۱/۴/۲۲
قیمت جهانی تخم مرغ کیلویی 6 دلار هست
ناشناس۲۵۸۱۹۵۳۱۰:۴۷:۰۸ ۱۴۰۱/۴/۲۲
کجای کاری شانه ای ۱۰۰ هزار تومان چرا مبلغ را درست اعلام نمیکنی
ناشناس۲۵۸۱۵۱۳۲۱:۲۸:۳۷ ۱۴۰۱/۴/۲۱
اگر کشور دیگری همچون اروپایی می خواستند همه بی‌حجاب یا همه با حجاب در سطح جامعه کنند به راحتی با اعمال جریمه و منع خدمات آن کار را به سرانجام رسانده بودن اما در ایران که مدعی حکومت اسلامی هست....!
ناشناس۲۵۸۱۵۱۵۲۱:۳۰:۵۱ ۱۴۰۱/۴/۲۱
کشوری که قانون خودش را اجرا نکند مجرمان هر روز عرض اندام بیشتر خواهند کرد و فرقی هم بین دزدان و اختلاسگران و رانت خواران و بی حجابان هم نیست و کاملا مشخص هست وضع امروز ما
ناشناس۲۵۸۱۵۱۸۲۱:۳۴:۱۱ ۱۴۰۱/۴/۲۱
شما به استناد کدام قانون واکسن را اجباری کرده اید در حالی که پیش زمینه ای قبل آن برای آن واکسن نبود و کارایی آن هم مشخص نبود اما برای حکم خدا اینطور ادای روشنفکری در می آورید؟
ناشناس۲۵۸۱۵۱۹۲۱:۳۶:۲۰ ۱۴۰۱/۴/۲۱
کار فرهنگی شما این بود که 40 سال قبل گفتید ای خانم ها با حجاب باشید و بیایید استخدام در مشاغل مردان نامحرم بشوید و کنار آنان کار کنید الان هم نتیجه آن به بار نشسته که حجاب آب برود
ناشناس۲۵۸۱۶۴۷۰۰:۳۸:۰۰ ۱۴۰۱/۴/۲۲
جناب قاليبأف وقتي در مجلس مصوب مي كنيد ومامورين موظف به اجراي قانوني است كه شما وضع كرديد ديگه اعتراض كردن وسليقه اي خواندن اجرا نمي توانيد نظر مردم را نسبت به خودتان ومجلس تغيير دهيد مانند حذف ارز ٤٢٠٠توماني وافزايش حقوق ده درصدي باز نشستگان همگي از مصوبات مجلسي است كه جنابعالي رييس ان هستيد حالا هي بيايد در مصاحبه ها از گراني ها انتقاد كنيد كه نميشود مردم خيلي خوب متوجه هستند وشمارا كه چند چهره متفاوت داريد شناختند در مورد حجاب هم قانون مجلس دارد اجرا ميشود پس انتقاد نكن
ناشناس۲۵۸۱۶۵۸۰۰:۴۹:۴۲ ۱۴۰۱/۴/۲۲
دولت خودش رو راحت کرده به همه وصله دهک ده و ثروتمند زده !
ناشناس۲۵۸۱۹۳۹۱۰:۲۲:۳۹ ۱۴۰۱/۴/۲۲
خخخ روحانی اونچنان رونقی ایجاد کرده که مردم احتیاجی به یارانه ندارند !
ناشناس۲۵۸۱۷۸۴۰۷:۵۳:۳۴ ۱۴۰۱/۴/۲۲
چقدر حرفاش شبیه همتی هست
ناشناس۲۵۸۱۷۹۹۰۸:۱۲:۲۸ ۱۴۰۱/۴/۲۲
دو قطبی ساز شما ضابطان قانون هستید که قانون حجاب را رعایت نمی کنید و فرصت به سو استفاده کنندگان می دهید برای سیاسی کردن ان
سعیدروشن کرمانشاهی۲۵۸۱۸۱۰۰۸:۲۵:۳۹ ۱۴۰۱/۴/۲۲
خاندوزی انگارنورچشمی رییسی است که اقتصاد وسرنوشت ۸۰میلیون رابه اوسپرده ..اقای رییسی اوضاع اقتصادی مردم بی ریخت شده چرامتوجه نیستی !؟
ناشناس۲۵۸۱۸۹۲۰۹:۴۵:۴۷ ۱۴۰۱/۴/۲۲
برو آخر 4رسال بیا هنوز زود هست بفهمی چه اتفاقی دارد می افتد و ظاهر کار را می بینید
ناشناس۲۵۸۱۹۳۶۱۰:۲۱:۴۳ ۱۴۰۱/۴/۲۲
مردم چوب انتخاب غلط شون در سالهای 92 و 96 را می خورند خود کرده را تدبیر نیست.
ناشناس۲۵۸۱۸۹۴۰۹:۵۱:۳۵ ۱۴۰۱/۴/۲۲
حقوق من 5580000 تومان است چون کار پرداز شرکت هستم یارانه ام از سال 96 قطع شده هر کاری کردم گفتند به شما تعلق نمی گیرد چون گردش حسابم ملاک عمل آنها است. برای اعتراض هم هیچ آپشنی نیست که بتوانیم توضیح بدهیم. کد ملی را می خواهند و ما هم می نویسیم بعد از چند روز باز هم طبق معمول می نویسند شما در دهک 10 هستید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین