سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری در صنعت نفت

گروه اقتصادی الف،   4010414151

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به اینکه امروز فعالیت عمرانی در کشور رونق گرفته است، گفت: در همین روزها در نفت هفت میلیارد دلار سرمایه گذاری می شود یعنی برای اینکه بتوانیم تولید بیشتر و فروش بیشتری داشته باشیم تا شرایط بهتری در کشور حاکم شود.

سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری در صنعت نفت

به گزارش فارس، سید محمد حسینی، معاون رییس جمهور در امور مجلس، شامگاه سه شنبه در همایش بزرگ وارثان قلم که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، با بیان اینکه دشمنان به دنبال انزوای ایران اسلامی هستند، گفت: امروز کشور در مسیر توسعه قرار گرفته و کارهای بزرگی را اجرایی کرده است.

وی با بیان اینکه دشمن سعی دارد ناامیدی و یاس را در ایران برقرار کنند، یادآور شد: کنتر از یک سال از عمر دولت می‌گذرد و با اقدامات کاربردی و مثبتی همراه بوده ایم.

این مقام مسؤول اظهار کرد: سیاست همسایگی که دولت در پیش گرفته با تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان، قطر، عمان و کشورهای مختلف دیگر از جمله پاکستان، ترکیه و عراق که این کشورها تعاملات بهتری را با ایران اسلامی در پیش گرفته اند از جمله این اقدامات موثر به شمار می رود.

حسینی با اشاره به اینکه با کشورهای همسایه روابط دوجانبه داریم و عضو سازمان شانگ‌های هستیم، ادامه داد: در مجامع دیگر جهانی که قدرتمند هستند و قدرت‌های اقتصادی از تلاش‌های ایران اسلامی برای مقابله با حربه‌های دشمنان که درتلاش برای انزوای ما هستند بوده است.

وی یاد آورشد: امروز درتلاش هستیم برای انجام کارهای بزرگ، در صورتی که یک مدتی فقط داشتیم اعتبارات و درآمدها را صرف هزینه های جاری و روزمره می کردیم بطوریکه کارهای عمرانی وکارهای زیربنایی متوقف شده بود اما اکنون سرعت گرفته است.

حسینی افزود: در همین روزها در نفت هفت میلیارد دلار سرمایه گذاری می شود یعنی برای اینکه بتوانیم تولید بیشتر و فروش بیشتری داشته باشیم تا شرایط بهتری در کشور حاکم شود.

وی بیان کرد: در زمینه رشد سرمایه گذاری و اقتصادی سالهای سال رشد منفی داشتیم اکنون دراین زمینه کار می‌شود و اینکه برخی می‌گویند درآمدتان بیشتر شده و نفت بیشتری می فروشید پس چرا در زندگی ما علایم و آثاری ندارد باید گفت نوسانات قیمت و گرانی ها واقعیت دارد اما دریک مرحله ای هستیم که داریم یک اصلاح روندی انجام می دهیم و اصلاح یارانه ها درعین حال که افزایش یافته مشکلاتی را داریم که حتما در آینده شرایط بهتر می شود.

معاون رییس جمهور در امور مجلس اضافه کرد: این طور نیست که بخواهیم درجا بزنیم و دچار رکود بشویم چراکه بخشی از پول هایی که داشتیم مثلا ۱.۶ میلیارد دلار در عراق داشتیم باز پس گرفته شده، تراز تجاری در بهار مثبت شده یعنی الان صادرات ما بیش از واردات شده و منفی نیست.

حسینی ادامه داد: صادرات انواع محصولات غیرنفتی افزایش یافته بطوریکه ۴۰ درصد صادرات در سال گذشته افزایش یافته و ۱۰۰ درصد صادرات به برخی از کشورها افزایش یافته است.

وی یاد آورشد: به طور مثال آفریقا یک بازار وسیع است و می توان خدمات فنی، محصولات و کالاهای مختلف را به آنجا صادر کرد یا به کشورهای دیگر که صادرات خدمات فنی و مهندسی افزایش قابل توجهی پیدا کرده به تاجیکستان ۴۵۰ درصد یعنی ۴.۵ برابر شده صادرات ، درحالی که داشتند با ما قطع رابطه می‌کردند و یکی ازکشورهایی بودند که مخالف عضویت ما درشانگهای بود.

حسینی افزود: امسال برای اولین بار از درآمد نفت ۴۰ درصد درصندوق توسعه وارد می‌شود که تاکنون ۲۰ درصد بود چون این صندوق به بخش خصوصی کمک می کند و کسانی که سرمایه گذاری می کنند بنابراین از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اظهار کرد: بدهی خارجی کمتر شده، رشد نقدینگی منفی شده که با یک شتاب عجیبی داشتیم پیش می رفتیم و علاوه بر اینها رتبه بندی معلمان ابلاغ شده است.

معاون رییس جمهور در امور مجلس گفت: ما معتقدیم بسیاری از اقشار زندگی مطلوبی ندارند باید کار بیشتری صورت بگیرد و باید درآمدی باشد که هزینه شود که دراین زمینه دولت تمام توان خودرا بکارگرفته تا این کار صورت گیرد.

وی یاد آورشد: افزایش وام داریم و این موارد درکنار اخبار منفی است که برای ایجاد فضای تیره و تار درجامعه منتشر شده بنابراین باید این خبرهای مثبت را ببینیم.

حسینی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به بازدید هیات‌های خارجی از ایران و برملا شدن دروغ‌ها و سیاه نمایی‌های رسانه ای از ایران توسط رسانه‌های خارجی، ادامه داد: امپراطوری رسانه از ایران افکار منفی و خشونت منتشر می کند که مردم دنیا از ایران هراس داشته باشند.

وی با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از کشورهای مختلف شعرا و اهالی فرهنگ و هنر را به ایران می‌آورد، ادامه داد: برخلاف دید ما از ایشان در بعد نظامی گری و جنگ، ایشان یک دیدگاه فرهنگی عمیقی داشت و به این موضوع بسیار علاقه مند بود.

معاون رییس جمهور در امور مجلس با بیان اینکه اگر ما را تحریم می‌کنند و دیگر کشورها را بر علیه ایران ترغیب می کنند به خاطر سیاه نمایی از ایران و مردم ایران است، گفت: باید تلاش کرد که نقاط قوت بیان شود و ضعف‌ها هم در کنار نقاط قوت مطرح شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین