تمهیدات بیمه‌ای تامین‌ اجتماعی در پی اصلاح نظام ارزی/ تغییرات قیمت داروها را بیمه‌ها می‌پردازند

گروه اجتماعی الف،   4010420041

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تمهیدات سازمان تامین اجتماعی برای جبران افزایش قیمت دارو پس از اصلاح نظام ارزی دارو را اعلام کرد.

تمهیدات بیمه‌ای تامین‌ اجتماعی در پی اصلاح نظام ارزی/ تغییرات قیمت داروها را بیمه‌ها می‌پردازند

میرهاشم موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: در واقع اصلاح روش پرداخت مابه‌التفاوت یارانه ارزی دارو، اتفاق خواهد افتاد و قرار است مردم چیزی را از جیب برای این افزایش پرداخت نکنند. دو روش را برای این منظور پیش بینی کردند که هر کدام عملیاتی شود، زیرساخت‌هایش در تامین اجتماعی آماده است.

وی افزود: جلسات متعددی از ابتدای طرح با سازمان غذاو دارو، وزارت بهداشت و بیمه‌ها و همچنین چندین جلسه با معاون اول رئیس جمهور برگزار شده است. زمینه‌های فنی که باید لیست داروها به سازمان‌های بیمه‌گر ارائه و بارگذاری شود، فراهم است. در چند روز گذشته نیز جلساتی در این زمینه برگزار شده و با ارسال این لیست، این اقدام در تامین اجتماعی هم محقق خواهد افتاد.

بسترهای فنی برای اجرای طرح ساماندهی ارز دارو مهیاست

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به نسخه نویسی الکترونیک طی دو سال اخیر که اجرای این طرح‌های تحولی را آسانتر خواهد کرد گفت: مسیرهایی را دارند پیش‌بینی می‌کنند که فکر می‌کنم با وجود بسترهای فنی که مهیاست مشکل خاصی نداشته باشیم. تمهیدات لازم در وزارت بهداشت دیده می‌شود و ما به عنوان سازمان بیمه‌گر هم بستر فنی این قضیه را آماده و در دست داریم و هم از ابتدا در هر طرحی که منجر به کاهش پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت شده همراهی کرده و آمادگی ۱۰۰ درصدی داشته‌ایم. در این زمینه نیز مشکلی وجود نخواهد داشت.

موسوی ادامه داد: بارمالی برآورد شده برای اجرای کل این طرح حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان است که حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان مربوط به دارو و مابقی مربوط به تجهیزات است. البته چون قرار است طی چند مرحله اتفاق بیفتد، باید جزئیات مشخص شود که در فاز اول قرار است چه تعداد از داروها مشمول شوند و بار مالی فاز اول چقدر خواهد بود.

وی با بیان اینکه مرحله اول طرح ساماندهی ارزی دارو، برای داروهای تولید داخل اجرا می‌شود اظهار کرد: در بحث تامین مالی آمادگی از سمت ما وجود دارد و در  بیمه سلامت هم مشکل خاصی وجود ندارد. برای شرکت‌ها و کارخانه‌های تولید دارو نیز جهت افزایش سرمایه در گردش تمهیداتی در کارگروه‌ها انجام شده است که با تامین منابع، مشکلی پیرامون افزایش مواد اولیه و غیره نداشته باشند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید براینکه مهمترین قسمت این طرح، این است که مابه‌التفاوت ناشی از اصلاح قیمت‌ها از جیب مردم پرداخت نشود گفت: این تراکنش مالی مابه‌التفاوت‌ها را از طریق ساز مان‌های بیمه‌گر و یا روش‌های الکترونیک دیگر که ممکن است در بستر هدفمندی یارانه‌ها اتفاق بیفتد دنبال خواهند کرد. به هر صورت پیش‌بینی خوبی انجام شده که مردم دارویشان را با قیمت قبلی دریافت کنند و مابه‌التفاوت از طریق بیمه‌ها و بستر هدفمندی یارانه‌ها به شکل مستقیم به داروخانه پرداخت شود.

پوشش بیمه‌ای داروهای OTC 

موسوی همچنین اعلام کرد که بخشی از داروهای OTC یا بدون نسخه که در سنوات گذشته مصرف عمومی داشته اند نیز قرار است وارد این طرح شوند. بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شده است و بیمه‌ها پوشش این داروها را نیز با پرداختی که از منابع عمومی دولت برای این داروها اتفاق می‌افتد، پذیرفتند.

وی اضافه کرد: در کنار این طرح، رویکرد خوبی نیز آغاز شده و ما در شورای عالی بیمه روی توسعه تعهدات بیمه‌ای کار می‌کنیم. اخیرا ۴۷ قلم داروی بیماران خاص را تحت پوشش بردیم. برخی خدمات بیماران اوتیسم نیز تحت پوشش رفت. همه آنها به مراکز دولتی برای کاردرمانی و غیره دسترسی ندارند و این خدمات در مراکز غیردولتی تحت پوشش قرار گرفت. برخی خدمات بیماران پروانه‌ای نیز تحت پوشش قرار گرفته است. رویکرد توسعه خدمات جزو اولویت‌های تامین اجتماعی است و این دولت هم به خوبی پشتیبانی می‌کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین