واکنش ظریف به جنجال‌های اخیر/ علت بازداشت تاجزاده از نگاه کیهان/ توصیه اژه‌ای درباره عفاف و حجاب

گروه سیاسی الف،   4010420075 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش ظریف به جنجال‌های اخیر/ علت بازداشت تاجزاده از نگاه کیهان/ توصیه اژه‌ای درباره عفاف و حجاب

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۰ تیرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۴۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۵۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۴۲۹ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۴۴۴ نفر رسید.

در حال حاضر ۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۴۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۶۴ میلیون و ۶۷۹ هزار و ۲۵۵ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۳۶ هزار و ۱۴۵ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۵۴۴ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند.

به این ترتیب مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۹۴۴ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۴۴ هزار و ۶۲۷ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

BA.۵؛ حدود ۴۰ درصد موارد کرونا در کشور

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا در حاشیه هفتاد و دومین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به مصوبه کمیته ملی واکسن مبنی بر تزریق نوبت یادآور واکسن کرونا، گفت: افراد بالاتر از ۱۸ سال که بیشتر از ۶ ماه از آخرین تاریخ تزریق شان می گذرد، می توانند نوبت یادآور واکسن(سوم و یا چهارم) را تزریق کنند. همچنین گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال که نقص سیستم ایمنی و بیماری های زمینه ای دارند، می توانند نوبت یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند.  

جماعتی تصریح کرد: باتوجه به شرایط کشور، مناسبت های پیش رو، بازگشایی مراکز آموزشی و شیوع زیرسویه های اُمیکرون در کشور به ویژه BA.۵ که بر اساس گزارش های انستیتو پاستور ایران، حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد موارد کنونی ویروس در گردش کشور، از نوع BA.۵ است، باید رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و تزریق نوبت یادآور، همچنان مورد توجه جامعه باشد.  

وی با بیان اینکه بنظر می رسد که زیرسویه BA.۵ بیشتر از سایر زیرسویه های اُمیکرون در کشور در گردش باشد، ادامه داد: قدرت سرایت زایی این زیرسویه بسیار بالا است اگرچه شدت بیماری زایی، میزان درگیری ریه و مرگ و میر آن بر اساس گزارش های مجامع بین المللی، کمتر از سویه های قبلی از جمله دلتا است اما باتوجه به عوارض بعد از کرونا، باید بر رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و تزریق نوبت یادآور واکسن تمرکز کنیم تا شدت بیماری افراد و گردش ویروس در جامعه کمتر شود. 

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا در خصوص علائم زیرسویه BA.۵ گفت: این زیرسویه، علائم اختصاصی ندارد و  همانند سایر زیرسویه‌های اُمیکرون با علائم سیستم تنفسی فوقانی و تب، لرز، ضعف، گلودرد، عطسه و سرفه بروز می کند. زیرسویه BA.۵ در افرادی که ضعف سیستم ایمنی دارند و یا افرادی که واکسینه نشده و سن بالا دارند، حتی می تواند منجر به بستری و یا مرگ و میر شود.

***

واکنش ظریف به جنجال‌های اخیر

چند روز پیش خبرگزاری فارس «اظهارات جدید و منتشرنشده‌ای از ظریف» را منتشر کرد که مدعی بود «در نشستی که با تعدادی از دانشجویان و اساتید داشته» بیان شده است. متنی که این خبرگزاری با توضیحات و تعلیقات بسیار منتشر کرد باعث بروز جنجال‌هایی شد.

در بخشی از این متن تعریضی به شهید فخری زاده داشت که ملاحظات حفاظتی را رعایت نمی کرده است و در بخشی دیگر تعریضی به فردی که پیگیر تصویب قانون اقدام راهبردی علیه تحریم ها بود و می خواست خودش نامزد ریاست جمهوری شود.

انتشار این سخنان با واکش مشاور قالیباف و فرزند شهید فخری‌زاده روبرو شد و هردو از سخنان ظریف انتقاد کردند.

اما محمدجواد ظریف با انتشار متنی در اینستاگرام به این موضوع واکنش نشان داد. ظریف نوشت: «پس از پایان دوران وزارت، تنها به آموختن، پژوهش و آموزش پرداخته و از انجام مصاحبه و یا حتی سخنرانی عمومی خودداری نمودم به امید این‌که مزاحمتی در راه اجرای سیاست‌های مورد نظر مسئولان کنونی برای رفع مشکلات مردم و ایران ایجاد نکنیم.

