اصولی: قرارداد اسکوچیچ ۶۵۰ هزار یورو نیست / با کی‌روش مذاکره نکردیم

گروه ورزشی الف،   4010415050

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: قرارداد ۶۵۰ هزار یورویی اسکوچیچ را تایید نمی‌کنم اما قرارداد مربیان خارجی تیم ملی از ریال به دلار تغییر کرد.

اصولی: قرارداد اسکوچیچ ۶۵۰ هزار یورو نیست / با کی‌روش مذاکره نکردیم

به گزارش ایرنا، احسان اصولی درباره آغاز ثبت نام انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: از صبح دیروز ثبت نام کاندیداهای پست ریاست فدراسیون، نواب رئیس اول و دوم و نماینده باشگاه‌ها در هیات رئیسه شروع شده و این موضوع تا ۲۰ تیرماه ادامه خواهد داشت. تا شب گذشته که من سئوال کردم، فقط ۲ نفر به ثبت نام اقدام کرده بودند. با پایان ۲۰ تیرماه، کمیته بدوی انتخابات به مدت ۲۱ روز برای تطبیق صلاحیت‌ها فرصت اعلام نظر خواهد داشت.

وی افزود: برای داوطلبان احراز پست ریاست طبق اساسنامه نیاز است که ۵ نفر از اعضای مجمع فرد را معرفی کنند و برای سایر پست‌ها هم ۲ نفر کافی است. تا ۲۰ تیرماه فرصت ثبت نام الکترونیکی در سامانه هست و مدارک برابر با اصل باید تا همان زمان بارگزاری شود که سپس افراد برای تطبیق آن به فدراسیون بیایند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: اگر بعد از ۲۱ روز اعتراضی به نتایج اعلامی از سوی فردی وجود داشته باشد، ۲ روز فرصت اعتراض داده‌ شده و کمیته استیناف انتخابات نیز به مدت ۵ روز فرصت بررسی و اعلام نظر نهایی را خواهد داشت. پس از این پروسه ظرف مدت ۲۱ روز کاندیداهای نهایی را اعلام می‌کنیم و می‌رویم برای انتخابات.

اصولی درخصوص اینکه آیا میرشاد ماجدی، سرپرست فعلی فدراسیون تاکنون برای ثبت نام اقدام کرده است، توضیح داد: نمی‌گویم کدام ۲ نفر ثبت‌نام کرده‌اند اما سیدمیرشاد ماجدی در میان آنها نیست. شرایط احراز پست ریاست فدراسیون و نامزدی روشن است و نامزدی او در انتخابات منافاتی ندارد؛ اگر عضوی از اعضای هیات رئیسه برای پست ریاست رأی بیاورد، باید از آن پست استعفا بدهد و سپس انتخابات آن پست را داشته باشیم. در اساسنامه فدراسیون برای یک رئیس این فرصت دیده شده که حداکثر تا ۳ دوره کاندیدا شود. می‌توانست الان یک شرایط عادی باشد و رئیس فدراسیون مجدداً بیاید و برای دوره جدید ثبت‌نام کند. حضور وی کاملا منطبق با اساسنامه هست و بحث‌های نظارتی از سمت کمیته‌های فدراسیون، دغدغه برابری حقوق کاندیداها را برطرف می‌کند.

وی درمورد وضعیت شهره موسوی توضیح داد: او اکنون در فدراسیون حضور ندارد اما هیچ کدام از موارد بلاتصدی شدن پست‌شان انجام نشده. برای بلاتصدی شدن هر پستی در هیأت رئیسه، اساسنامه فدراسیون فوتبال به شکل روشن گفته که یا باید عزل شوند، یا استعفا، یا فوت و یا غیبت بیش از ۴ جلسه متوالی. هیچ یک از این شرایط برای موسوی رخ نداده؛ البته ما نتوانستیم جلسه‌ای هم داشته باشیم. شاید او بهترین فرد باشد که باید درباره استعفایش نظر بدهد اما سمت او هنوز بلاتصدی نشده.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اظهارات اخیر شهاب عزیزی خادم عنوان کرد: در این مورد سکوت نکرده‌ایم؛ علاقه به پاسخگویی ندارم اما به دنبال تنویر افکار عمومی هستیم. تمام اتفاقاتی که درخصوص عزل وی رخ داد، منطبق بر اساسنامه و قانون فوتبال بوده. اعضای هیأت رئیسه در وهله اول به جمع‌بندی رسیدند که اقدامات و مسیر وی به ضرر فوتبال و فدراسیون است، بر همین مبنا ورود اولیه را انجام دادیم و اقدام ما توسط فیفا و AFC هم تایید شد. تحت فشار بودن ما در این زمینه کذب بوده و او کذب زیاد می‌گوید.

اصولی اضافه کرد: کمیته اخلاق پرونده وی را بررسی کرد و بند به بند تفهیم اتهامش هم صورت گرفت. او در جلسه دفاع کرده؛ اگر مدعی فشار بوده، چرا در جلسه حضور یافته و از خودش دفاع کرده؟ در دفاع نکاتی گفت و کمیته اخلاق هم سپس رأی خودش را داد که عزیزی‌خادم رأی را به استیناف برد و این کمیته هم به شکایت او رسیدگی کرد. او همه پروسه را پذیرفته و دفاع کرده؛ پیش از مجمع ۱۰ خرداد برای عدم حضور عزیزی خادم در جلسه، رئیس کمیته اخلاق فدراسیون ایران ۳ ساعت با نماینده فیفا جلسه داشت و وی را قانع کرد. فیفا کارمان را تایید کرده و طی ایمیلی رسماً گفته که به سمت انتخابات بروید.

وی تصریح کرد: در نهایت مجمع فدراسیون این عزل را تایید کرده؛ آیا همه اعضا مسئله‌دار و تحت فشار بوده‌اند؟ ارکان قضایی آماده‌اند تا تمام پرونده ایشان را در محافل علمی، تخصصی و حقوقی بازگو کنند تا همه بدانند قانونی بوده و او حتی یک بند هم دفاع نداشته است.

سخنگوی فدراسیون درباره آخرین وضعیت بازی با اروگوئه گفت: هنوز قرارداد بازی با اروگوئه قطعی نشده و رئیس اتحادیه اروگوئه نظر خودش را در جراید گفته است. در این فیفادی پیش‌رو قطعاً بازی تدارکاتی خواهیم داشت و مذاکرات را بر اساس نکات فنی سرمربی پیش می‌بریم. واقعا بازی با اروگوئه قطعی نشده؛ قطعی شود حتماً اعلام می‌کنیم.

اصولی درباره اینکه یک رسانه خارجی اعلام کرده اسکوچیچ دستمزد ۶۵۰ هزار یورویی می‌گیرد، پاسخ داد: قرارداد ۶۵۰ هزار یورویی اسکوچیچ را تایید نمی‌کنیم ولی باید گفت که بخشی از قرارداد کادرفنی از ریالی به دلاری تغییر کرده است. قراردادهای کادرفنی ایرانی، ریالی بسته شده اما غیرایرانی‌ها دلاری هستند.

وی درمورد اینکه آیا اسکوچیچ همچنان سرمربی تیم ملی می‌ماند، گفت: قطعاً اسکوچیچ سرمربی ما هست و این موضوع بر اساس آنالیزهای اعضای کمیته فنی و افراد فنی فدراسیون در هیات رئیسه تصمیم گرفته شده است.

اصولی درخصوص اینکه آیا مذاکره‌ای با کارلوس کی‌روش نداشته و از جایی او را پیشنهاد نداده اند گفت: با کمال احترامی که برای کی‌روش قائل هستیم اما از طرف فدراسیون هیچ مذاکره‌ و گفت و گویی نشده است. پیشنهاد و نظر از جاهای مختلف برای ما می‌آید اما آخرین تصمیم و نظر ما این است که اسکوچیچ تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سرمربی ایران است.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره قانون سقف قراردادها توضیح داد: موضوع سقف قرارداد بازیکنان لیگ برتر فوتبال توسط هیأت رئیسه سازمان لیگ مطرح شده و ۱۴ باشگاه لیگ برتری تاکنون موافق این مسئله بوده‌اند. سازمان لیگ هم متشکل از باشگاه‌ها است و تا الان فقط ۲ تیم اعلام موافقت نداشته‌اند. در نهایت موضوع باید در هیأت رئیسه فدراسیون نظر داده شود ولی واقعاً هر چیزی می‌بایست یک حد وسط یا تعادل داشته باشد. باید در این حوزه به این موضوع توجه کنیم تا حق کسی ضایع نشود. عمده تیم‌های ما از بُعد مسئولیت پذیری اجتماعی تیم‌داری می‌کنند و نباید در یک جنبه بیش از حد پیش رفت. باید با کارشناسی دقیق کار را جلو ببریم.

اصولی در گفت و گو با برنامه در انتهای الوند در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به نداشتن مصوبه هیات آیا قراردادها ثبت می‌شوند، گفت: مشکلی برای ثبت قرارداد وجود ندارد اما فعلاً پروسه متوقف شده و سازمان لیگ این موضوع را اعلام خواهد کرد.

 
 
  
  
 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین