مدیر دفتر بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران: فردا از تردد در حاشیه رودخانه جاجرود خودداری کنید

گروه اجتماعی الف،   4010413061

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران، نسبت به بازگشایی دریچه‌های تخلیه رسوب سد لتیان هشدار داد.

محمد شهریاری به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس دستورالعمل‌های بهره برداری از سد لتیان و به منظور تخلیه بخشی از رسوبات مخزن سد، مطابق روال سال‌های قبل، عملیات فلشینگ و بازگشایی دریچه‌های تخلیه رسوب سد لتیان، در روز سه‌شنبه مورخ ۱۴ تیر امسال انجام خواهد شد. خروجی سد به سمت رودخانه جاجرود افزایش محسوسی خواهد داشت و به حدود ۱۰۰ متر مکعب در ثانیه خواهد رسید. 

او گفت: این عملیات هر سال پس از فصل آبگیری به اجرا در می‌آید و به شهروندان، گردشگران، مجاوران و ساکنان شهر‌ها و روستا‌های پایین دست سد لتیان توصیه می‌شود، از هر گونه اتراق و تردد در حاشیه رودخانه جاجرود، حدفاصل پایین دست سد تنظیمی لتیان تا سد ماملو اکیداً خودداری کنند تا شاهد بروز حوادث و اتفاقات ناگوار نباشیم.

طبق اعلام شرکت آب منطقه‌ای تهران، با توجه به اینکه سامانه شرق تهران شامل سد‌های لار، لتیان و ماملو بوده و با مدیریت منابع آبی این سد‌ها بخش عمده‌ای از نیاز آب شرب تامین می‌شود، آب رهاسازی شده در عملیات تخلیه رسوب سد لتیان نهایتاً در پایین دست و در مخزن سد ماملو ذخیره شده و برای مصرف آب شرب کلانشهر تهران و شهر‌های جنوب شرق استان تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد.