انتقاد قالیباف از خصوصی‌سازی آموزش و پرورش/ توضیح باقری درباره سفرش به روسیه

گروه سیاسی الف،   4010413010 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

 انتقاد قالیباف از خصوصی‌سازی آموزش و پرورش/ توضیح باقری درباره سفرش به روسیه

آمار کرونا در ایران/اوج گیری دوباره کرونا

براساس اعلام وزارت بهداشت از دیروز تا امروز ۱۳ تیرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰۰۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۲۲ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۵۶۴ نفر رسید.

 در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۴۰۴ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

براساس اعلام وزارت بهداشت تا کنون ۶۴ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۷۹۷ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۱۰ هزار و ۶۵۴ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۹۹۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۴۴۲ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۱۷ هزار و ۶۳۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

واکنش روزنامه دولت به ادعای نارضایتی مردم از دولت رئیسی

روزنامه ایران نوشت: «نظرسنجی‌های مراکز معتبر افکارسنجی داخلی، از امید به آینده، روشن بودن افق و رضایت نسبی ایرانیان، هم از وضعیت اجتماعی خود و هم از عملکرد دولت در برخی حوزه‌ها حکایت می‌کند. اما درست در همین شرایط، برخی منتقدان داخلی دولت، با تکیه بر نظرسنجی‌های غیرمعتبر مراکز و مؤسسات غربی، نتایج کاملاً معکوسی را به جامعه مخابره می‌‌کنند...

آنچه به‌تازگی از سوی برخی از منتقدان دولت مورد استناد قرار گرفته است، نتایج به اصطلاح نظرسنجی مؤسسه‌ای به نام استاتیس است. دفتر این مؤسسه در شهر واشنگتن، پایتخت امریکا قرار دارد و آن طور که ادعا شده، این نظرسنجی با استفاده از تلفن انجام شده است. همین دو گزاره، به تنهایی برای زیر سؤال بردن نتایج ادعایی آن کافی است. چه آنکه حتی رسانه‌های معاند وابسته به رژیم آل سعود نیز در روزهای اخیر با استناد به  نظرات این مؤسسه حملات گسترده‌ای علیه دولت سیزدهم ترتیب داده‌اند...

یافته‌های پژوهش‌ها و نظرسنجی‌های نهادها و مؤسسات معتبر داخلی، روایت دیگری از ایران دارد...

مطابق یافته‌های این مراکز افکارسنجی، بیش از 83 درصد مردم عملکرد دولت سیزدهم در مقابله با کرونا را «موفق» ارزیابی می‌‌کنند. ضمن اینکه 74 درصد از مردم نیز اعلام کرده‌اند از وضعیت بهداشت و درمان کشور «رضایت» دارند...

نظرسنجی‌ها نشان می‌‌دهد بیش از 50 درصد مردم معتقدند که دولت در مردمی‌سازی یارانه‌ها و پرداخت به‌موقع یارانه‌های نقدی جدید، موفق بوده است؛ امری که درستی و اتقان این برنامه اقتصادی دولت را تأیید می‌‌کند...

بررسی «ارزیابی مردم از جایگاه ایران در صحنه بین‌الملل» نشان می‌‌دهد بیش از 50 درصد مردم بر این باورند که جایگاه ایران در صحنه بین‌الملل «بسیار مطلوب» است، این در حالی است که 2 سال پیش، بیش از 57 درصد مردم جایگاه کشور را نامطلوب و بسیار نامطلوب ارزیابی می‌‌کردند.»

در این زمینه گفتنی است نظرسنجی تلفنی یکی از روشهای قابل قبول در علم آمار و نظرسنجی است. همچنین وجود دفتر یک موسسه در آمریکا نیز باعث زیر سوال رفتن یافته های یک نظرسنجی نمی شود. چه اینکه نظرسنجی دانشگاه مریلند بارها مورد استناد رسانه های داخلی قرار گرفته است.

همچنین روزنامه ایران نتایج برخی نظرسنجیهای داخلی را منتشر کرده اما نام و نشان و روش آن مراکز را که خود معتبر می داند ارائه نکرده است.

***

طرح صیانت چه سرانجامی خواهد داشت؟

فرهیختگان نوشت: «با توجه به چنددستگی اخباری که نمایندگان از وضعیت طرح صیانت ارائه می‌دهند آینده آن را می‌شود در مسیر‌های احتمالی ذیل دسته‌بندی کرد.

1. از آنجایی که غالب اعضای کمیسیون مشترک کنار‌گذاشتن طرح صیانت از دستورکار مجلس براساس رای‌گیری استمزاجی را غیرقانونی دانسته‌اند، یکی از سناریو‌ها این است که ساختار بررسی فعلی همچنان پابرجا بماند. در این صورت مطابق ماده167 آیین‌نامه داخلی مجلس پس از تصویب طرح در کمیسیون‌ مشترک، تعیین مدت اجرای آزمایشی آن در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت و بعد از تصویب مدت مذکور طرح به مرحله اجرا خواهد رسید. در این صورت نمایندگان مخالف همچنان راهی برای از دستورکار خارج کردن طرح دراختیار دارند...

2. بهترین و محتمل‌ترین سناریو برای تصویب طرح صیانت در مجلس همان رویه عادی بررسی طرح‌ها در صحن علنی و کمیسیون‌های تخصصی است. مطابق این سناریو، مجلس پیشنهاهای ارائه‌شده از سایر نهادهای بیرونی ازجمله شورای عالی انقلاب فرهنگی را دریافت کرده و مبتی‌بر طرح موجود و پیشنهادهای دریافت‌شده طرح جدیدی را تدوین کرده و بررسی کلیات و جزئیات آن را در دستورکار قرار دهد. در پیش گرفتن این شیوه از آنجایی که صرفا محدود به یک جمع چندنفره نیست و جمیع نظرات نهادهای تصمیم‌گیر را دخیل می‌کند، بهترین شیوه برای ادامه فرآیند تصویب قانون محسوب می‌شود.

3. مسکوت گذاشتن بررسی طرح صیانت و سپردن مسئولیت تدوین قانون به سایر نهادها یکی دیگر از سناریو‌های موجود برای ادامه صیانت است، سناریویی که اگرچه با توجه به مطالبه‌ای که برای قانونگذاری و سروسامان دادن به فضای مجازی شکل گرفته احتمال کمی برای رخ‌دادن آن وجود دارد اما تصویر محافظه‌کارانه و انفعالی که تا به اینجا هیات‌رئیسه مجلس در برابر طرح صیانت از خود ارائه داده، نشان می‌دهد در پیش گرفتن چنین رویکردی نیز گزینه بعیدی نیست.»

***

سوابق معاون سیاسی جدید وزارت کشور

روز گذشته با حکم وزیر کشور، محمدرضا غلامرضا جانشین محمدباقر خرمشاد در معاونت سیاسی وزارت کشور شد. صبح‎نو در این باره نوشت: « یکی از نکات جالب‌توجه درباره غلامرضا، ناشناخته‌بودن و نبود اطلاعات کافی درباره سوابق مدیریتی اوست؛ به‌نحوی‌که وقتی عباراتی نظیر «محمدرضا غلامرضا کیست» یا «سوابق مدیریتی محمدرضا غلامرضا چیست» را در موتورهای جست‌وجوگر وارد می‌کنیم، هیچ دیتا و اطلاعاتی درباره نامبرده بالا نمی‌آید... هیچ رزومه و اطلاعاتی از پیشینه مدیریتی معاون سیاسی جدید وزیر کشور در دسترس نیست.»

امروز روزنامه ایران سوابق معاون سیاسی جدید وزارت کشور را منتشر کرد: «محمدرضا غلامرضا» پیش از این سمت‌های متعددی از جمله معاونت نیروی قدس سپاه پاسداران در دوران فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، معاونت وزیر اطلاعات و  همچنین ریاست سازمان اطلاعات تهران را به عهده داشته است. گفتنی است، معاون سیاسی وزیر همز‌مان ریاست ستاد انتخابات و مسئولیت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس و دیگر انتخابات‌ها و همچنین نظارت بر استانداران و فرمانداری‌ها را عهده‌دار است.

***

توضیح باقری درباره سفرش به روسیه

علی باقری‌کنی معاون‌ سیاسی وزارت خارجه و مسئول تیم مذاکره‌کننده کشورمان در گفت‌وگو‌ با ایلنا، در پاسخ به این سوال که هدف شما از سفر به روسیه بعد از پایان مذاکرات دوحه چه بود، گفت: ما در طول دوران مذاکرات، با همه طرف‌های مذاکره از جمله چین و روسیه رایزنی و مشورت کردیم. 

وی افزود: چین به دلیل وضعیت کرونا شرایط مناسبی برای سفر ندارد به این جهت ما با چینی‌ها از طریق سفارت ‌آنها در تهران و سفارت ما در پکن و از طریق تلفن رایزنی‌های مستمری داریم و به علت آنکه روس‌ها محدودیت کرونایی ندارند بعضی وقت‌ها یا آنها می‌آ‌یند یا ما می‌رویم‌.

حسن بهشتی پور، کارشناس سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره حجم بالای انتقادها به علی باقری گفت: قضاوت درباره اینکه یک کاری خوب و یک کاری بد است بستگی به ملاک قضاوت دارد. نفس کار دیپلماتیک آن است که به دیپلمات اعتماد کنیم. منتقدانی که از سفر آقای باقری به مسکو انتقاد می کنند، متأسفانه به آقای باقری اعتماد ندارند. مثل دوره ای که منتقدان به آقای ظریف و عراقچی اعتماد نداشتند و آنها را به انواع و اقسام کارها متهم می کردند؛ حال آنکه آنها داشتند وظایف ذاتی دیپلماتیک خود را انجام می دادند و در خدمت منافع کشور بودند.

بهشتی پور بیان کرد: ای کاش آقای باقری قبل از سفر به مسکو این خبر را اعلام می کرد و به جای آنکه خبر این سفر را منابع روسی اعلام کنند، رسانه های ایرانی منتشر می کردند چون در این حالت خیلی از حرف و حدیث ها کاهش پیدا می کرد. البته آنها که تنها هدف شان ایراد گرفتن به تیم مذاکره کننده است، این کار را انجام می دادند.

وی افزود: متأسفانه بخش دیپلماسی عمومی ما قوی نیست و آن طور که باید و شاید توضیحاتی که باید در عرصه رسانه منتشر شود، منتشر نمی شود بنابراین وقتی موضوعات دیپلماتیک در کف خیابان نقد و بررسی می شود قضاوت ها تحت تأثیر موج های تبلیغاتی قرار می گیرد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: یک دیپلمات صلاح دانسته است به مسکو برود تا با طرف روسی مذاکره کند چرا باید اینقدر این موضوع را پیچیده جلوه دهیم، معتقدم علت عمده این اتفاق به بی اعتمادی نسبت به مذاکره کننده های ما بر می گردد. حال آنکه این سفرها نه تنها عیب نیست بلکه خیلی هم حسن است که دیپلمات به سفرهای مختلف برود تا منافع ملی تأمین شود. یعنی از قطر به مسکو، از مسکو به پکن، از پکن به پاریس و ... برود چون این سفرها ضرورت های کار دیپلماتیک است.

خبرگزتری مهر نوشت: «مطالبی با مضمون لزوم تغییر در تیم مذاکره کننده کشورمان در حالی مطرح می‌شود که مذاکرات در جریان است و بارها مقامات عالی سیاسی کشورمان به صراحت اعلام کرده‌اند که مذاکرات برای لغو تحریم‌ها توسط وزارت امور خارجه و با راهبری شورای عالی امنیت ملی انجام می‌گیرد. به بیانی دیگر باقری مجری سیاست‌های عالی نظام در مذاکرات است.

از طرف دیگر، اگر تغییر در تیم مذاکره‌کننده چاره ساز بود، توافق در بازه‌ی زمانی که سید عباس عراقچی در دولت گذشته، عهده‌دار این پرونده بود، توافق حاصل می‌شد. دولتِ «بایدن» که وعده‌ی بازگشت به برجام پس از حضور در کاخ‌سفید را بر زبان داشت، پس از حضور در مسند ریاست جمهوری، میراث‌دار ترامپِ تروریست در استمرار تحریم‌های ظالمانه علیه ایران شد. این موضوع نشان می‌دهد، برای دولت ایالات متحده تفاوتی بین ایرانیان وجود ندارد و آن‌ها در میز مذاکره صرفاً به دنبال جلوگیری از توفیقات ایران هستند...

منظومه‌ی رخدادهای اخیر، نشانه‌ای از اتفاق ناامید کننده و توقف مذاکرات در دوحه ندارد، اما از آنجایی که رسانه‌ها و کاربران داخلی در غیاب تیم اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه، دسترسی آسانی به روند مذاکرات ندارند، به ناچار سراغ صفحات مجازی تعدادی از خبرنگاران خارجی می‌روند. این چند خبرنگار خارجی زرنگ نیز با درک این موضوع، عمده فعالیت رسانه‌ای خود را بر روی اخبار مذاکرات متمرکز کردند و از این طریق بازار پُر مشتری در بین کاربران ایرانی برای خود برپا کردند!...

بدون شک اگر محوریت اطلاع رسانی در اختیار وزارت امور خارجه باشد، غرب از طریق شبکه‌ی رسانه‌ای خود و اندک خبرنگاران فرصت‌طلب خارجی، نمی‌تواند به راحتی و با انتشار روایت‌های متناقض بر معادلات اقتصادی و سیاسی داخلی تأثیرگذار باشد. امید است با حضور ناصر کنعانی سخنگوی جدید وزارت امور خارجه، این اتفاق حیاتی رقم خورد.»

***

انتقاد قالیباف از خصوصی‌سازی آموزش و پرورش

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در نخستین کنگره معلمان انقلاب اسلامی با تاکید بر لزوم مردمی سازی در حوزه آموزش و پرورش اظهار کرد: گروهی هستند که به سمت سیاست‌های دست راستی حرکت می‌کنند و به دنبال خصوصی سازی و پول سازی از آموزش هستند؛ این کار هم ناعدالتی به وجود می‌آورد و هم استقلال ما را سلب می‌کند و موجب ایجاد ناعدالتی آموزشی می‌شود هرچند که ما را قانع کنند که در کوتاه مدت باری از دوش جامعه بر می‌دارند و مثلاً هزینه کاری دولت را کاهش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه در آموزش و پرورش در ظاهر در چاله بی پولی گرفتاریم اما من معتقدم در حقیقت ما در چاله ناکارآمدی گرفتاریم نه بی پولی، گفت: امروز روزی است که باید با ایده‌پردازی برای حل مشکلات چاره‌اندیشی کنیم؛ اگر دغدغه انقلاب را داشته باشیم در این زمینه لحظه‌ای غفلت نمی‌کنیم. باید ایده پردازی کنیم تا هم مشکل اقتصاد را آموزش جمهوری اسلامی حل کنیم و هم آموزش و پرورش را در ریل و جایگاه اصلی خود قرار دهیم.

قالیباف تصریح کرد: باید بپذیریم که آموزش و پرورش یک نهاد اجتماعی است و نباید به سمت خصوصی سازی و پول‌سازی برود؛ نباید به گونه‌ای عمل کنیم که آن را نه در حوزه خصوصی سازی قرار دهیم که تمام آینده ما را بفروشد و ناعدالتی به وجود آورد و نه آن‌چنان دولتی سازی کنیم که در چاله ناکارآمدی اشباع شده دفن شود بلکه باید بدانیم که آموزش و پرورش نه یک بازار اقتصادی در دست سرمایه‌داران است و نه یک سازمان دولتی در دست مدیران نالایق؛ بلکه نهادی اجتماعی با همه باورهای انقلاب اسلامی بر بستر مردم و برای دولت سازی، جامعه سازی و تمدن سازی مورد تاکید در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است؛ اگر این حرکت را انجام دادیم، می‌توانیم در هر فصل شاهد اتفاقی محسوس در همه مدارس چه در ایرانشهر و چه در خیابان ولنجک تهران باشیم.

***

تاکید رئیسی بر ثابت ماندن قیمت نان

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی در زمینه دستاوردهای اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان مطرح و اعلام شد تا کنون ۵۷ درصد نانوایی‌های کشور زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند و قرار است تا پایان تیرماه این رقم به ۱٠٠ درصد برسد.

بر اساس همین گزارش برآوردهای اولیه نشان می‌دهد تا کنون ۴٠ درصد یارانه آرد به ارزش سالانه معادل ۵٠ هزار میلیارد تومان به صورت نان به مردم داده نمی‌شد و هدر می‌رفت، اما از این پس و در نتیجه اجرای این طرح به صورت حقیقی و در قالب خدمات دیگر به مردم باز می‌گردد.

در گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی آثار مثبت و سازنده حکمرانی مبتنی بر داده‌ها و اطلاعات به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌ها و نتایج اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان مطرح شد که نشان می‌دهد دولت هم اکنون اشراف کامل‌تری بر میزان هدررفت یارانه‌ها در زنجیره تامین آرد و نان بدست آورده است‌.

رئیس جمهور در این جلسه بار دیگر بر لزوم ثابت ماندن قیمت نان در سراسر کشور تاکید کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح اصلاح زیر ساخت‌ها و روش‌های پرداخت یارانه آرد و نان است و به هیچ عنوان افزایش قیمت نان مطرح نبوده و نخواهد بود.

دکتر رئیسی اظهار داشت: موفقیت‌های طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان می‌تواند به عنوان الگو در اختصاص یارانه برای سایر بخش‌ها و در جهت شفاف‌سازی اجرایی شود.

 رئیسی تاکید کرد: اراده و تصمیم دولت بهینه سازی و منطقی کردن نظام یارانه‌ها در کشور با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌ها است و این طرح پیگیری خواهد شد.

***

بیانیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مورد حمله سایبری اخیر

به گزارش ایرنا، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خصوص اختلال در سامانه های اینترنتی این مجموعه، بیانیه‌ای صادر کرده است.

درا ین بیانیه آمده است :

طی ساعات ابتدایی روزگذشته ( یکشنبه ۱۲ تیرماه ) ، شاهد وقوع اختلالی موقت در سامانه‌های اینترنتی  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بودیم. تشدید اقدامات مخرب  سایبری در سرتاسر دنیا و فعالیت‌های معاندین در ضدیت با نشر فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی در فضای مجازی، منجر به بروز این اختلال چند ساعته گردید.

ضمن تشکر از دست اندرکاران فنی و متخصصین عزیز بابت احیای فوری  سامانه الکترونیکی مذکور و بازگرداندن آن به وضعیت اولیه و طبیعی، فعالیتهای سایبری و مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از سر گرفته خواهد شد. به اطلاع می رساند که مطابق بررسی های فنی و دقیق صورت گرفته، ابعاد خسارت ناشی از این حمله سایبری محدود بوده و عملیات بازیابی داده ها  به خوبی انجام شده است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۷۱۶۴۰۲۰:۵۶:۵۶ ۱۴۰۱/۴/۱۳
مذاکرات مفید مثبت مستدل مستند سازنده و رو به جلو بود و برد برد راهبردی
ناشناس۲۵۷۱۹۶۰۰۹:۵۳:۴۲ ۱۴۰۱/۴/۱۴
ایران باید تصمیم خودش را با قاطعیت اعلام کند. یا قبول پیشنهادات طرف مقابل و یا قیول تحریم های سازمان ملل علاوه بر تحریم های فلج کننده آمریکا.
ناشناس۲۵۷۲۱۱۴۱۲:۱۳:۰۰ ۱۴۰۱/۴/۱۴
ترسوها رفتن ایران دیگه بدون لغو موثر تحریم ها و تامین منافع ملی به دشمن باج نخواهد داد.
ناشناس۲۵۷۲۱۴۲۱۲:۳۰:۳۶ ۱۴۰۱/۴/۱۴
راه سوم اینه که طرف مقابل پیشنهادهای ما رو قبول کنه که اتفاقا راهی جز این نداره!!
ناشناس۲۵۷۱۶۵۷۲۱:۰۹:۰۹ ۱۴۰۱/۴/۱۳
با توجه به اینکه خط فقر بشدت تغییر کرده و بسیاری از افراد به زیر خط فقر رفته لازم است هرچه سریعتر یارانه افرادی که یارانه آنها قطع شده را برقرار کنید و نتیجه ثبت اطلاعات افراد که یک ماه پیش اقدام کردند مشخص کنید
ناشناس۲۵۷۱۶۶۰۲۱:۱۰:۴۲ ۱۴۰۱/۴/۱۳
تعاونی ها را جهت رفاه عموم مردم فعال و نرخ های بازار را از این طریق کنترل کنید
ناشناس۲۵۷۱۹۵۵۰۹:۵۱:۲۹ ۱۴۰۱/۴/۱۴
یه چیزی از تعاونی شنیدی همش تکرارش می کنی.
ناشنناس۲۵۷۱۶۶۴۲۱:۱۷:۰۰ ۱۴۰۱/۴/۱۳
اگر قرار است قيمت نان افزايش نيابد و هر تعداد نان به افراد داده شود پس نصب دستگاههاي هوشمند به چه معناست ؟
ناشناس۲۵۷۲۰۴۹۱۱:۱۰:۵۲ ۱۴۰۱/۴/۱۴
کنترل اینکه نانواها آرد را بازار آزاد نفروشند
ناشناس۲۵۷۲۱۱۶۱۲:۱۴:۲۵ ۱۴۰۱/۴/۱۴
نصب دستگاههای هوشمند برای جلوگیری از فروش ارد نانوایی ها در بازار ازاد است.
ناشناس۲۵۷۱۶۷۳۲۱:۳۲:۴۵ ۱۴۰۱/۴/۱۳
وزیر اقتصاد را بخاطر تورم افسار گسیخته سریعا استیضاح کنید
ناشناس۲۵۷۲۱۱۷۱۲:۱۵:۱۳ ۱۴۰۱/۴/۱۴
تورم فعلی میراث شوم دولت روحانی است.
ناشناس۲۵۷۲۱۸۷۱۲:۴۹:۰۰ ۱۴۰۱/۴/۱۴
برنج زمان روحانی ۴۰ هزار تومان بود الا ۱۲۰ و بالاتر خجالت بکشید
ناشناس۲۵۷۱۶۷۷۲۱:۳۹:۲۵ ۱۴۰۱/۴/۱۳
از آنجا که تا نان مردم هم را دارید متصل به سامانه ها می کنید و از طرفی هر روزی داره هک سایبری انجام میشود لذا لازم است فکر کنید که در کلان سر در گم سامانه ها گرفتار نشوید
ناشناس۲۵۷۱۷۲۶۲۳:۲۰:۳۲ ۱۴۰۱/۴/۱۳
قیمت روغن موتور شدیداً گران شده. همه چیز در این مملکت به حال خودش ول شده.
ناشناس۲۵۷۱۷۴۴۲۳:۵۳:۰۵ ۱۴۰۱/۴/۱۳
عراقچی که از همان تیم قبلی بود . در ضمن مجلس با طرح جدیدی که جلوی پای تیم دولت روحانی گذاشت عملا راه رسیدن به توافق رو در اون زمان بست .
ناشناس۲۵۷۱۷۵۱۰۰:۰۶:۰۰ ۱۴۰۱/۴/۱۴
جناب باقری شما که این همه اهل رایزنی و مشورت هستید یکبار هم به مردم مراجعه کنید چون برجام مشکل روسیه و چین نیست و بارش فقط بر روی دوش مردم است
ناشناس۲۵۷۱۷۷۸۰۱:۲۳:۳۲ ۱۴۰۱/۴/۱۴
در منطقه کوهک منطقه ۲۲ حتی یک مدرسه دولتی و خصوصی وجود نداره.فقط ساختمان رفته بالا!!!
ناشناس۲۵۷۱۸۵۸۰۸:۰۰:۱۶ ۱۴۰۱/۴/۱۴
رییس مجلس که نباید انتقاد کنه. بره قانون وضع کنه برای جلوگیری از این کار
ناشناس۲۵۷۱۹۱۳۰۹:۲۲:۰۶ ۱۴۰۱/۴/۱۴
نان گران نشده ولی از نظراندازه و وزن کوچک شده است.
ناشناس۲۵۷۱۹۱۵۰۹:۲۴:۴۴ ۱۴۰۱/۴/۱۴
طرح صیانت چه سرانجامی خواهد داشت؟ این طرح در حال حاضر کاملا زیرپوستی و با بستن وی پی ان ها و کاهش شدید سرعت اینترنت مدتهاست اجرایی شده
ناشناس۲۵۷۲۰۶۷۱۱:۳۰:۳۱ ۱۴۰۱/۴/۱۴
مدارس خصوصی علنا پول میگیرند نمره میدن زیربنای علمی کشورراخراب میکنند‌.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  18. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  21. یک سیلی برای تنبیه

  22. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  23. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

  24. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

آخرین عناوین