بازار جهانی نفت نیازمند افزایش عرضه از سوی ایران است

گروه اقتصادی الف،   4010410046

وزیر نفت بر هم خوردن امنیت انرژی و شدت گرفتن نوسانات بازار را بازی باخت - باخت برای همه بازیگران این عرصه دانست و گفت: بازار جهانی نفت نیازمند افزایش عرضه از سوی ایران است .

بازار جهانی نفت نیازمند افزایش عرضه از سوی ایران است

به گزارش فارس ، جواد اوجی پس از پایان سی‌امین نشست وزارتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) اظهار کرد: تصمیم امروز اوپک پلاس در واقع اجرای تصمیم ماه پیش یعنی افزایش تولید نفت به مقدار ۶۴۸ هزار بشکه در روز برای ماه‌های ژوئیه و اوت ۲۰۲۲ بود.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش تولید بعضی از تولیدکنندگان اوپک‌پلاس و محقق نشدن سطوح تولید تعهد شده و کاهش سطح ذخیره‌سازی‌های تجاری نفت خام و فرآورده‌های نفتی در بعضی از کشورهای بزرگ مصرف کننده، سی‌امین نشست وزارتی اوپک‌پلاس ضمن حمایت دوباره از تصمیم نوزدهمین نشست وزارتی اوپک و غیراوپک (ژوئیه ۲۰۲۱)، بر اساس اجماع تصمیم گرفت برای ماه اوت ۲۰۲۲ مجموع تولید کشورهای اوپک و غیراوپک ۶۴۸ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

وزیر نفت با تأکید بر اینکه ائتلاف اوپک‌پلاس به رصد و نظارت مداوم و منظم خود بر تحولات بازار و انجام هرگونه اقدام لازم برای حفظ ثبات حاکم بر بازار نفت ادامه خواهد داد، افزود: براساس تازه‌ترین آمار و گزارش‌های منتشر شده، پای‌بندی مناسب کشورهای اوپک‌پلاس، در ماه آوریل سال ۲۰۲۲ به سطح بی‌سابقه ۲۵۶ درصد رسید که دلیل اصلی افزایش سطح پایبندی، تولید نکردن به مقدار تعهد شده از سوی بعضی از کشورها بوده است.

اوجی با بیان اینکه بازار جهانی نفت، با وجود برخی نگرانی‌ها از پیامدهای تنش‌های ژئوپلیتیک برای رشد اقتصادی جهان و آسیب‌های احتمالی برای تقاضا، با هدف توازن و ثبات در حال حرکت است اما نگرانی‌هایی درباره احتمال کمبود عرضه نفت در ماه‌های پیش رو همچنان وجود دارد، گفت: کشورهای عضو ائتلاف اوپک‌پلاس به دقت شرایط بازار جهانی نفت و توازن عرضه و تقاضا را تحت نظر دارند و این آمادگی وجود دارد تا به اقتضای شرایط بازار نفت، به سرعت تصمیم‌گیری و اقدام‌های لازم از سوی اوپک‌پلاس انجام گیرد.

وی افزود: تحولات اخیر در اقتصاد جهانی نشانگر افزایش آثار تورمی در بسیاری از کشورهای جهان شده و قیمت انواع سوخت به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است، همان‌گونه که در ماه‌های اخیر بارها اشاره کردم، وضع بازار جهانی نفت به گونه‌ای است که بازگشت نفت ایران به بازار می‌تواند پاسخگوی بخشی از مشتریان و کمک کننده به ایجاد تعادل و آرامش در بازار های جهانی باشد. به‌ویژه آنکه با نزدیک شدن به فصل تابستان و آغاز مسافرت‌ها در اروپا و آمریکا، شاهد افزایش تقاضای جهانی برای نفت و فرآورده‌های نفتی خواهیم بود و در چنین شرایطی، کشورهای مصرف کننده احتمالا فشارهای قیمتی مضاعفی را به‌ویژه در بازار فرآورده‌های نفتی متحمل خواهند شد.

وزیر نفت با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره بر این مسئله تأکید دارد که بر هم خوردن امنیت انرژی و شدت گرفتن نوسان‌های بازار یک بازی باخت - باخت برای همه بازیگران این عرصه است، تصریح کرد: ما به‌عنوان بزرگترین دارنده ذخایر نفت و گاز جهان آمادگی داریم، در سریعترین زمان ممکن تولید نفت خام خود را به سطح پیش از تحریم‌ها برسانیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین