سیستان و بلوچستان پربارش‌ترین استان کشور شد

گروه اجتماعی الف،   4010421062

روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بارش های فرا نرمال مونسون امسال سبب شد تا میانگین بارش سیستان و بلوچستان در ۱۸ روز نخست تابستان به بیش‌از ۱۱ میلی‌متر برسد و پربارش ترین استان کشور از ابتدای تابستان تا کنون شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور؛ بر اساس داده های تاریخچه‌ای سازمان هواشناسی میانگین بارش نرمال سیستان و بلوچستان در ۱۸ روز نخست تابستان ۲.۴ میلی متر بوده که امسال ۳۶۹ درصد افزایش یافته است.
در گزارش روابط عمومی ساطمان هواشناسی آمده است: اگرچه سهم بارش های مونسون در رژیم بارشی جنوب شرق کشور اندک است اما تا کنون ۱۸ درصد از بارش های سال آبی جاری سیستان و بلوچستان در فصل مونسون دریافت شده است.
این گزارش می افزاید: افزایش بارش در جنوب شرق در حالیست که میزان بارندگی در پربارش‌ترین استان کشور یعنی گیلان با کاهش ۶۹ درصدی در این مدت همراه بوده. میانگین نرمال بارش گیلان در ۱۸ روز نخست تابستان ۲۶.۷ میلی متر بوده اما تا کنون تنها ۸.۳ میلی متر دریافت شده است.
روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: میزان بارندگی در مازندران به عنوان یکی از استان های پرباران کشور نیز با کاهش ۷۴.۷ درصدی مواجه بوده است. 

در این گزارش آمده است: با این وجود همچنان ۱۳ استان در ۱۸ روز نخست تابستان هیچ بارشی نداشتند. این استان ها شامل ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، قم، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، همدان و یزد است.