هم زمان به رسم ادب، دیدار و گفت‌وگوی خصوصی را به شرط صریح رسانه‌ای نشدن می‌پذیرفته‌ام – که ظاهرا باید در آن هم تجدیدنظر کنم – متاسفانه در چند روز گذشته یک خبرگزاری به روش همیشگی خود در بی‌توجهی به اصول ابتدایی اخلاق حرفه‌ای، دزدانه به بخش‌های تقطیع‌ شده‌ای از یک گفت‌وگوی دو ساعته، دانشگاهی و غیر خبری با جمعی از اساتید و دانشجویان دست یافته و آن را به صورت گزینشی، تحریف شده و خارج از موضوع بحث منتشر کرده و سپس خود و همراهانش بر آن متن دزدانه دستکاری شده حاشیه‌نگاری کرده و با ببر کاغذی خود ساخته به جنگ و مناظره پرداخته‌اند.

از آنجا که گفت‌وگو خصوصی و غیرخبری بوده، آن را ضبط نکرده‌اند ولی دوستان رسانه‌ای همه می‌دانند که متن کامل یک گفت‌وگوی دوساعته دست کم ۱۲ هزار کلمه می‌شود و نه متن تقطیع و تحریف شده کنونی که با همه حاشیه‌نویسی‌ها کمتر از ۳۰۰۰ کلمه است. موضوع آن گفت‌وگو نیز برخلاف ادعای ناشران، ارائه یک تحلیل دانشگاهی پیرامون تکثر منابع قدرت در جهان کنونی و اهمیت روایت‌سازی از یکسو و تحلیل برنامه ریزی، روایت‌سازی و مدیریت رفتاری  رژیم صهیونیستی به عنوان یک مثال از سوی دیگر بود.

دوستان گرامی، این جدل‌ها و بحث‌های انفرادی نه سازنده است نه باری از دوش مردم ایرانی بر می‌دارد و نه برپایه اصل اخلاقی و اسلامی و «جادلهم  بالتی هی احسن» شکل می‌گیرد لذا سال‌هاست این تیرهای ناسزا و دروغ را با سپر تحمل پاسخ داده‌ام و در شرایطی که باید همه کوشش‌ها در جهت انسجام ملی و حل مسائل کنونی کشور و مردم باشد همین روش را ادامه خواهم داد.»

***

توصیه اژه‌ای درباره عفاف و حجاب

غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در نشست شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به در پیش بودن روز ۲۱ تیر ، روز عفاف و حجاب، با تاکید بر اینکه هر انسان پاک‌سرشتی اعم از مسلمان یا غیرمسلمان از حیا و عفت استقبال می‌کند و از بی‌حیایی و بی‌عفتی گریزان است، اظهار کرد: در مقوله حجاب و عفاف، همه بخش‌ها و مسئولان ذیربط اعم از دادستان، قاضی و ضابطین باید در چارچوب قانون گام بردارند؛ باید توجه داشت که در این زمینه نمی‌خواهیم کار هیجانی و زودگذر انجام دهیم بلکه اقدامات ما باید متقن، مدبرانه، قانونی و توأم با آرامش باشد. 

وی افزود: نه صرفاً در مقوله حجاب و عفاف بلکه در هر زمینه و موردی، هر بخش و نهادی اعم از نهاد دولتی، نهاد مقننه ، قوه قضاییه یا سایر افراد و بخش‌ها، چنانچه اشتباه کرد نباید بر این اشتباه اصرار ورزد و از اصلاح اشتباه اِبا داشته باشد؛ نباید بر کار اشتباه پافشاری و یا احیاناً آن را توجیه کرد؛ اگر کار اشتباهی در جایی صورت گرفت باید در راستای اصلاح گام برداریم و احیاناً موضوع را اعلام کنیم.

رئیس دستگاه قضا افزود: امروز نیز برخی از دشمنان قسم‌خورده نظام جمهوری اسلامی و مردم متدیّن ما، به دنبال ترویج ابتذال و بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه هستند؛ پیگیری این موضوع نیاز به کار اطلاعاتی دارد، لذا دستگاه‌های مسئول و ذیربط باید مواظبت و عنایت بیشتری به این مقوله داشته باشند و نسبت به کشف عوامل و دست‌های پشت‌پرده و جریانات سازمان‌یافته ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه اهتمام داشته باشند.

وی تاکید کرد: اینکه چه کسی به عنوان یک فرد، حجاب دارد یا ندارد؛ حجابش کم‌رنگ است یا پررنگ؛ یک بحث است و توجه به آن در جای خود ضروری است؛ اما شناسایی و کشف عوامل و دست‌های پشت‌پرده ترویج بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه، مقوله مهمی است که نیاز به کار اطلاعاتی دارد.

***

علت بازداشت تاجزاده از نگاه کیهان

روزنامه کیهان نوشت: «برخی عناصر مرتبط با شبکه بیرونی که در جهت اهداف دشمنان در تکاپو بودند دستگیر شدند. بر همین اساس عصر روز جمعه مصطفی تاج‌زاده به اتهام اقدام علیه امنیت کشور با دستور قضایی بازداشت شد.

مصطفی تاج‌زاده از محکومین امنیتی فتنه ۸۸، عصر روز جمعه به اتهام اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت کشور بازداشت شد.

دیگر اتهام تاج‌زاده نشر اکاذیب جهت تشویش اذهان عمومی بوده است که به این ترتیب حکم بازداشت وی از سوی مقام قضایی صادر شده است.»

واکنش علی مطهری به بازداشت تاجزاده

علی مطهری، نماینده سابق مجلس در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:

«عجیب است که آقای ‌تاجزاده زمانی بازداشت شد که اخیراً یک مرزبندی روشن میان ایده‌اش ‌اصلاح امور و ‌براندازی ارائه کرده بود. حتی اگر کسی معتقد به براندازی باشد، تا زمانی‌که اقدام عملی مانند کار مسلحانه از او سر نزده‌است مجاز به بازداشت او نیستیم، روشی که از سیره ‌امام علی (ع) در برخورد با مخالفانش آموخته‌ایم.

 امیدوارم ‌قوه قضاییه با حفظ استقلال خود در مقابل ضابطان، از آزادی بیان پاسداری کند تا احساسی که از تغییر رویه این قوه در دوره آقای ‌اژه‌ای در مردم ایجاد شده است مخدوش نشود.»

***

پیشنهاد یک نماینده: متن مذاکرات در اختیار نمایندگان قرار گیرد

فریدون عباسی، نماینده کازرون در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به روند مذاکرات هسته ای، بیان کرد: ما شاهدیم که طرف غربی در یک موضعی ایستاده و حاضر نیست چیزی را پذیرفته و به تعهدات خود در برجام عمل کند ولی انتظار دارد هر آنچه که آنها می گویند را ما بپذیریم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه اظهار کرد: مشکل ما با طرف مقابل این است که آنها به تعهداتی که در برجام داده بودند نمی خواهند عمل کنند اما انتظار دارند که ما به شرایط قبل از تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها باز گردیم و تازه موارد دیگری که در برجام نبوده است را بپذیریم. این قطعا مورد پذیرش ملت ما نیست.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: اکنون عملا مذاکره ای انجام نمی شود و مطلب جدیدی بر روی میز نیست. از سوی دیگر ما نیز به عنوان نماینده مجلس دسترسی به متن مذاکرات نداریم. بنده تقاضا می کنم که متن مذاکرات در اختیار ما قرار گیرد. بنده به دیدگاه های آقای باقری کنی آشنا هستم و علاقه دارم بدانم که اقای باقری در مذاکرات چه می گوید و طرف مقابل نیز چه پاسخی می دهد. متن مکتوب باید در اختیار ما باشد تا بتوانیم بخوانیم و تجزیه و تحلیل کنیم.

عباسی تاکید کرد: تاکنون متن مکتوبی در اختیار ما قرار نگرفته است تا ببینیم اگر دو ساعت مذاکرات صورت گرفته، نتیجه آن چه بوده است. امروز تحلیل ها و حرف ها بر مبنای اطلاعات خود افراد یا مطالبی که از سوی رسانه های خارجی ارائه شده و بعضا اشتباه نیز می باشد، است.

***

مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی موافقت می‌کند؟

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که چقدر از زمان مورد نیاز دولت برای پیشبرد اهداف در وزارتخانه‌ها باقی مانده است؟ گفت: هنوز حدود ۶ ماه دیگر از زمان دولت برای اثبات خود باقی مانده است. درباره شرایط وزارت صمت نیز دولت اعلام کرده که می‌خواهد وزارت صمت را تفکیک و به دو وزارتخانه دیگر تبدیل کند.

شاکری در پاسخ به این سوال که آیا مجلس شورای اسلامی با این تفکیک موافقت خواهد کرد یا خیر؟ تأکید کرد: قطعاً! مجلس حتماً با این موضوع موافق خواهد بود.

وی عنوان کرد: هنگام رأی اعتماد به وزرا، کمیسیون عمران طرح تفکیک وزارتخانه راه و شهرسازی به دو وزارتخانه راه و ترابری و وزارتخانه مسکن و شهرسازی را به دولت ارائه داد، اما رئیس‌جمهور گفت صبر کنید و ما نیز صبر کردیم! امروز که دولت به این نتیجه رسیده که با تفکیک وزارت صمت می‌تواند کار را روان تر و تحقق برنامه‌ها را تسهیل کند، زمان آن رسیده که سریعاً لایحه تفکیک وزارت راه و شهرسازی را نیز به مجلس ارائه دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که تفکیک وزارتخانه‌ها با سیاست کوچک سازی دولت در تناقض نیست؟ بیان کرد: خیر! این موضوعات با هم ارتباطی ندارند. وظایف کوچک‌سازی دولت به این معناست که به دولت، سازمان جدیدی اضافه نشود، اما در این موضوع یک سازمان را دو قسمت می‌کنیم و قرار نیست اتفاق جدیدی بیفتد. تمام امکانات از قبل موجود است.

شاکری با اشاره به اینکه کوچک سازی دولت در شرایطی که سازمان جدیدی تأسیس شود، نقض خواهد شد، تأکید کرد: به وزارتخانه‌های مذکور قرار نیست تعابیر و تعاریف جدیدی اضافه شود و فقط قرار است برای مدیریت بهتر این حوزه‌های گسترده، آنها را به دو قسمت تقسیم کنیم.

وی گفت: از رئیس‌جمهور تقاضا می‌کنیم تفکیک وزارتخانه راه و شهرسازی را هرچه سریع‌تر به مجلس بفرستد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۸۰۱۶۰۲۰:۴۹:۵۵ ۱۴۰۱/۴/۲۰
جناب دکتر ظریف، آیا شما این مطالب را در مورد دکتر فخری زاده گفته‌اید یا نه!؟ تمام.
ناشناس۲۵۸۰۶۰۳۰۹:۴۸:۲۳ ۱۴۰۱/۴/۲۱
وقتی می گه صحبت های او تقطیع وتغییر داده شده خب معلومه داره می گه اینا نظرات من نیست.
کارشناس استخوان خرد کرده و جامعه شناس۲۵۸۰۱۶۶۲۰:۵۷:۲۸ ۱۴۰۱/۴/۲۰
کلید واژه بی حجابی و بد حجابی از بیت رفتن شرف و غیرت مردان است دشمن اول از همه شرف و غیرت مردان را از بین برد و بتدریج عفاف و حجاب در جامعه از بین رفت
علی کریمی۲۵۸۰۶۹۹۱۱:۱۸:۰۴ ۱۴۰۱/۴/۲۱
لطفا" بفرمایید دشمن چگونه شرف و غیرت مردان را از بین برد؟ اگر واقعا" چنین اتفاقی افتاده ما چرا نتوانستیم مانع اینکار شویم؟ آیا ا در قابل دشمنان دست و چا بسته هستیم؟ فرافکنی تا کی؟
ناشناس۲۵۸۰۱۶۹۲۱:۰۳:۵۳ ۱۴۰۱/۴/۲۰
ایکاش ظریف و حسن‌فریدون و علی‌لاریجانی به مناظره با دکتر فؤادایزدی و دکتر سعیدجلیلی و دکتر حسن‌عباسی لبیک بگن و بساط و قائله‌ی مجادله برای همیشه برچیده بشه
ناشناس۲۵۸۰۵۳۸۰۹:۰۷:۴۴ ۱۴۰۱/۴/۲۱
ظریف محامکه شود اول
ناشناس۲۵۸۰۵۴۷۰۹:۱۴:۵۹ ۱۴۰۱/۴/۲۱
دکتر حسن عباسی ؟ دکتر ؟ دکتر ؟ ایشون کی دکتری گرفت از چه دانشگاهی در چه رشته ای ؟
ناشناس۲۵۸۰۵۶۴۰۹:۲۳:۵۱ ۱۴۰۱/۴/۲۱
لطفا وزن و محل دریافت مدارک این ظریف و فریدون و لاریجانی را با اونهایی که اولش دکتر گذاشتی مقایسه کن. تا متوجه بشی اول کدوما باید دکتر بذاری
مهدي۲۵۸۰۷۲۸۱۱:۵۰:۱۰ ۱۴۰۱/۴/۲۱
دكتر حسن عباسي؟؟؟؟ كي دكترا گرفته ايشون؟؟؟؟
ناشناس۲۵۸۰۲۱۲۲۲:۰۵:۳۹ ۱۴۰۱/۴/۲۰
قبل از هر اقدامی برای عفاف و حجاب بفکر بازارگردانی غیرت و شرف از دست رفته مردان باشید که یکی از عوامل مهم بی حجابی و بد حجابی است
ناشناس۲۵۸۰۲۱۳۲۲:۰۶:۰۶ ۱۴۰۱/۴/۲۰
مطهری تاجزاده ظریف زیبا کلام و صادقی و مسیح علی‌نژاد و غیره اینقدر نمک به زخم مردم نپاشند.
ناشناس۲۵۸۰۲۷۹۲۳:۲۳:۱۱ ۱۴۰۱/۴/۲۰
.مجلس ماشین امضا دولت است
ناشناس۲۵۸۰۳۴۹۰۱:۱۳:۲۵ ۱۴۰۱/۴/۲۱
تنها راه نجات کشور ملی کردن تمامی ثروت ها و دارایی های موجود در کشور بصورت یکجا و یکباره است
ناشناس۲۵۸۰۶۰۶۰۹:۵۰:۴۵ ۱۴۰۱/۴/۲۱
حرف های کمونیستی
ناشناس۲۵۸۰۶۰۸۰۹:۵۳:۲۲ ۱۴۰۱/۴/۲۱
یکی سال ها زحمت کشیده و پول جمع کردن یک خونه خریده حالا یکی هم یک عمر خورده و خوابیده و خرج کرده این دو نفر با هم برابر هستن ؟ چرا باید خونه ای که خریده ملی بشه ؟
ناشناس۲۵۸۰۶۳۲۱۰:۱۹:۴۸ ۱۴۰۱/۴/۲۱
آقای ظریف خیانت در دولت تدبیر در زمان مذاکرات و اقدامات در جهت فشار حداکثری دولت بی تدبیر با دشمنان نظام بر همه مسلم و واضح است لطفا به افکار عمومی ملت ایران احترام قائل باشید .
ناشناس۲۵۸۰۶۳۵۱۰:۲۳:۲۳ ۱۴۰۱/۴/۲۱
با چه زبانی باید التماس کرد تا حرفای آقای مطهری را منتشر نکنید این آقا در هشت سال دولت جناب آقای روحانی با آنهمه خیانتش سکوت کرد و حالا هر از گاهی زبان در دهان می جنباند و شما منتشرش می کنید .
ناشناس۲۵۸۰۶۴۹۱۰:۳۴:۱۱ ۱۴۰۱/۴/۲۱
تجربه حاصل شده در یک سال گذشته نشان داد که عملکرد دکتر ظریف قابل قیاس با تیم فعلی نست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    2. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    3. این صدای اقتدار ایران است ...

    4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    5. وحدت ملی با وعده صادق

    6. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    7. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    8. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    9. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    10. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    11. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    12. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    13. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    14. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    15. اسراییل چه باید بکند؟ 

    16. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    17. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    18. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    19. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    20. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    21. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    22. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    23. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    24. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    آخرین عناوین