وزیر صمت: سهم حقوق معادن به کردستان اختصاص می‌یابد

گروه اقتصادی الف،   4010417047

وزیر صنعت و معدن و تجارت گفت: با فعال بودن معادن مشکلاتی به ویژه در حوزه جاده و راه دسترسی در منطقه ایجاد می شود لذا سهم حقوق دولتی معادن باید در راستای رفع و بهبود مسائل هزینه شود.

وزیر صمت: سهم حقوق معادن به کردستان اختصاص می‌یابد

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدرضا فاطمی امین روز جمعه در حاشیه افتتاح‌ جاده اوریه در قروه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق قانون باید ۱۵ درصد از حقوق معادن که به دولت تعلق می گیرد در همان منطقه هزینه شود،

وی با اشاره به اینکه بهسازی جاده‌ اوریه از توابع شهرستان قروه از محل حقوق دولتی معادن احداث شده که نقش موثری در بهبود وضعیت تردد مردم این منطقه دارد، اضافه کرد: تا سال گذشته درصد تعیین شده ناشی از حقوق معادن به این استان برگشت داده نشده بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سال گذشته بیش از هشت هزار میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن کردستان دریافت شده که ۱۵ درصد برابر با حدود یک هزار میلیارد ریال  آن می بایست در این استان  هزینه می شد ولی ۱۵۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و هزینه شده است.

فاطمی امین یادآور شد: در مناطقی که معدن دارد باید احداث جاده یا امکانات رفاهی برای مردم همان منطقه فراهم شود تا بخشی از مشکلاتی که از طریق بهره وری معادن به وجود می آید رفع شود.

وزیر صمت با اشاره به اینکه ۲ نوع خام فروشی در کشور وجود دارد، گفت: گاهی اوقات میزان خام فروشی که از کشور خارج می شود کمتر از یک درصد است اما در سطح استان باید توجه داشت همان‌ جایی که معدن وجود دارد در همان جا متناسب با مقیاس آن صنایع فرآوری تولید ایجاد شود.

وی تاکید کرد: فرآوری ماده معدنی در بعضی از معادن کوچک مقیاس از لحاظ اقتصادی صرفه اقتصادی ندارد لذا باید به این مهم توجه اساسی شود و فرآوری در معادنی که توجیه لازم دارد انجام شود.

مسیر راه دسترسی به معادن اوریه در شهرستان قروه به طول حدود ۱۰کیلومتر در ۶کیلومتری جنوب غربی شهر قروه واقع شده است این‌مسیر با هدف تسریع در انتقال فرآورده های معدنی از نوع سنگ های تزئینی و نما و همچنین تسهیل در تردد اهالی روستای منطقه که شامل روستاهای اوریه تازه آباد و مشیرآباد با مجموع جمعیت ۴۹۲نفر و ۱۰۸خانوار است مورد مطالعه قرار گرفت.

این پروژه با موضوع تکمیل وبهسازی راه دسترسی به معادن اوریه و با اعتبار ۱۵۰میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹جهت اجرا به شرکت آونگان واگذار شد که در پایان خرداد ۱۴۰۱ به اتمام‌ رسیده است.

استان کردستان امروز جمعه میزبان سفر استانی آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور و هیات همراه است.

دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم شهرستان سقز، نشست با روحانیون استان، دیدار با مردم سنندج در ورزشگاه ۶ هزار نفری ۲۲ گولان، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه از برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور به کردستان است.

وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، وزیر جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، رییس دفتر رییس جمهور، مشاور رییس جمهور در امور مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده  و مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می کنند.

استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

آخرین عناوین